1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ساعتی برای کاهش لرزش دست مبتلایان به پارکینسون

شروع موضوع توسط Mani ‏1/6/17 در انجمن مهندسی پزشکی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    کمپانی مایکروسافت ساعتی را توسعه داده است که طبق ادعای این کمپانی، می‌تواند به واضح‌تر شدن نوشتار افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند. ساعت اِما (Emma Watch) با ارسال ارتعاشاتی به مغز بیمار، به کنترل بهتر لرزش دست کمک می‌‌کند. ساعت Emma در حال حاضر یک نمونه‌ی آزمایشی است اما می‌تواند نشان‌‌دهنده‌ی قدمی مهم در جهت بهره‌گیری از فناوری‌های پوشیدنی برای کمک افرادی با شرایط ویژه و بیماری‌های مختلف باشد.

    [​IMG]

    لرزش غیرقابل کنترل یکی از نشانه‌های پارکینسون است؛ این بیماری غیرقابل درمان که بیش از ۱۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تأثیر خود قرار داده است، باعث از دست رفتن کنترل حرکت می‌شود. عنوان ساعت Emma از نام یک طراح گرافیک به نام اِما لاوتون (Emma Lawton) گرفته شده که به بیماری پارکینسون مبتلا است و یکی از دوستان هایان ژنگ (Haiyan Zhang)، مدیر نوآوری واحد پژوهش مایکروسافت است. ژنگ این ساعت را برای او ساخته است.

    ساعت Emma موتورهای ارتعاشی کوچکی دارد؛ این موتورها سیگنال‌هایی را برای منحرف کردن ذهن فرد بیمار از لرزش‌ها می‌فرستد. این موضوع باعث آرام شدن حرکات ماهیچه‌ها شده و باعث می‌شود تا بیمار راحت‌تر بنویسد.

    [​IMG]

    این ساعت از مجموعه‌ای از لرزش‌های ریتمیک استفاده می‌کند اما الگوی آن می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن بر روی یک تبلت مجهز به ویندوز 10 سفارشی‌سازی شود. ژنگ قصد دارد تا پژوهش بیشتری را در جهت استفاده از هوش مصنوعی و سنسورها برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون انجام دهد.

    اِما لاوتون در خصوص تجربه استفاده از این ساعت می‌گوید: این ساعت به طور کامل لرزش‌های دست من را متوقف نمی‌کند. هر چند که فرایند نوشتن بی‌‌نقص نیست اما بسیار بهتر از قبل است.


    منبع:تازه های مهندسی پزشکی