1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اتوماسیون خانگی ( هوشمندسازی ساختمان )

شروع موضوع توسط Bahar ‏20/8/15 در انجمن دیدنی و شنیدنی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏26/12/10
    ارسال ها:
    2,475
    تشکر شده:
    10,553
    امتیاز دستاورد:
    213
    وب سایت چیدانه - لاله داورپناه: امروزه و با گسترش شهرنشینی، شهروندان با پدیده های نامطلوب بی شماری مواجه هستند. آلودگی هوا، ترافیک، استرس، آلودگی صوتی و ... عواملی هستند که شهروندان کلان شهرها هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند. نتیجه اینکه با تنی خسته و ذهنی آزرده به خانه که مأمن و محل آرامش است، می رسند. حال خانه ای سرد و تاریک و خاموش، که نه تنها مایه ی امنیت و آرامش خاطر نیست، بلکه بار روانی منفی دیگری به تن و ذهن خسته می افزاید، در انتظار آنهاست.

    در حال حاضر دیگر تصور وارد شدن به یک منزل مدرن و رویایی آن هم تنها با فشردن یک کلید یا ارسال یک پیام کوتاه، رویایی دور از دسترس نیست. شما می توانید با کمک تجهیزات جدید خانه هوشمند و سیستم های مخابراتی و موبایل و اینترنت، قبل از رسیدن به خانه یک نوشیدنی داغ آماده کرده، موسیقی دلخواه خود را اجرا، نور محیط را به حالت مناسب برای استراحت برده و یا حتی وان حمام را آماده کنید. حال شما به پشت در رسیده اید کافی است در را باز کرده نوشیدنی خود را برداشته و یک حمام داغ بگیرید و آماده آمدن میهمانان شوید.

    [​IMG]
    قابلیتهای سیستم های هوشمند به همین موارد خلاصه نشده، بلکه می توان به کنترل مسائل امنیتی، کنترل آیفون تصویری متصل به تلفن همراه، کنترل دوربین های مدار بسته، کنترل سیستم آبیاری باغ و ویلا از راه دور، کنترل موتورخانه و ... اشاره کرد. علاوه بر این، مهمترین مزیت این سیستمها تا ۳۰٪ صرفه جویی در مصرف انرژی است که با توجه به گران شدن تعرفه ی انرژی در کشورمان ایران، مجهز کردن خانه ها به سیستمهای هوشمند قدم بزرگی در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد بود. دیگر ایده های کاربردی برای طراحی مقرون به صرفه را با ما دنبال کنید.

    [​IMG]
    خانه ای جادویی با اشیای هوشمند! امروزه شهروندان با گسترش شهر و شهر نشینی با پدیده‌های نامطلوب بی‌شماری مواجه هستند که هنگام خروج از منزل شروع به آزار‌‌ ناخودآگاه آنان میکند. آلودگی هوا، ترافیک، انواع استرس روزانه از کار و کوچه و خیابان تا مترو و تاکسی و در نهایت آلودگی صوتی عواملی هستند که روحشان را می نوردند و در پایان این داستان هر روزه جز تنی خسته و ذهنی آزرده به پشت درب خانه نمی‌رسد. بله خانه محل آرامش و اطمینان، تنها محل گریز این ذهن و جسم خسته از هیاهوی روزانه تنها محل استراحت واقعی در محیطی دلچسب. یک دوش آبگرم به همراه موسیقی دلنشین یک نوشیدنی گوارا با نور ملایم محیط و خوابی خوش پذیرای یک روز سخت است.

    [​IMG]
    تصور کنید میهمانان در راه هستند شما برای خرید از منزل خارج می‌شوید در بین راه بیاد می آورید که شعله غذا را کم نکرده‌اید و بطور قطع غذا سوخته و امشب میهمانان گرسنه می مانند ولی جای نگرانی نیست، با تکنولوژی غذایتان را از راه دور کنترل کنید! با ارسال یک پیام کوتاه یا با استفاده از اینترنت شعله را کم کرده سیستم تهویه مطبوع منزل را روی دمای مناسب قرار می دهید.

    [​IMG]
    مدتی است در ترافیک سنگین گیر افتاده اید میهمانان رسیده اند و پشت در منتظر شما هستند، کافی است از طریق تلفن همراه خود سناریوی میهمان را که قبلا ایجاد کرده بودید اجرا کنید تاکرکره‌ها نیمه باز و نور محیط آماده و موسیقی ملایم اجرا شود و کتری برقی روشن گردد حال در را باز می کنیم بفرمایید.

    [​IMG]
    از پس میزبانی به خوبی بر آمده اید میهمانان رفته‌اند باید زودتر بخوابید زیرا فردا مسافرید.در اتاق خواب، میان خواب و بیداری بیاد می آورید که درب آپارتمان خود را نبسته‌اید و چراغ ها را خاموش نکرده‌اید تبلت در کنار شماست اپلیکیشن خانه هوشمند خود را اجرا کرده در را ببندید و چراغ ها را خاموش کنید شب بخیر.

    [​IMG]
    تکنولوژی در خدمت زندگی ایده آل! در راه سفر به آپارتمان هوشمند تان فکر می‌کنید چقدر کارها آسان و لذت بخش شده برای راحتی خیالتان با موبایل یک برسی نهایی انجام می دهید‌، سنسور نور و دما فعال برای آتش سوزی، سنسور حرکت فعال برای جلوگیری از دزدی، شیر اصلی گاز بسته، کرکره‌ها بسته همه چیز مطلوب است سفر خوش.​
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏4/10/17
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    اتوماسیون خانگی محیط فراگیری را برای لیبما واکاتیپارک دیرنبوس[1] به ارمغان میآورد


    در سال 2014، دو آپارتمان واقع در لیبما واکاتیپارک دیرنبوس، دن بوسچ[2] هلند کاملاً سوخت. شرایط سختی بود اما همچنین فرصتهای جدیدی را ایجاب کرد. لیبما سه خانه ییلاقی آزمایشی را به منظور کشف اشکال جدیدی از تجمل و رفاه برای ساکنین ساخت. به همین دلیل ABB را نیز برای کمک در نظر گرفت. در عرض هشت هفته، یک خانه ییلاقی به طور کامل ساخته شد که شامل اولین سیستم خودکار ABB در خانهای در هلند بود.

    ساخت اتوماسیون خانه راحتتر از همیشه
    به همراهی پیمانکار یونیباو[3] و متصدیان نصب از وندر الکترو[4]، ABB سیستم را در خانه ییلاقی ساخت. لیبما یک سیستم اتوماسیون خوبی را در خانه ییلاقی میخواست. ABB عاملهای مختلفی را پیشنهاد داد و خانه آزاد ABB انتخاب شد. این سیستم آسایش بیشتری را برای ساکن فراهم میکند. روشنایی و برق به راحتی در خانه با سیستم تابلوی خانه آزاد ABB کنترل میشود.

    خانه هوشمند ABB محیط فراگیر و سادگی را خلق میکند
    سیستم در خانه ییلاقی آلپاسا 2، عمدتاً روشنایی را کنترل میکند. ساکن خانه میتواند بسیار آسان از محیطهای مختلف، شرایط مختلفی را درخواست کند. آیا ساکنین در اتاق ناهارخوری هستند؟ پس میزان نور گرم و راحت است. آیا نیاز به تمیزکاری دارد؟ پس روشنایی پرنورتر است. بنابراین هرچیزی در خانه ییلاقی قابل مشاهده است.

    علاوه بر روشنایی محیط، ساکن خانه حتی فواید بیشتری میبرد:
    روشنایی خارجی، کنترل شده با زمان است. بنابراین، ساکن خانه مجبور نیست که نگران این مسئله باشد.
    پریزها، یک شارژر آماده USB دارند. هرچیزی برای کار در صفحه تابلوی خانه آزاد آسان است. بنابراین ساکنین میتوانند محیط خانه را با خواستههای شخصی خود تطبیق دهند. در صورت تمایل، همچنین کنترل خانه آزاد ABB میتواند با سیستم نرمافزاری مربوطه در تلفن همراه انجام شود.
    سرپرست تیم سازنده خانه ییلاقی، جرئن ورباکل[5]: “به دلیل مشارکت قوی با ABB و لیبما، زمان ساخت این ویلا به همراه سیستم اتوماسیون فقط هشت هفته بود”

    مزایای بیشتری وجود دارد!
    لیبما در مورد خانه آزاد ABB بسیار مشتاق است. سیستم، ارزش بسیار زیادی را برای ساکن خانه قائل است. زیرا علاوه بر عملکرد سریع و آسان، سیستم عملکردهای مفید دیگری هم دارد. بنابراین، انرژی میتواند به راحتی ذخیره شود، برای مثال، هنگام خروج از خانه همه چیز را خاموش میکنیم. در این روش، همه تسهیلات متصل به سیستم تنها با یک کلیک قطع میشوند.

    سیستم همچنین میتواند با دیگر عملکردهای اتوماسیون خانه گسترش یابد. لیبما برای مثال، نظارت بر انرژی را انجام میدهد، بنابراین میتواند هزینهها را قطع کند. گرمای خانه ییلاقی میتواند همچنین به وسیله همان سیستم خانه آزاد ABB تنطیم شود و چندین عملکرد چندمنظوره وجود دارد. بنابراین، سیستم، مشارکت کاملی را برای یک تعطیلات راحت و مجلل ایجاد میکند!

    [1] Libéma Vakantiepark Dierenbos

    [2] Den Bosch

    [3] Unibouw

    [4] Van der AA Elektro

    [5] Jeroen Verbakel




    azheer-central.com
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/3/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    زندگی مدرن با هوشمند سازی ساختمان

    تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان هر روز در حال توسعه و پیشرفت است.
    با ظهور این تکنولوژی علاوه بر آرامش و امنیت در زندگی، دیگر نیاز نیست برای انجام هر کاری ساعت ها صرف شود یا به دلیل کمبود وقت کارها به تعویق بیفتد.
    اکنون با هوشمند سازی ساختمان، و با نصب اپلیکیشن لوکسین و فشردن یک دکمه در گوشی اکثر کارها و حتی تجهیزات خانه هوشمند را می توان کنترل کرد.

    زندگی مدرن در دنیای دیجیتال
    زندگی در دنیای دیجیتال و هوشمند سازی موجب شده انسان ها در روز به کارهای بیشتری برسند و امور روزانه را بدون نقص انجام دهند.
    با وجود تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان، امنیت بسیار بالا رفته و کاربران در محل کار یا شهرهای دیگر به راحتی میتوانند کنترل ساختمان یا ویلای هوشمند خود را داشته باشند.
    با پیشرفت صنعت، سطح زندگی بالا رفته و آرامش بیشتر شده و مردم به زندگی مدرن با هر طبقه و قشری سوق داده شده اند.

    نقش فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء در زندگی مدرن
    فناوری اطلاعات مجموعه ای از سخت افزار، نرم افزار، تفکر و خلاقیت است.
    امروزه با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و بالا رفتن سطح علمی جامعه، افراد به جای کمک گرفتن از یکدیگر، از ماشین ها کمک می گیرند.
    همین امر موجب شده بسیاری از کارهایی که در زندگی سنتی غیر قابل پیش بینی و باور بود اکنون در زندگی مدرن اجرا شود.
    به طوری که انسان ها در تطبیق دادن خود با تکنولوژی به سرعت حرکت می کنند.
    مفهوم کلی اینترنت اشیاء (IoT) ارتباط اشیاء بهم از طریق اینترنت است.
    اشیاء می تواند شامل تجهیزات برقی، سنسورها و … باشند که به صورت هوشمند با اینترنت کار می کنند.
    وجود اینترنت اشیاء موجب بالا رفتن کیفیت زندگی و امنیت بیشتر در زندگی انسان ها شده است.
    در حالی که این تکنولوژی روز به روز توسعه بیشتری پیدا می کند و جایگاه آن در زندگی انسان ها ضروری می شود.
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/20
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    همزمان با توسعه خانه هوشمند در دنیا، در ایران نیز تکنولوژی خانه هوشمند توسعه پیدا کرده است. خانه هوشمند در ایران را می توان به دو گروه تقسیم کرد. تجهیزات خانه هوشمند تولید ایران و تجهیزات خانه هوشمند خارجی. شرکت های مختلفی اقدام به واردات تجهیزات خارجی می کنند. همچنین شرکت هایی نیز هستند که اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند در ایران می کنند.
    امکانات خانه هوشمند
    خانه های هوشمند امکانات متفاوتی دارند. از کنترل وسایل روشنایی و لوازم برقی گرفته تا کنترل سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های امنیتی و ... بخشی از امکانات قابل ارائه در خانه هوشمند است. کنترل وسایل روشنایی در خانه هوشمند به دور روش انجام می شود. روش اول استفاده از سیستم تابلویی است. در این روش یک رله تابلویی وظیفه کنترل جریان برق لامپ ها را بر عهده دارد. کاربر می تواند به کمک اپلیکیشن تغییرات مورد نظر را بر روی وضعیت لامپ ها ایجاد کند. روش دوم کنترل سیستم روشنایی استفاده از کلیدهای لمسی هوشمند است. این کلیدها علاوه بر امکان کنترل از طریق اپلیکیشن، به صورت محلی نیز قابل کنترل هستند.
    کنترل وسایل برقی در خانه هوشمند به کمک رله هوشمند انجام می شود. این رله ها مانند یک فیوز عمل می کنند که از طریق موبایل قابل کنترل است. رله ها در دو نوع تابلویی و توکار به بازار عرضه شده اند. همچنین تعداد کانال رله ها نیز متفاوت است. رله ای 1 کانال تا 24 کانال در بازار موجود است. البته هر یک از شرکت ها ممکن است رله هایی با تعداد کانال خاص تولید کنند.
    برای کنترل سیستم های تهویه مطبوع شامل چیلر، فن کوئل و داکت اسپیلت از ترموستات هوشمند استفاده می شود. ترموستات ها دمای محیط را با دمای مطلوبی که از کاربر دریافت شده است مقایسه می کنند. سپس براساس این مقایسه و اختلاف بین دماها، سناریوی تنظیم دما را تعیین می کنند. سرعت فن در 3 حالت مختلف قابل تنظیم است. این سرعت به صورت دستی توسط کاربر یا به صورت اتوماتیک توسط سیستم انتخاب می شود.
    امکانات متنوع دیگری نیز در سیستم های هوشمند قابل ارائه است. سنسورهای هوشمند بخش عمده ای از امکانات جانبی قابل ارائه در خانه هوشمند را به خود اختصاص می دهند. سنسورهای دما، رطوبت، نشت گاز و ... از این جمله اند. سیستم های امنیتی نیز می توانند در قالب خانه هوشمند به کاربران عرضه شوند.
    خانه هوشمند خارجی
    تجهیزات خانه هوشمند خارجی بسیار متنوع اند.برخی از این سیستم ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و برخی دیگر نیز متاسفانه از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. امکانات قابل ارائه در این سیستم ها نیز کاملا متفاوت است. برخی تولیدکنندگان سبد محصولات کاملی دارند که می تواند تمام نیازهای کاربر را پوشش دهد. اما گروهی از تولیدکنندگان نیز محصولات معدودی تولید می کنند. کلید لمسی هوشمند و رله هوشمند از جمله محصولاتی است که غالب تولیدکنندگان به تولید آن می پردازند.
    خانه هوشمند ایرانی
    از جمله شرکت های ایرانی که اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند نموده است، شرکت خانه هوشمند گلدوِر است. خانه هوشمند گلدوِر طیف وسیعی از محصولات شامل کلیدهای لمسی، کلید لمسی هوشمند، رله هوشمند، کنترلر شیر برقی اهرمی، ترموستات هوشمند، پرده برقی هوشمند نموده است. محصولات تولید شده در این شرکت موفق به اخذ استانداردهای بین المللی IEC، CE و همچنین استاندارد مدیریت کیفیت ISO شده اند. خانه هوشمند گلدوِر با بهره مندی از توانمندی نیروهای متخصص داخلی و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا محصولات خود را به بازار عرضه نموده است.

    محصولات خانه هوشمند گلدوِر دارای یک سال گارانتی تعویض رایگان، دو سال گارانتی تعمیرات رایگان و 7 سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت خانه هوشمند گلدوِر مراجعه کنید.

    خانه هوشمند گلدوِر
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/9/20
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/5/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    هوشمند سازی ساختمان و خانه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و با پیشرفت تکنولوژی علاقه افراد به زندگی راحت تر هم بیشتر می شود یکی از راحت ترین کار ها برای کنترل کل ساختمان یا خانه استفاده از تجهیزات هوشمند است ولی باید بدانین مرحله اول برای هوشمند کردن خانه انتخاب روش هوشمند سازی ساختمان است.

    روش های هوشمند سازی

    اولین قدم در هوشمند سازی مشخص کردن شیوه ای قرار است خانه شما هوشمند شود شما دو انتخاب دارید انتخاب اول هوشمند سازی به روش بی سیم است و انتخاب دوم هوشمند سازی به روش باسیم است .این مرحله مهم ترین بخش است چرا که این تصمیم گیری مراحل بعدی هوشمند سازی را تحت تاثیر قرار می دهد پس آگاهانه و متناسب با شرایط ساختمان یا خانه خود یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

    هزینه هوشمند سازی
    هزینه هوشمند سازی به عوامل مختلفی وابسته است به طور مثال قدمت یک خانه و با متراژخانه تاثیر زیادی در هزینه دارند برای اشنایی با قیمت تجهیزات هوشمند قیمت لوازم اشپزخانه برای شما اورده شده است.آشپزخانه آشپزخانه یکی از جاهایی در خانه است که بیشترین استفاده را دارد بنابراین می توان دستگاه های هوشمند زیادی را در این قسمت نصب کرد به طور مثال یخچال هوشمند که هزینه ای معادل 40 میلیون یا بیشتر خواهد داشت یا گاز هوشمند که از 50 میلیون شروع می شود و به طور کلی اگر یک آشپزخانه هوشمند در نظر داشته باشید باید نزدیک به 400 میلیون برای هوشمند سازی خرج کنید.در جهان اسمارت می توانید اطلاعات زیادی درباره هوشمند سازی ساختمان به دست بیاورید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/5/21
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/5/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    هدف سیستم ها و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان فراهم آوردن آسایش و امنیت برای ساکنین ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است.به همین دلیل امروزه هوشمند سازی رونق بسیار زیادی گرفته است و بسیاری از افراد به دنبال هوشمند کردن خانه خود هستند .

    هوشمند سازی بی سیم
    یکی از روش های هوشمند سازی ساختمان ، روش بی سیم است که از سیگنال های بی سیم به عنوان بستری برای هوشمند سازی استفاده می شود و فرمان ها از طریق این سیگنال ها بین دستگاه های مختلف جا به جا می شوند.این روش دارای استاندارد های متفاوتی است که دو مورد از مهم ترین آن ها zigbee و z-wave هستند که هر کدام از این استاندارد ها ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند.

    هوشمند سازی باسیم
    در این روش سیم ها مسئول انتقال داده ها بین تجهیزات هوشمند هستند.در این روش نیز از استاندارد هایی نظیر M-bus و KNX استفاده می شود.می توان گفت که این روش برای هوشمند سازی ساختمان بهترین است اما به دلیل تخریب هایی که برای ایجاد سیم کشی انجام می شود بسیاری از افراد تمایلی به این روش ندارند.

    اماکن هوشمند
    شما می توانید هوشمند سازی را در ساختمان های مختلف مانند هتل ها ، اداره ها یا رستوران ها به کار ببرید .اگر قرار باشد خانه هوشمند شود می توان از سیستم روشنایی هوشمند ، سیستم صوتی هوشمند ، درب و زنگ هوشمند یا حتی پرده هوشمند استفاده کرد که تمام این موارد می توانند راحتی بیشتری برای شما ایجاد کنند چراکه به وسیله هوشمند سازی حتی در زمان هایی که در خانه حضور ندارید می توانید تمامی قسمت ها را کنترل کنید و یا بر محیط بیرونی خانه نظارت داشته باشد.
    همانطور که این هوشمند سازی مزایای زیادی دارد اما نباید از نکات منفی آن چشم پوشی کرد که از مهم ترین معایب آن امکان نفوذ و ایجاد اختلال توسط هکرها به سیستم هوشمند را نام برد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/5/21
  7. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,435
    تشکر شده:
    74,851
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.
  8. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/22
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    واقعا داشتن یه خونه هوشمند خیلی خیلی لذت بخشه
    [​IMG]