1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مراقبت‌های بعد از کراتینه موها

شروع موضوع توسط nedataheri ‏17/2/19 در انجمن فنی مهندسی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/19
    ارسال ها:
    51
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    18
    [​IMG]

    زمانی که کراتینه موها را توسط آرایشگر متبحر خود با مواد درجه یک انجام دادید، این پایان کار نیست. برای حفاظت موهای درخشان خود باید مراقبت‌هایی نیز انجام دهید. ماندگاری کراتینه بین ۳ تا ۶ ماه برای هر شخصی با توجه به ساختار مو متفاوت است. این مراقبت‌ها هرچقدر بهتر و اصولی‌تر انجام شود، کراتینه موهای شما دوام بیشتری خواهد داشت. کراتینه موها، شما را در آرایش مو و رنگ کردن آن محدود نمی‌کند؛ اما لازم است مراقبت‌های بیشتری به خصوص روزهای اول از موهای خود داشته باشید تا این نتیجه زیبا را تا مدت‌ها داشته باشید. در ادامه این مقاله به شما مراقبت‌های لازم برای بعد از کراتینه مو را توضیح می‌دهیم.

    حمام کردن بعد از کراتینه مو
    بهترین کار این است که از آرایشگر خود نحوه شستشو را بپرسید؛ چون این موضوع بستگی به مواد کراتینه روی موهای شما دارد. اما به طور معمول بعد از کراتین مو به مدت ۲ الی ۳ روز از شستشوی موهای خود پرهیز کنید. با این کار مواد کراتینه به خوبی روی موهای شما می‌نشیند.

    همچنین از شامپو و ماسک ویژه کراتینه استفاده کنید. با آرایشگر خود مشورت کنید. بسیاری از آرایشگاه‌ها معمولا خود این محصولات را برای فروش به مشتریان در اختیار دارند. شامپوهای کراتینه حاوی پروتئین جهت حفظ ساختار مو، درخشندگی مو و جلوگیری از وز شدن مو می‌شوند.

    برای شستشو با شامپو کراتینه بهتر است فقط یکبار از شامپو استفاده کنید و بعد از آن مقداری از ماسک موی کراتینه را بر روی ساقه مو پخش کنید و اجازه دهید حدود ۳ دقیقه روی موها بماند و سپس به آرامی شستشو دهید.

    یک توصیه دیگری که می‌توانم به شما بگویم این است که تا حد ممکن میزان شستشوی موها را کاهش دهید. شستشوی مداوم موها باعث می‌شود عمر کراتینه موها کمتر شود.

    نگران کثیف شدن موهای خود نباشید؛ قبل از مراجعه به آرایشگاه موهای خود را بشویید، با این کار هم موهای‌تان تمیز می‌شود و هم آماده جذب کراتین می‌شود. البته ممکن است آرایشگرتان خود این کار را انجام دهد.

    آرایش مو بعد از کراتینه مو
    شما بعد از کراتینه موها شاهد تغییر شگفت انگیز آن می‌شوید. شاید بعد از هر حمام وقت زیادی جهت صاف کردن موها با سشوار و دستگاه‌های دیگر صرف می‌کردید. اما بعد از کراتینه تنها با شانه کردن مو شاهد صاف شدن آن می‌شوید.

    البته بهتر است اگر قرار است در منزل بمانید فرصت خشک شدن را به موها بدهید و تا حد ممکن از سشوارها استفاده نکنید. با این کار از آسیب به ساقه موها توسط حرارت ایجاد شده جلوگیری می‌کنید.

    اسپری‌های محافظت از مو در بازار وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را قبل از سشوار بر روی ساقه موها اسپری کنید.

    تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها توسط کش سر، گیر و هر نوع گل‌سری پرهیز کنید. توجه داشته باشید که یک ماده خارجی روی موهای شما قرار گرفته است، در صورت بستن با وسایل، امکان شکستگی مو و یا حالت گرفتن آن بالاست.

    اگر پس از مدتی در قسمت انتهایی موهای خود شاهد دوشاخه شدن مو شدید، نگران نباشید؛ این مشکل ممکن است قبل از کراتینه موها هم برای شما پیش بیاید. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که حدود یک سانتی‌متر از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید. این کار را خودتان نیز می‌توانید انجام دهید اما به دلیل نداشتن تجربه کافی و نداشتن دسترسی به قسمت پشت موها ممکن است فرم نامناسبی به موها دهید. به آرایشگاه مراجعه کنید و با خیال راحت موخوره موها را از بین ببرید.

    بهتر است برای روزهای بعدی در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا داخل کاور نرمی قرار دهید. با این کار از کشیده شدن ناخودآگاه یا زیر بالش ماندن مو جلوگیری می‌کنید.
     
    DaniyaL و para3to از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/11
    ارسال ها:
    39,254
    تشکر شده:
    47,237
    امتیاز دستاورد:
    170
    کراتینه خوبه تا زمانی ک مُدام ب موهات برسی.که وقت وحوصله وجیب پرپول میخواد برای شامپوهای بعدکراتینه وروغن وکرم موهای بعدکراتینه کردن

    پیشنهاد میکنم ازاتو مو استفاده کنین هم راحت تره هم با صرفه تر:d
     
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.