1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آشنایی با ده نوع پرنده با گونه های متفاوت

شروع موضوع توسط jasmine ‏14/4/19 در انجمن پرندگان

  1. [​IMG]

    بخاطر یگانگی پرندگان برخی از عاشقان حیوانات انواع مختلف آنها را جمع کرده و به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند. هرقدر یک پرنده زیبا تر و خاص تر باشد قیمتش نیز در مغازه بیشتر است. در اینجا لیست ده پرنده گران قیمت جهان را آورده ایم

    پرندگان حیواناتی بالدار و دو پا هستند و به طبقه مرغان تعلق دارند. اگرچه تمام پرندگان بال دارند ولی همه آنها نمیتوانند پرواز کنند. امروزه هزاران گونه پرنده وجود دارد و هر یک متفاوت از دیگری است. پرندگان بطور کلی موجوداتی هوشمند هستند، اما از نظر ویژگی های بدنی، عادت ها، محل سکونت، حرکت و تولید مثل متفاوت هستند. .
     
    n@der، Bahar و Farzane از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. 10. طوطی رنگین کمانی
    طوطی رنگین کمانی، گونه ای از طوطی استرالیایی، پرنده ای که اغلب در جنگل های بارانی و مناطق جنگلی Vanuatu، جزایر سالومون، اندونزی، استرالیا و پاپوا در گینه نو زندگی می کند. این پرنده طوطی ای با سایز متوسط است که از 25 تا 30 سانتی متر درازا داشته و طول بالهایش به 17 سانتی متر می رسد. این پرنده به خاطر کوچ کردنش و برای نشستن روی گل های درختان و گرفتن گرده و شهد گلها نیز شناخته شده است.


    [​IMG]
     
    n@der، Bahar و Farzane از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. 9. پرنده بهشتی کوچک
    این پرنده که با نام پرنده بهشت معروف است، پرنده ای با اندازه متوسط، بدنی قهوهای- خرمایی و تاجی زرد رنگ دارد. این پرنده 32 سانتی متر طول داشته و قسمت بالایی پشتش رنگ زرد مایل به قهوه ای است. گفته شده این پرنده زهری در پوستش دارد که آنرا از کرم هایی که شکار می کند می گیرد. پرنده نر گلویی به رنگ سبز زمردی و دم بلند با پرهای تزئینی در قسمت پهلو دارد. این پرنده نر یکی از حیوانات مشهور در طبیعت است که تعدد زوجات دارد. پرنده ماده هنگام تولید مثل دو عدد تخم مایل به صورتی با لک های تیره در لانه اش می گذارد و رویشان می خوابد.



    [​IMG]
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.
  4. 8. اردک جنگلی
    اردک جنگلی که بیشتر با نام اردک کارولینا مشهور است، یگ گونه از اردک perching است که در شمال آمریکا ساکن است. اردکی با اندازه متوسط و بدنی به درازای از 47 سانت تا 54 سانتی متر و بالهایی به اندازه 66 تا 73 سانتی متری دارد. اردک نر پرهای تزئینی رنگین کمانی و چشم های قرمز دارد درحالیکه اردک ماده رنگ های برجسته خیلی کم و گلوی سفید رنگ دارد و دور چشمش حلقه سفید دارد. محل سکونت این اردک در مرداب ها و نهرهای داخل جنگل است. این پرنده آشیانه اش را در زمین های مرطوب می سازد و از چنگال های تیزش برای بالا رفتن از درختان استفاده می کند.



    [​IMG]
     
    n@der و Bahar از این پست تشکر کرده اند.
  5. 7. سهره آمریکایی
    این پرنده که سهره شرقی نیز نامیده می شود، پرنده کوچکی است که در شمال آمریکا منزل دارد. در فصل تولید مثل، مسیر کوچ این پرنده از آلبرتا به سمت شمال کالیفرنیاست، درحالیکه در طول زمستان از جنوب کانادا به سمت مکزیک سفر می کند. این پرنده زمان جفت گیری از نظر رنگ آمیزی تغییر شکل داده و رنگ زردش تبدیل به سبز زیتونی می شود. علامت مشخصه این پرنده منقار مخروطی است که برای برداشتن دانه های میوه ها استفاده می کند و نیز پاهای چابکش که برای چسبیدن به ساقه های گیاهان استفاده می شود.


    [​IMG]
     
    n@der و Bahar از این پست تشکر کرده اند.
  6. 6. سهره شمالی
    این پرنده گنجشکی به خانواده سهره ها تعلق دارد و در شمال و جنوب آمریکا زندگی می کند. این پرنده سینه سرخ و شنل قرمزی نیز نامیده می شود . سهره شمالی نوک منقار خیلی قدرتمندی دارد، 12 سانتی متر قد و 85 گرم وزن دارد. پرنده به خاطر رنگ قرمز سینه کاملا قابل تشخیص است و شباهت نزدیکی به سهره کاتولیک دارد. پرنده نر و ماده وقتی جفت گیری می کنند تمام عمر با هم می مانند تا یکی از آنها بمیرد. چیزی که بیشتر از همه این سهره را جذب می کند دانه های گلهای آفتاب گردان است.

    [​IMG]
     
    n@der و Bahar از این پست تشکر کرده اند.
  7. 5. پرنده آبی کوهستان
    این پرنده به خاطر رنگ یکدست برجسته و چشمان مشکی اش متمایز است، پرنده آبی کوهستان جثه متوسط و حدود 30 گرم وزن و 16 تا 20 سانتی متر طول دارد. پرنده بالغ نر منقار آبی فیروزه ای روشن و باریکی دارد ولی پرنده ماده با بال ها و دم تیره آبی و نیز تاج و سینه خاکستری اش مشخص می شود. پرنده آبی وقتی می خواهد حشره ای را شکار کند، ابتدا بالاتر از سطح زمین پرواز کرده و بعد پایین آمده و به طعمه حمله میکند. این حیوان عاشق خوردن کرم ها، تمشک و بادام زمینی است.

    [​IMG]
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.
  8. 4. مرغ انجیر خوار شمالی
    این پرنده که Baltimore Oriole نیز نامیده می شود، در بالهایش رگه های مشکی دارد و در شمال شرقی آمریکا زندگی می کند. این یک پرنده مهاجر کوچک است که نامش را از لرد بالتیمور گرفته است، چونکه رنگش به رنگ کت لرد شباهت داشته است. تابستان ها در Nearctic دیده می شوند. فصل تولید مثل نیز از ویسکونسین به Main مهاجرت می کنند و بعد به قسمت مرکزی می سی سی پی و آلباما می روند و از آنجا هم به شمال جورجیا کوچ می کنند. پرنده ماده با صدای بلند آواز می کند و از بالای درخت ها سوت می زند.

    [​IMG]
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.
  9. 3. Scarlet Tanager
    این یک پرنده آوازخوان آمریکایی است که پرهای تزئینی و آواز خواندنش شباهت خیلی زیادی به سهره دارد. پرنده نر منقار صاف و محکم کمرنگ و دم و بال های مشکی و قرمز درخشان دارد. از سوی دیگر پرنده ماده با رنگ مایل به زردش یا بدن زیتونی یا بال ها و دم قهوه ای زیتونی شناخته می شود. این پرنده در اکثر زمان ها در دیدرس ما نیست چون همیشه در ارتفاعات بالای درخت ها سر می کند. برای تولید مثل در مناطق جنگلی بزرگ خصوصا جاهایی که درخت بلوط دارد مثل شمال شرق آمریکا سکونت می گزینند.

    [​IMG]
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.
  10. 2. فلامینگو
    فلامینگو پرنده ای که در آب راه می رود به طبقه Phoenicopterus تعلق دارد. این پرنده بیشتر در کارائیب، جنوب آمریکا، شرق میانه، اروپا و آفریقا یافت می شود. به گزارش ایران ناز نامش از کلمه «فلامنکو» که به معنی آتش است گرفته شده و با مرغابی شانه به سر خویشاوندی دارد. معمولی ترین مشخصه فلامینگو ها این است که شناگرانی قدرتمند و از نظر پرواز نیز قوی هستند. آنها می توانند با سرعت 35 مایل در ساعت پرواز کرده و می توانند زمانی که در آب هستند و از شکارشان تغذیه می کنند منقارشان را به صورت برعکس نگه دارند. منقار فلامینگوها معمولا کوچک و صاف است اما وقتی سنشان بیشتر می شود کمی خمیدگی پیدا می کند.

    [​IMG]
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.