1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

استخر پیش ساخته

شروع موضوع توسط llvllahya ‏22/8/17 در انجمن ورزش آبی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/17
    ارسال ها:
    58
    تشکر شده:
    15
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    همه می‌دانند که ساخت استخر، یک پروژه خسته‌کننده و طاقت‌فرساست که چندین نفر باید بر روی آن کار کنند و حیاط‌ هم برای مدت‌ها تبدیل به یک خرابه می‌شود. ولی الزاما قرار نیست همیشه همینطور باشد. نصب یک استخر پیش ساخته به پیچیدگی و سختی ساختن استخر نیست. استخرهای پیش‌ساخته، در نهایت سادگی و به سرعت استخر مورد نظرتان را به شما می‌دهد.
    البته، استخرهای پیش‌ساخته معایب خاص خوشان را هم دارند. عمدتا در مورد استخر پیش ساخته باید سفارشی‌سازی یا ویژگی‌هایی که برای ساختن استخر رویایی‌تان در نظر دارید را از فکرتان بیرون کنید. اما اگر به دنبال این نیستید که همه‌ی جزئیات استخر را کنترل کنید تا مطابق میل‌تان باشد، شدیدا توصیه می‌شود این رویکرد را در نظر بگیرید.
    استخر‌ پیش ساخته فایبرگلاس


    برای اکثر مردم، استخر پیش‌ساخته مترادف است با استخر فایبرگلاس. دیواره‌های استخر پیش ساخته فایبرگلاس از محل تولید به خانه شما و از طریق جرثقیل به داخل حیاط خلوت منتقل می‌شوند. نصب استخرهای پیش‌ساخته، در مقایسه با نصب استخرهای بتنی، کار زیادی نمی‌برد. به همین دلیل است که این استخرهای پیش ساخته را می‌توان ظرف چند روز تکمیل کرد.
    چون دیواره‌های استخر پیش ساخته بر روی کامیون حمل می‌شوند، در مورد اندازه آنها محدودیت‌هایی وجود دارد. همچنین تعداد اشکال مختلف موجود نیز زیاد، اما محدود است. اگر یک استخر واقعا بزرگ و یا شکلی غیر معمول می‌خواهید، استخر بتنی بهترین گزینه است. تنها تفاوت استخرهای فایبرگلاس با استخر بتنی فقط در همین است. البته بعضی ها صافی سطح استخرپیش ساخته فایبرگلاس را دوست ندارند، اما برخی دیگر نیز آن را به بتن یا وینیل ترجیح می دهند. این استخرهای پیش ساخته عموما بادوام هستند و نگهداری از آنها هم آسان است؛ البته تحت شرایط خاصی امکان شکسته شدن آنها هم وجود دارد. با وجود تمام این مزایا، تعجبی ندارد که چرا استخرهای پیش ساخته فایبر گلاس یکی از گزینه های گران قیمت هستند.
    کیت استخر پیش ساخته زمینی


    این استخرهای پیش‌ساخته انواع مختلفی دارند. در این کیت‌ها همه چیزهایی که برای سرهم‌بندی یک استخر پیش ساخته به آنها نیاز دارید، با قیمت نسبتا کم وجود دارد و یا می‌توانید از یک نصاب ماهر برای این کار کمک بگیرید. در کیت‌های استخر پیش ساخته معمولا دفترچه‌های راهنما وجود دارد و پشتیبانی تلفنی نیز شما را در طول مراحل نصب راهنمایی می‌کند. البته که سرهم‌بندی تمام اجزای کیت سختی خودش را دارد، از نصب استخر معمولی بسیار ساده‌تر است. این استخرها معمولا ظرف یک هفته یا کمتر درست می‌شوند. این استخر پیش ساخته همه‌ آپشن‌های یک استخر بتنی را ندارند، اما بعضی از شرکت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که کیت خود را تا حد زیادی سفارشی‌سازی کنید. شکل کلی این استخر پیش ساخته محدود هستند مجبور نیستید در مورد تمام جزئیات کوچک طراحی استخر پیش ساخته تصمیم‌گیری کنید (این موضوع در واقع برای خیلی‌ها یک نکته‌ی مثبت است). پوشش بیشتر کیت‌های استخر وینیل است، اما اگر بخواهید می‌توانید دیواره‌ی فایبرگلاس دریافت کنید.
    وقت تصمیم گرفتن است
    اگرچه نصب کردن یک استخر پیش ساخته با خداکثر سرعت خیلی خوب است، اما این موضوع نباید باعث شود هنگام برنامه ریزی و آماده سازی اشتباه کنید. قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، خوب تحقیق کنید و مطمئن شوید که چیزی را انتخاب می‌کنید که واقعا می‌خواهید. همچنین حواس‌تان به محوطه‌سازی، نرده‌کشی و سایر موارد دیگر که نیاز به نصب دارند نیز باشد. اما مهمتر از همه این است که بهترین خدمات و فروشنده را انتخاب کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/8/17
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/1/22
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    مطلب جالب و کاملی بود. بنظرم برای کامل تر شدنس انواع طرح رو بیاریم بهتره:

    انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس از نظر شکل ظاهری
    استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس در گذشته ظاهر جذابی نداشتند ولی به لطف پیشرفت تکنولوژی، این استخرها امروزه نه تنها زیباتر و چشم‌نوازتر شده‌اند بلکه می‌توان آنها را دقیقاً به همان شکل و با همان لوازم جانبی که افراد می‌خواهند ساخت.

    پرطرفدارترین استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

    • فرم آزاد
    • بیضی
    • خطی
    • خطی فانتزی یا رومی
    در این میان، نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که اولاً استخرهای فایبرگلاس را نمی‌توان از نظر سایز و ابعاد مانند استخرهای وینیل یا بتنی تولید کرد زیرا از چسب‌ها و قالب‌های پیش‌ساخته‌ای تولید شده‌اند. دوماً، اندازه آنها در اکثر مواقع باید کوچکتر از 5 * 12 متر باشد تا بتوان آنها را به راحتی جابه‌جا نمود. البته این به معنای نداشتن حق انتخاب نیست. گزینه‌های روی میز زیادی هستند چرا که تمامی تولیدکنندگان استخرهای پیش‌ساخته فایبرگلاس، محصولات متنوعی دارند تا بتوانند نیازهای مشتریان با سلایق گوناگون را برطرف سازند.

    استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس از جمله استخرهای پرطرفداری هستند که افراد می‌توانند آنها را به فضاهای خالی و بلا استفاده منزل و محل سکونت‌شان بیفزایند. این استخرها از چندین لایه فایبرگلاس، تقویت‌کننده‌های فولادی و چسب قالبی ساخته شده‌اند. این شیوه ساخت به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا قالب یکدستی بسازند و در نهایت بتوانند آن را به سادگی هر چه تمام‌تر و با بیشترین سرعت ممکن نصب کنند. در حالی که ابزارهای فایبرگلاس نسبت به استخرهای وینیل خطی به شدت گران‌تر هستند ولی نسبت به استخرهای بتنی یا سرامیکی مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

    منبع:ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/1/22