1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ثبت شرکت در ترکیه چگونه است ؟

شروع موضوع توسط ankacity2019 ‏13/4/19 در انجمن جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/4/19
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    به گزارش آنکا سیتی : ثبت شرکت در ترکیه :در کشور ترکیه شرکتهایی هستند که تابع قانون تجارت ترکیه نیستند و فاقد شخصیت حقوقی اند که این نوع شرکت ها اساسا موضوع این مقاله نیستند. معمولا بیش از ۹۰ درصد شرکت هایی که ایرانیان در کشور ترکیه تاسیس می کنند ، شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند . ما در اینجا فقط اشاره ای اجمالی به ویژگی های انواع رایج شرکت ها در ترکیه می کنیم :

    [​IMG]

    شرکت با مسئولیت محدود: شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حداقل با دو و حداکثر با ۵۰ شریک قابل ثبت است (البته طبق قانون جدید شرکت با مسئولیت محدود حتی با یک سهامدار نیز قابل ثبت است) و مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت می باشد. به زبان ساده‌تر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد تنها سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند. حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود ۵۰۰۰ لیره ترک میباشد ولی بایدحداقل مبلغ صد هزار لیر گردش مالی در دوسال انجام شود و هر نوع تغییر و انتقال سهم الشرکه شرکا باید در دفتر خانه رسمی انجام شود.

    شرکت سهامی(خاص- عام): تاسیس این نوع شرکت نیازمند حداقل ۵ شخص حقیقی و یا حقوقی است. شرکا در قبال دیون و قروض شرکت به اندازه سهم اشان مسئولند. در شرکت ها ی سهامی سرمایه باید به قسمت های مساوی تقسیم شده باشد و هر یک از اجزاء تقسیم را سهم گویند. شرکاء لازم نیست که هر یک فقط یک سهم داشته باشند بلکه هر شریک می تواند به هر مقدار که بخواهد سهم بخرد. بر اساس قانون تجارت ترکیه جلسات مجمع عمومی باید با حضور نمایندگانی از وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود.

    [​IMG]

    شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم میشود:
    – شرکت سهامی خاص: شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن زیر ۲۵۰ نفر میباشند.
    – شرکت سهامی عام : شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن بیش از ۲۵۰ نفر میباشند. شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می‌باشند. شرکت مختلط در این نوع شرکت یک یا چند نفر شریک، ضامن تمام دیون و دارای سهم الشرکه می باشند ودیگر شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند. اشخاص حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند. مقبول ترین و بیشترین انواع شرکت که در ترکیه ترجیح داده میشود به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد. موسسات مالی (صرافی) تاسیس این گونه موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی ممکن میباشد. لیکن تاسیس این نوع موسسات مستلزم اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه است که این سازمان ها فعلا مجوز صادر نمیکنند. با این وجود تاسیس این گونه موسسات مالی با راه کار ویژه ای و به صورتی کاملا قانونی مقدور است که در صورت مراجعه دوستان متقاضی همکاری لازم به عمل خواهد آمد.

    – اصل پاسپورت هر یک از شرکاء (با اعتبار بیشتر از ۶ ماه )
    – دو قطعه عکس ۴ × ۳ (رنگی – زمینه روشن)

    – چند اسم انتخابی برای شرکت ترکیه
    – زمینه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه)
    – تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت در ترکیه
    – تعیین مدیر شرکت ( یا هر دو شریک)
    – تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه (هزینه اجاره دفتر در ترکیه از ۳۰۰۰۰۰ تومان در ماه شروع می شود)

    تعیین آدرس دفتر شرکت و تنظیم اجاره نامه: ارائه اجاره نامه محل شرکت در اولین مرحله ثبت الزامی است لذا یا شرکا باید در ترکیه قبل از هر اقدامی راساً اقدام به پیدا کردن و اجاره دفتر شرکت نمایند و یا با توافق طرفین، مجری نسبت به اجاره یا خرید محل شرکت اقدام نماید.
    ـ تنظیم اساسنامه و فرم های مخصوص تاسیس شرکت
    ـ مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی شرکا · ـ تایید اساسنامه در دفتر خانه رسمی · ـ مراجعه به اتاق بازرگانی برای ثبت شرکت · ـ چاپ روزنامه رسمی
    ـ تایید نمونه امضا و وکالت نامه در دفترخانه
    ـ تنظیم فرم اداره دارایی و مراجعه و تحویل اسناد مربوطه به اداره مذکور برای بررسی اسناد و بازدید و تایید آدرس دفتر شرکت توسط بازرسان آن اداره
    ـ بازدید و تایید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره دارایی
    ـ اخذ شماره مالیاتی شرکت پس از بازدید و تایید آدرس
    ـ اخذ کارت بازرگانی
    ـ تصدیق دفاتر حسابداری
    ـ گشایش حساب بانکی شرکت
    ـ معرفی حسابدار زمان مورد نیاز برای تاسیس شرکت: ثبت شرکت بسته به شعبه اداره دارایی و روزی که کار را آغاز کنیم (اول و یا وسط هفته) بین ۴ الی ۸ روز به طول می انجامد.
    گروه مهاجرتی آنکا سیتی جهت ثبت شرکت در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/4/19
    staruniqe و BLACK STAR از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/12/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    اگر کسی بخواد به صورت آزاد در ترکیه کار بکنه باید حتما ثبت شرکت داشته باشه. مثلا فریلنسری برای طراحی سایت. اصلا بازار کار آزاد کاری در ترکیه چگونه است؟