1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوگل هوم؛ هوش مصنوعی در خانه

شروع موضوع توسط amirshams ‏26/3/17 در انجمن هوش مصنوعی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/17
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    گوگل هوم؛ هوش مصنوعی در خانه
    ⁣⁣
    ⁣اسپیکر «گوگل هوم» (Google Home) یکی از آخرین گجت‌هایی است که یک دستیار صوتی هوشمند را در اختیار کاربران خانگی قرار می‌دهد. این اسپیکر هوشمند می‌تواند از طریق فرمان‌های صوتی به کاربر کمک کند تا در رستوران میز رزرو کند، موسیقی دلخواهش را پخش کند و ساعت پروازش را به یاد بیاورد یا معنی برخی واژه‌ها را برای او ترجمه کند.
    دستگاه‌هایی مانند «گوگل هوم» یا آمازون اکو که طراحی و ساخت آن‌ها با فناوری تشخیص گفتار عملی شده است، به کاربر کمک می‌کنند تا در حالت‌های مختلف و بدون دخالت دست و از هر نقطه‌ای از خانه، عملیات مختلفی را انجام دهند. طراحان و مهندسان شرکت‌های بزرگ، با ارائه‌ی چنین قابلیت‌هایی، قصد دارند زمینه‌ی لازم برای ارتباط کاربران با دستیارهای صوتی و ربات‌های هوشمند مجازی را تا جای ممکن عادی و طبیعی کنند. در قلمرو هوش مصنوعی، پیکره‌ی داده‌ها چیزی است که سرویس‌دهنده‌ای را از سرویس‌دهنده‌ای دیگر جدا می‌کند.
    فرمان‌ها و جست‌وجوهای صوتی می‌توانند میلیون‌ها نمونه از صداهای مختلف را در اختیار یک سرویس‌دهنده‌ی خاص (برای نمونه گوگل) بگذارند تا آن شرکت بتواند دستیار صوتی‌اش را براساس این نمونه‌ها بهینه‌سازی کند. به عبارت دیگر، استفاده از فرمان‌های صوتی برای برقراری ارتباط با سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، باعث بهتر و هوشمندتر شدن این سیستم‌ها خواهد شد.
    از سوی دیگر، هوش مصنوعی‌های سخنگوی خانگی می‌توانند اکوسیستمی از «اینترنت اشیا» را از یک نوآوری در جهان فناوری، به یکی از ملزومات زندگی عادی تبدیل کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند محصولات و دستیارهای شخصی‌شان را تا جای ممکن تعامل‌پذیرتر کنند و بهینه‌تر شدن فناوری‌های تشخیص گفتار می‌تواند حرکت در این مسیر را
    سرعت بیشتری ببخشد.

    http://telechann.com/گوگل-هوم؛-هوش-مصنوعی-در-خانه/