1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

جراحی انحراف بینی

شروع موضوع توسط doctorebartar ‏10/1/17 در انجمن پروژه تحقیق مقاله

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/15
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    جراحی انحراف بینی
    عمل جراحی بینی که برای اصلاح نمودن تیغه میانی بینی انجام می شود و به رفع انسداد راه تنفسی بینی می پردازد را عمل سیتوپلاستی یا عمل جراحی انحراف بینی می گویند . سپتوم یا تیغه در قسمت جلویی غضروف و در ناحیه پشت استخوان تشکیل شده است. در صورتی که این تیغه کج باشد موجب بسته شدن یک و یا دوطرف بینی می شود و حتی قادر است راه خروجی ترشحات سینوسی را ببندد و در آینده موجب بروز عفونت شدید می شود .

    [​IMG]

    تشخیص انحراف بینی :
    در صورتی که انحراف بینی شدید باشد می توان به حالت چشمی آن را مشاهده نمود و با مراجعه به جراح بینی و انجام سی تی اسکن و آندوسکوپی انحراف بینی کاملا قابل تشخیص است . عمل جراحی انحراف بینی درشکل ظاهری بینی تغییراتی به وجود نمی آورد مگر اینکه عمل همراه با جراحی زیبایی انجام شود . در گاهی مواقع جراحی انحراف بینی قرینگی جلوی بینی را نیز ترمیم می کند .

    عوارض ناشی از جراحی انحراف بینی :
    • خونریزی بینی
    • به علت آسیب مخاطی تیغه ی وسطی بینی سوراخ می شود.
    • جمع شدن خون بین دو طرف تیغه ی بینی که موجب گرفتگی مختصر راه بینی می شود .



    فرق بینی کج با انحراف بینی :
    جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی محسوب می شود و بیمه های درمانی شامل آن می شود یعنی از بیمه های درمانی می توان در پرداخت هزینه ی آن استفاده نمود اما جراحی بینی کج جزو جراحی های زیبایی بینی به شمار می آید و نمی توان از بیمه های درمانی برای این عمل استفاده کرد . به مفهوم بهتر در صورتی که سپتوم یا تیغه ی وسط بینی کج باشد موجب بسته شدن یک یا هر دو حفره ی بینی می شود و فرد بایستی عمل جراحی انحراف بینی انجام دهد ولی در صورتی که تیغه ی بینی کج شده باشد و شکل کلی بینی نیز تغییر کرده باشد و موجب بسته شدن هیچ یک از حفره های بینی نشود این عمل ، عمل زیبایی به شمار می رود .



    دکتر محمد رضا شفیعی بورد فوق تخصصی جراح پلاستیک و زیبایی ( جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی , جراحی بینی گوشتی , مراقبت های بعد از جراحی بینی , رینوپلاستی )