1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی صفحات وب ASP.Net، شروع کار

شروع موضوع توسط AftabGardoon ‏8/2/19 در انجمن ASP.NET

Tags:
  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    این راهنمایی و برنامه به شما یک دیدگاه کلی در مورد صفحات وب ASP.Net (ورژن 2 یا بالاتر) و ترکیب Razor ارائه می دهد، یک چارچوب کم اهمیت تر برای ایجاد وب سایت های پویا. این آموزش همچنین WebMatrix را معرفی می کند که یک ابزار برای ایجاد صفحات و سایت ها می باشد.
     
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    سطح: جدید برای صفحات وب ASP.Net
    مهارت های پذیرفته شده: HTML و CSS پایه
    آنچه شما در اولین آموزش از مجموعه فراخواهید گرفت:


    • فن آوری صفحات وب ASP.Net چیست و برای چه کاری می باشد.
    • WebMatrix چیست.
    • برنامه ها را چگونه نصب کنیم.
    • چگونه با استفاده از WebMatrix یک وب سایت ایجاد کنیم.

    مشخصه ها و فن آوری های مورد بحث:


    • Microsoft Web Platform Installer.
    • WebMatrix.
    • .cshtml pages
     
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    آنچه شما باید بدانید:


    فرض می کنیم که شما با موارد زیر آشنا هستید:


    • HTML. به طور تخصصی و کامل لازم نیست. ما HTML را توضیح نخواهیم داد اما از مطالب پیچیده نیز استفاده نخواهیم کرد. لینک هایی را برای آموزش HTML ارائه خواهیم داد که تصور می کنیم مفید خواهند بود.
    • Cascading style sheets (CSS) .درست مانند HTML
    • نظریات پایه ی دیتابیس. اگر از یک برگه ی گسترده برای داده استفاده کرده و داده را ذخیره و فیلتر کرده اید، در واقع مرحله ی تخصصی می باشد که برای این مجموعه آموزشی در نظر گرفته ایم.

    همچنین فرض می کنیم که شما به یادگیری برنامه نویسی پایه نیز علاقمند هستید. صفحات وب ASP.NET از زبان برنامه نویسی C# استفاده می کنند. شما به هیچ زمینه ای برای برنامه نویسی، به جز علاقمندی به آن، احتیاجی ندارید. اگر قبلا در صفحه ی وب javascript نوشته باشید، زمینه ی زیادی در این مورد به دست آورده اید.


    توجه داشته باشید که اگر با برنامه نویسی آشنا باشید، ممکن است متوجه شوید که این آموزش به آهستگی پیش می رود، در حالیکه ما برنامه نویسانی با سرعت بالاتر می آوریم، همانطور که چند آموزش اول را پشت سر گذاشتیم، گرچه برنامه های پایه ی کمتری برای توضیح وجد خواهند داشت و موارد با سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.
     
  4. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    چه چیزی لازم دارید؟


    • کامپیوتری که اجرا کننده ی Windows 8, Windows 7, Windows Server 2008 و یا Windows Server 2012 باشد.
    • یک اتصال اینترنت زنده
    • مدیریت ایمنی ( که برای فرایند نصب لازم می باشد)
     
  5. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    ASP.NET Web pages چیست؟
    ASP.NET Web Pages چارچوبی می باشد که برای ایجاد صفحات وب پویا می توانید از آن استفاده کنید. یک صفحه ی ساده ی وب HTML استاتیک می باشد. محتوای آن با HTML markup ثابت مشخص می شود که در صفحه وجود دارد. صفحات پویا، مانند آنچه با ASP.NET Web Pages ایجاد کردید، به شما اجازه می دهند تا محتوای صفحه را با استفاده از کد روی پرواز ایجاد کنید.


    صفحات پویا به شما اجازه می دهند تا انواع فعالیت ها را انجام دهید. شما می توانید با استفاده ازفرم از یک یوزر ورودی بخواهید و سپس آنچه را که صفحه نمایش می دهد، تغییر دهید. می توانید از یک یوزر اطلاعات بگیرید، آن را در یک دیتابیس ذخیره کنید و سپس آن را بعدها لیست کنید. شما می توانید ازسایت خود ایمیل ارسال کنید و می توانید با دیگر سرویس ها روی وب کنش داشته باشید (برای مثال سرویس طراحی) و صفحاتی تولید کنید که اطلاعاتی از آن منایع تلفیق می کنند.
     
  6. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    WebMatrix چیست؟
    WebMatrix ابزاری است که ویرایشگر صفحه ی وب، کارایی دیتابیس، یک سرور وب برای آزمایش صفحات و ویژگی هایی برای انتشار وب سایت شما به اینترنت را تلفیق می کند. WebMatrix رایگان می باشد و نصب و استفاده از آن نیز آسان می باشد. ( فقط برای صفحات ساده ی HTML و فن آوریهای دیگری مانند PHP کار می کند.)


    در حقیقت شما برای کار با ASP.NET Web Pages مجبور به استفاده از WebMatrix نیستید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از ویرایشگر متن صفحاتی ایجاد کنید و با استفاده از سرور وب که به آن دسترسی دارید، صفحات را تست کنید. به هرحال WebMatrix همه ی اینها را بسیار آسان می کند، بنابراین این آموزش ها از WebMatrix استفاده خواهد کرد.
     
  7. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    بسیار خوب، اجازه بدهید که آغاز کنیم.


    نصب موارد:
    شما می توانید هر چیزی را با استفاده از سکوی نصب کننده ی وب در مایکروسافت نصب کنید. در نتیجه نصب کننده را نصب کنید و سپس از آن برای نصب هر چیزی استفاده کنید.


    برای استفاده از صفحات وب حداقل باید Windows XP و SP3 یا Windows Server 2008 و بالاتر را داشته باشید.


    در Web Pages page وب سایت ASP.NET روی Install کلیک کنید.


    قبل از نصب WebMatrix از شما خواسته می شود که اصطلاحات مجوز و عبارت خصوصی را قبول کنید.


    روی Run کلیک کرده تا نصب را آغاز کنید. (اگر می خواهید نصب کننده را ذخیره کنید روی Save کلیک کرده و سپس نصب کننده را از فولدر، محلی که آن را نصب کرده اید، اجرا کنید.)


    سکوی نصب کننده ی وب ظاهر می شود که برای نصب WebMatrix آماده می باشد. روی Install کلیک کنید.


    فرایند نصب آنچه را که باید روی کامپیوتر شما نصب شده باشد را ارائه داده و فرایند نصب را آغاز می کند. بسته به آنچه دقیقا باید نصب شود، فرایند می تواند در هرجایی از چند دقیقه ی کوتاه تا چندین دقیقه طول بکشد. I Accept را انتخاب کنید تا موارد مجوز را انتخاب کنید.
     
  8. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    Hello WebMatrix:
    وقتی که نصب کامل می شود، فرایند نصب می تواند WebMatrix را به طور خودکار آغاز نماید. اگر این اتفاق نیفتاد در ویندوز از منوی Start، مورد Microsoft WebMatrix را آغاز نمایید.


    لازم نیست هم اکنون برای ادامه با این آموزش وارد سیستم شوید. اگر اکنون وارد سیستم نشوید، گزینه ی ورود را برای بعدها هنوز خواهید داشت. آخرین موضوع مربوط به این سری آموزشی چگونگی تنظیم وب سایت خود به Azure میباشد. بنابراین نیاز است برای کامل کردن آن موضوع وارد سیستم شوید. در این مورد هم می توانید با اکانت مایکروسافت خود وارد سیستم شوید و هم می توانید روی گزینه ی Not Now واقع در گوشه ی سمت راست پایین کلیک کنید.


    برای شروع یک وب سایت خالی ایجاد کرده و یک صفحه به آن اضافه کنید. در آموزش بعدی در این مجموعه شما با یکی از الگوهای داخلی وب سایت بازی خواهید کرد.


    در پنجره ی Start روی New کلیک کنید.


    الگوها فایل ها و صفحات پیش ساخته ای برای انواع مختلف وب سایت ها می باشند. برای مشاهده ی همه ی الگوهای پیش فرض موجود گزینه ی Template Gallery را انتخاب کنید.


    WebMatrix سایت را ایجاد کرده و باز می کند.


    در بالا یک نوار ابزار Quick Access و یک حاشیه وجود دارد. در پایین سمت چپ، انتخابگر workspace را می بینید، جایی که بین تسک ها تغییر میکنید (Site, Files, Databases, Reports). در سمت راست پین محتوا برای ویرایشگر و گزارش ها وجود دارد. در قسمت پایین نیز یک نوار اخطار برای پیام ها مشاهده می کنید. با پیش رفتن در این آموزش ها، موارد بیشتری در مورد WebMatrix و ویژگی های آن فراخواهید گرفت.


    برای آشنایی با WebMatrix و ASP.NET Web Pages یک صفحه ی ساده ایجاد خواهید کرد. در انتخابگر workspace، گزینه ی Files را انتخاب کنید، این workspace به شما اجازه می دهد تا با فایل ها و فولدرها کار کنید. پین سمت چپ ساختار فایل سایت شما را نشان می دهد. حاشیه عوض می شود تا تسک های مربوط به فایل را نشان دهد.


    در حاشیه روی فلش زیر New و سپس روی New File کلیک کنید.


    WebMatrix لیستی از انواع فایل را نشان می دهد. CSHTML را انتخاب کرده و در باکس Name عبارت "HelloWorld" را تایپ کنید. یک صفحه ی CSHTML در واقع یک صفحه ی ASP.NET Web Pages می باشد.


    روی OK کلیک کنید.


    WebMatrix صفحه را ایجاد کرده و آن را در ویرایشگر باز می کند.
     
  9. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    همانطور که می بینید عموما صفحه حاوی مارک اپ های ساده ی HTML می باشد، به جز یک بلوک در قسمت بالا که شبیه مورد زیر میباشد:
    کد:
    @{ 
     
    }
     
  10. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    که این مورد، همانطور که به طور مختصر مشاهده خواهید کرد، برای افزودن کد می باشد. توجه داشته باشید که بخش های مختلف صفحه – عنصر نام، ویژگی ها، متن و به علاوه بلوک در قسمت بالا- همه دارای رنگ های مختلفی می باشند. این syntax highlighting نامیده می شود و واضح ساختن هر چیزی را آسانتر می کند. این مورد یکی از ویژگی هایی است که کار با صفحات وب در WebMatrix را آسانتر می کند.