1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

استفاده از ساعت اپل برای تشخیص آریتمی‌های قلبی

شروع موضوع توسط Mani ‏1/6/17 در انجمن مهندسی پزشکی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    محققان با ترکیب کردن حسگرهای ضربان قلب ساعت هوشمند اپل و هوش مصنوعی، توانستند الگوریتمی طراحی کنند که علائم نارسایی قلبی را شناسایی می‌کند. این الگوریتم قادر است با دقت 97 درصد، ضربان قلب نامنظم موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial Fibrillation) را از ریتم طبیعی قلب تشخیص دهد.

    [​IMG]

    فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند باعث تجمع خون در قلب شده و این امر به نوبه خود موجب ایجاد لخته و سکته قلبی شود. گرچه فیبریلاسیون دهلیزی قابل درمان است اما تشخیص آن دشوار بوده و تیم علمی این پروژه معتقدند ترکیب ساعت اپل و هوش مصنوعی می‌تواند راه را برای ارائه شیوه‌های جدید جهت شناسایی ناهنجاری‌های قلبی هموار کند.

    الگوریتم Cardiogram که توسط یک کمپانی به همین نام تولید شده، از طریق حسگر ضربان قلب تعبیه شده در ساعت اپل به رهگیری خواب، استرس و سلامتی فرد می‌پردازد. محققان دانشگاه کالیفرنیا به همراه شرکت تولیدکننده نرم‌افزار Cardiogram، این الگوریتم را بر روی 51 بیمار تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی تست کردند. از هر شرکت‌کننده خواسته شد ساعت اپل را به مدت 20 دقیقه در قبل و بعد از کاردیوورژن بپوشند. منظور از کاردیوورژن، برطرف نمودن آریتمی قلبی و بازگرداندن ریتم طبیعی به قلب است. نتایج نشان داد استفاده از این الگوریتم در ساعت اپل می‌تواند ریتم نامنظم قلب را با دقت بالایی شناسایی کند.

    منبع:تازه های مهندسی پزشکی
     
    para3to از این پست تشکر کرده است.