1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهنمای خرید قایق بادی با جنس سخت

شروع موضوع توسط llvllahya ‏6/8/17 در انجمن ورزش آبی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/17
    ارسال ها:
    58
    تشکر شده:
    15
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    قایق بادی با جنس سخت یا RIB ها، شناورهای با اندازه کوچک تا متوسطی هستند که با استفاده از یک لایه خارجی با جنس خیلی سخت و محکم و یک تیوب بادی انعطاف پذیر ساخته شده اند. این قایق ها معمولا بسیار محکم ، بادوام و چند کاره هستند که برای استفاده در بیشترشرایط جوی مناسب هستند.

    [​IMG]

    برای اینکه مشخص شود چه مدلی از قایق بادی خواسته های مورد نظر خریدار را برآورده میکند موارد بسیاری باید در نظر گرفته شده و در مورد آنها تصمیم گیری شود. اندازه، جنس لایه خارجی، جنس تیوب، نوع موتور، اندازه موتور و نشینه بندی (چیدمان جای نشستن) و اینکه کابین ناوبری مورد نیاز هست یا خیر، از جمله این موارد هستند.
    این نوع شناورها کاربردهای وسیعی از استفاده های تجاری، نظامی، و عملیات نجات تا بسیاری فعالیت های تفریحی دارند. سایت eBay طیف وسیعی از انواع نو و بازسازی شده این قایق ها و تجهیزات جانبی آنها ارایه میدهد. انتخاب های دیگر برای خرید این قایق ها سایت های متعدد، بنگاه های خرید و فروش و یا ساخت سفارشی توسط برخی افراد و شرکتها ، هستند. انجام یک جستجوی اینترنتی انتخاب های متعدد خرید را به سادگی در اختیار میگذارد.
    تاریخچه و خاستگاه
    پیدایش این نوع قایق های بادی سخت به ولز در بریتانیا برمی گردد.اولین اختراع ثبت شده در این زمینه با سال 1969 برمی گردد اما تولید این قایقها در واقع از سال 1964 شروع شده بود. این نوع شناور های آبی در سال 1964 از قایق های بادی معمولی ساخته شدند که معمولا قسمت زیرین آنها به راحتی پاره میشد. به همین دلیل جنس قسمت زیرین با یک صفحه چندلایه محکم و سخت جایگزین شد و به دورآن یک تیوب های بادی متصل میشد. بعد از اینکه این طراحی با وجود اینکه در سرعت های بالا اصلا راحت نبود خیلی موفق از آب درآمد به مرور تغییراتی در جهت بهبود در آن ایجاد شد. به جای بخش زیرین تخت و محکم یک بدنه بیرونی چندلایه به شکل V به همراه یک دنبالچه صاف طراحی گردید. دو نمونه از شناورهای ساخته شده با این طراحی توسط سرویسهای امدادی Great Yamouth و Goreleston بین سالهای 1965 تا 1967 استفاده و تست شدند. اما بعدها این طراحی ها به دلیل اینکه فایبرگلاس استفاده شده در بدنه بیرونی به خصوص در شرایط حاد جوی مقاومت کافی نداشت رد شدند. بخش طراحی شده به شکل V مورد بازبینی قرار گرفت تا بتواند در شرایط حاد جوی و زمان برخورد به امواج پایداری بیشتری از خود نشان دهد و همچنین قابلیت کنترل و مانورپذیری بهتری داشته باشد. این نوع قایق های بادی سخت در اواسط دهه 1970 توسط دانشجویان فارغ التحصیل از Atlantic College در ولز به آمریکا وارد شدند که دو شناور مورد استفاده برای مسافرت به کانادا اولین نمونه توسعه داده شده از این قایق ها بودند. این دانشجویان در طی مدت اقامت خود دانش و تجربه شان را از طریق آموزش نحوه ساخت این قایق ها به دانشجویان و صنعتگران بومی آنجا انتقال دادند​