1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آشنایی با فوت و فن های ظریف بازاریابی

شروع موضوع توسط tarahanebartar ‏21/10/17 در انجمن گرایش مدیریت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    آموزش بازار یابی یک فعالیت دائمی و مستمر است. هر نوع کسب و کاری که داشته باشید باید همواره به فکر آموزش بازار یابی با

    هم در کسب و کارهای کوچک و هم کسب و کارهای بزرگ ، فوت و فن های زیادی برای بازاریابی وجود دارد. در اینجا به ۴ مورد از این فوت و فن های آموزش بازار یابی که برای افراد صاحب فروشگاه ها مفید است پرداخته می شود.

    یک) از زمانهای انتظار افراد استفاده کنید

    از نظر مشاوره بازار یابی بسیاری از مواقع است که افراد در طول روز در صفهای انتظار می ایستند. صفهای انتظار اتوبوس ، انتظار در پای آسانسورها یا داخل آسانسورها ، انتظار در صفهای خرید یا هر صف دیگری. در این صفها و زمانهایی که افراد صرف انتظار برای انجام کارهای خود می کنند بهترین زمانها برای تبلیغ و بازاریابی است. بهتر است مکانهایی را که افراد زیادی در آنجا به انتظار می ایستند پیدا کنید و کالاها و خدمات خود را در این قسمتها تبلیغ کنید. معمولاً مخاطبان شما در این مکانها از تبلیغ کردن استقبال می کنند زیرا تمایل دارند زمان انتظار خود را با یک چیز مهم پر کنند. همچنین پیامهای تبلیغاتی شما به جز پر کردن زمان آنها به صورت مفید ، با دقت مورد بازدید و مطالعه قرار می گیرد چون افراد فرصت کافی برای دریافت این پیامها را دارند. پس بهتر است تبلیغ فروشگاه و کالای خود را در این مکانها نصب کنید یا از سایر ابزارهای بازاریابی مناسب برای این مکانها بهره ببرید.

    دو) نحوه نمایش کالاهای خود را تغییر دهید

    این که شما کالاهای خود را برای مشتریان و مخاطبانتان به نمایش می گذارید می تواند عامل مهم جلب توجه برای آنها باشد. بنابراین مطابق آموزش بازار یابی ، قسمت جلوی فروشگاه و ویترینتان را با دقت بچینید. کالاهایی که جذابیت بیشتری دارد و خرید آنها نیز برای مشتریان راحت تر است در ویترین قرار دهید. همین کالاهای جذاب و قیمت مناسب موجب جلب توجه مشتریان خواهد شد و آنها را وارد فروشگاه شما خواهد کرد. اگر ویترین خود را با این کالاها تزئین کنید می توانید کالاهای گران قیمت و دیگر کالاهای خود را در داخل فروشگاه قرار دهید تا زمانی که مشتریان وارد فروشگاه شما شدند به آنها نیز سری بزنند.

    سه) ارزش کالاهای خود را بالاتر ببرید

    براساس تجربه مشاوره بازار یابی اگر میخواهید کالای خود را با ارزش تر از آنچه که هست نشان دهید پس بسته بندی و جایگاه خاصی را برای آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کالایی را در داخل یک محفظه شیشه ای قرار دهید و آن را وسط سایر کالاهایی که در ویترینتان است قرار دهید ، ارزش آن چند برابر سایر کالاها به چشم می آید. در این مواقع بهتر است قیمت این کالا را بر روی محفظه آن درج نکنید یا طوری قرار دهید که دیده نشود. این کار برای این است که مشتریان مشتاق تر شوند تا این جنس را از نزدیک ببینند و شما فرصت توضیحات بیشتر و جلب توجه آنها را پیدا کنید. همچنین ممکن است قیمت بالای این جنس در صورتی که بر روی آن درج شده باشد در همان ابتدای امر ، مشتری را از خرید منصرف کند.

    چهار) روابط مستمر با مشتریان را حفظ کنید

    هیچ چیزی بهتر از مشتری تکراری برای یک شرکت ، تولید کننده و فروشگاه نیست. براساس آنچه در مقالات آموزش بازار یابی آمده است، مشتریهای تکراری و وفادار شما هزینه های بازاریابی را پائین می آورند. زیرا پیدا کردن مشتریان جدید بسیار پر هزینه تر از نگهداری مشتریان قدیمی است. بنابراین ، سعی کنید همیشه مشتریان قدیمی را برای خود حفظ کنید و درعین حال به دنبال گسترش دامنه مشتریان خود نیز به کمک مشاوره بازار یابی باشید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏21/10/17