1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

شروع موضوع توسط mitrana ‏13/4/19 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/4/19
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    پرایمر و پودر فیکس، جزء لوازم آرایشی است که ضروری به نظر نمی‌رسد ولی تاثیر زیادی در دوام، ماندگاری و یکدستی آرایش دارد. در این مطلب، با تفاوت پرایمر و پودر فیکس آشنا می‌شوید.

    اگر می‌خواهید آرایشی کامل و ماندگار داشته باشید، پرایمر و پودر فیکس یا فیکساتور جزء محصولات آرایشی است که به آن نیاز دارید. پرایمر و فیکساتور هر کدام وظیفه خاصی را در یک آرایش کامل بر عهده می‌گیرند و تفاوت‌های اساسی با هم دارند. این دو محصول آرایشی نمی‌توانند جایگزین هم شوند چون کاربرد متفاوتی دارند.

    برای اینکه تفاوت پرایمر و فیکساتور را متوجه شوید، ابتدا لازم است که با هر کدام از آنها و کاری که برای تثبیت آرایش انجام می‌دهند، آشنا شوید.

    پرایمر چیست؟
    [​IMG]
    پرایمر آرایشی یا کرم پایه آرایش، کرم یا ژل است که آن را قبل از آرایش کردن استفاده می‌کنند.

    از پرایمر برای افزایش پوشانندگی و ماندگاری محصولات آرایشی ، استفاده می‌کنند. با پرایمر می توانید جذابیت بیشتر آرایش شب را تجربه کنید.

    در واقع، استفاده از پرایمر، مرحله‌ی آماده‌سازی پوست برای آرایش است؛ اولین مرحله قبل از شروع آرایش که اهمیت زیادی در تثبیت آرایش دارد.
    پرایمر همان طور که گفتیم، پایه و زیرساز آرایش است. فرقی نمی‌کند که اهل آرایش‌های غلیظ باشید یا آرایش‌های ساده و طبیعی را دوست داشته باشید، در هر دو صورت، پرایمر کمک می‌کند که آرایشی بهتر و ماندگارتر داشته باشید.

    پرایمر برای پر کردن و پوشاندن چروک‌های سطحی و حفره‌های پوستی مناسب است. پوست را یکدست و صاف و برای آرایش کردن آماده می کند. البته توجه داشته باشید که باید پرایمر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید.

    فیکساتور آرایش چیست؟
    [​IMG]

    فیکساتور، محصولی است که آرایش را بادوام‌تر و ماندگارتر می‌کند. فیکساتور، تثبت‌کننده آرایش است و در انتهای آرایش استفاده می‌شود. در واقع، آخرین مرحله آرایش است برخلاف پرایمر که زیرسازی آرایش را بر عهده دارد.

    فیکساتورها معمولا به شکل اسپری یا پودر هستند.

    این محصولات، خودشان بی‌رنگ هستند و هیچ تغییری در رنگ آرایش ایجاد نمی‌کنند.

    برای همه انواع پوست می‌توانید از فیکساتور استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارید. ولی اگر پوست خیلی خشکی دارید، از اسپری‌های فیکساتوری که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. الکل باعث خشک شدن بیشتر پوست‌تان می‌شود.

    استفاده از فیکساتور گرچه ضروری نیست ولی اگر می‌خواهید آرایشی ماندگار داشته باشید، یا در شرایط آب و هوایی نامناسبی قرار دارید، باید از آن استفاده کنید. فیکساتور در واقع مانع ذوب شدن و خراب شدن آرایش شما می‌شود. به خصوص در مهمانی‌های طولانی مدت مثلا جشن عروسی، حتما باید از فیکساتور استفاده کنید. با استفاده از فیکساتور، آرایش شما در انتهای شب نیز درست مثل ابتدای آرایش، باکیفیت می‌ماند.

    [​IMG]

    برای استفاده از اسپری فیکساتور، کافی است که بعد از تمام شدن آرایش، اسپری را تکان دهید، آن را در فاصله مناسب از صورت نگه دارید، چشمان خود را ببندید و روی تمام صورت خود اسپری کنید. برای جذب شدن اسپری، لازم نیست پوست را ماساژ دهید و باید اجازه دهید که خود فیکساتور به آرامی خشک شود.

    تفاوت پرایمر و پودر فیکس

    همانطور که اشاره کردیم، پرایمر، زیرساز آرایش است و قبل از آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر فیکس یا اسپری فیکساتور در انتهای آرایشو برای تثبیت آن استفاده می‌شود، هر دوی این ها به شما کمک می کند گریم کردن مانند یک حرفه ای را تجربه کنید.

    پرایمر برای آماده کردن پوست و صاف کردن پستی بلندی‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که فیکساتور، مرحله آخر آرایش است و برای افزایش ماندگاری آرایش مورد نیاز است.

    پرایمر معمولا به شکل کرم و ژل است ولی فیکساتور به شکل اسپری و پودر عرضه می‌شود.

    [​IMG]

    در مجموع، هم پرایمر و هم فیکساتور برای داشتن یک آرایش یک‌دست، حرفه‌ای و بادوام، مورد نیاز است. اگر نمی‌توانید از هر دو مورد با هم استفاده کنید، باید سایر شرایط خود را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید آرایش یکدستی داشته باشید، زیرسازی آرایش با پرایمر، ضروری است و اگر می‌خواهید آرایش‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد، پودر یا اسپری فیکساتور را فراموش نکنید.
    منبع: تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/4/19
    para3to و 6MOHAMMAD7 از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/7/21
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟
    پرایمر درواقع زیرسازی آرایش است و باعث می شود کرم پودر و کانسیلر بهتر روی پوست بخوابد. خصوصا برای کسانی که روزنه های باز دارند استفاده از پرایمر ضروری است.

    پرایمر صورت چه فایده ای برای شمادارد؟
    ۱

    • ایجاد پایه و سطحی صاف و نرم برای مواد آرایشی
    • یک دست کردن پوست و پوشاندن نواقص پوست
    • کاهش التهاب و قرمزی پوست
    • آب رسانی و مرطوب کردن پوست
    • پر کردن چین و چروک ها و صاف شدن پوست
    • پوشانیدن منفذهای باز پوست
    • صرفه جویی در وقت و هزینه خرید مواد آرایشی
    • کمک کردن به دوام آرایش در وضعیت آب و هوای
    • رادیکال های آزاد پوست را از بین برده و از پوست در برابر آسیب های آنها محافظت می کند
    • آرایش مدت زمان طولانی تری باقی می ماند
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/10/21