1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوگل ۶۶ میلیارد دلار ضرر کرد/ یوتیوب تحت فشار

شروع موضوع توسط jasmine ‏2/5/19 در انجمن نرم افزار

  1. اریک اشمیت مرد قدرتمند گوگل از آلفابت می‌رود
    گوگل ۶۶ میلیارد دلار ضرر کرد/ یوتیوب تحت فشار
    [​IMG]
    اریک اشمیت، مدیر سابق گوگل از هیئت‌مدیره کمپانی آلفابت (پدر گوگل) کنار می‌رود. او ۱۸ سال بر صندلی مدیریت کمپانی تکیه زده بود.

    به گزارش خبرآنلاین، این خبر یک روز بعد از سقوط سهام آلفابت به‌عنوان مالک گوگل، یوتیوب، بوستون داینامیک و ... منتشر می‌شود که در آن ارزش سهام آلفابت ۸.۶ درصد کاهش یافت و بدین ترتیب ۶۶ میلیارد دلار از ارزش کل کمپانی کم شد که این میزان کاهش از اکتبر ۲۰۱۲ بدین سو بی‌سابقه توصیف‌شده است.{لینک}

    بدین ترتیب اریک اشمیت، در کنار لری پیج و سرگئی برین، به‌عنوان مالکان عمده بیش از ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در بازار سهام از دست دادند.

    درباره اریک اشمیت و رسوایی‌های جنسیتی منسوب به او در گوگل بسیار گفته‌شده است و همین عامل یکی از دلایلی بوده که وی را تحت‌فشار قراردادند تا از سمت خود کناره‌گیری کند.

    آشفتگی مالی عمدتاً ناشی از کاهش رشد درآمد در بخش یوتیوب بوده که تبلیغ‌کنندگان از ترس محتوای مضر، ترجیح دادند تا به این کمپانی تبلیغ ندهند با تبلیغ کمتری بدهند و درنتیجه درآمد یوتیوب به‌شدت پایین آمده است.

    مدیران یوتیوب اخیراً تحت‌فشار رسانه‌ای و دولتی قرارگرفته‌اند چراکه روی ویدئوهای پست شده نظارت ندارند.

    به همین دلیل کمیته ویژه‌ای برای نظارت روی تبلیغات اینترنتی یوتیوب شکل‌گرفته تا محتوای تهاجمی را حذف کنند.

    گفته می‌شود بعدازاین تصمیم، برندهای معروف از دادن آگهی به یوتیوب طفره رفته‌اند.

    ظاهراً به دلیل الگوریتم غلط، برخی اخبار جعلی و محتوای تروریستی و ویدئوهای مزاحم کنار ویدئوی اصلی نمایش داده می‌شود که باعث اذیت و آزار کاربران شده است.

    عامل دیگری که باعث افت آلفابت شده، اعتراض کارکنان نسبت به حضور این کمپانی در برنامه‌های نظامی پنتاگون است که فشار زیادی به مدیران آورده است.

    از سوی دیگر تلاش مخفی گوگل برای حضور در چین و سپس افشا شدن این موضوع و عدم حضور کمپانی در چین، باعث کاهش اعتبار بین‌المللی این کمپانی شد و فشار سیاسیون داخلی در مورد محتوای یوتیوب درمجموع باعث شد تا آلفابت سقوط کند.

    [​IMG]
     
    کوکی♥❄ و n@der از این پست تشکر کرده اند.