1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

جراحی بینی گوشتی

شروع موضوع توسط doctorebartar ‏6/11/16 در انجمن مقالات پزشکی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/15
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    جراحی بینی گوشتی :
    در ابتدا توضیح مختصری در ارتباط با تعریف بینی گوشتی و جراحی بینی گوشتی ارائه خواهیم داد. پوست ضخیم و چرب همراه با قوام غضروفی ضعیف یک تعریف ساده از بینی گوشتی است.علت پوست ضخیم وجود غدد چربی ساز بیش از حد معمول در لایه زیرین پوست است،که ترشح این غدد به سطح پوست بینی میریزد.از طرفی غضروف های بینی در این مواقع،قوام و استحکام ضعیف و پایین دارند.به بیان ساده قسمت متحرک بینی دارای ساختمان (استراکچر) عمدتا غضروفی ست که توسط پوست پوشیده شده است.در این ناحیه اگر غضروف قوی و مستحکم وجود داشته باشد.پوست را بخوبی نگه میدارد.پوست هم از غضروف زیرش متابعت میکند.

    [​IMG]

    ساختمان بینی گوشتی
    هر فرمی که به غضروف بدهیم.پوست همون فرم را بخود میگیرد.مثال خوب در این مورد لباسی ست که به تن مانکن های مصنوعی پشت ویترین میپوشاند.تصور ما این باشد که آن مانکن فرضی غضروف و لباس فرضی پوست است.در حقیقت پوست به تنهایی یک نسج بی شکل است،و این قالب زیرش (در بینی غضروف)است که به آن فرم میبخشد.بنابراین در بینی گوشتی که پوست ضخیم و استحکام غضروف ضعیف است.هدف اول تقویت و استحکام سازی قالب غضروفی بینی،با استفاده از غضروف های بینی خود فرد است.با این روش میتوان ظاهر نامناسب بینی را اصلاح نمود.نوک بینی پهن را جمع کرد.همچنین قالب استخوانی بینی را باریکتر کرد.توجه داشته باشید که در عمل رینوپلاستی ( جراحی بینی ) میتوان میتوان بینی به عبارت صحیح تر هرم بینی را کوچکتر نمود.بشرطی که با سایز صورت فرد هماهنگی داشته باشد،و مانع از تنفس راحت فرد نشود.با اصلاح یک بینی گوشتی تقارن و هماهنگی مناسب و بهتری بین بینی و صورت ایجاد میشود.قبل از عمل جراحی در جلسه مشاوره ای که با جراح بینی خود خواهید داشت.

    جراح بینی گوشتی
    میتوانید تمامی سوالات و ابهامات خود را پیرامون عمل زیبایی برای جراح بینی بیان کنید.جراحی متبحرانه بینی گوشتی ،بدین معنی ست که قالب غضروفی هرم بینی به میزان نیاز تقویت شده و پایه غضروفی مناسبی برای آن گذاشته میشود،که بینی در آینده دچار افتادگی نخواهد شد.در عین حال سایز بینی نسبت به قبل کوچکتر شده و هماهنگی آن با سایر اجزای صورت بهتر خواهد شد.به یاد داشته باشید که بینی های گوشتی زمان جا افتادن طولانی تری را نیاز دارند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/10/21
  2. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/15
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    جراحی بینی گوشتی
    بر روی برخی بینی های گوشتی منافذ بزرگی دیده می شود که غدد چربی در زیر پوست آن ها فعال هستند و دسته ی دیگر بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و براق می باشند و غدد چربی کمتری نیز دارند .نکته ی مثبت در بینی های گوشتی این است که می توان ناهمواری های استخوانی را توسط پوست ضخیم بینی گوشتی پوشاند . برخی تصور می کنند که عمل جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است در حالی که اگر عمل جراحی بینی گوشتی به درستی انجام شود این ادعا غلط می باشد و تنها زمان فروکش تورم در بینی های گوشتی به مدت طولانی تری نیاز دارد .

    [​IMG]

    نتیجه ی جراحی بینی گوشتی :
    جراحی بینی گوشتی به منظور بهبود پیدا کردن ظاهر بینی انجام می شود و انتظارات غیر واقعی از نتیجه ی عمل نباید داشت .به علاوه نوع پوست در هر فردی متفاوت می باشد لذا نتیجه ی عمل در هر شخصی متفاوت خواهد بود .مشکلات بینی های گوشتی مانند افتاده بودن نوک بینی ، بزرگی سوراخ ها ، جعبه ای شکل بودن نوک بینی و … در عمل جراحی بینی گوشتی رفع خواهد شد .

    اقدامات پس از عمل :
    • به منظور کاهش تورم و کبودی پس از جراحی بینی گوشتی باید از کمپرس آب سرد استفاده شود .
    • حتما می بایستی دارو های تجویز شده مانند آمپول های دگزامتازون را سر وقت استفاده نمود .
    • ممکن است پزشک برای پیشگیری از سرماخوردگی قرص های سرماخوردگی تجویز نماید .
    • بعد از جراحی بینی گوشتی باید در مکانی آرام استراحت کنید و برای بالاتر قرار دادن سر نسبت به بدن باید از بالشت بلندی استفاده کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
    • برای کاهش پیدا کردن کبودی می توانید از آب آناناس و آب کرفس استفاده کنید .
    • قبل از زمان باز کردن گچ بینی استحمام کنید زیرا موجب خیس شدن گچ شده و به سهولت از روی بینی جدا می شود .
    سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی :
    به طور معمول سن مناسب برای انجام عمل جراحی 18 سال به بالا می باشد ولی در صورت رشد کامل جسمی می توان در سنین کمتر همچون 15 سالگی عمل جراحی بینی انجام داد .
    )

     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/10/21
  3. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/15
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    بینی گوشتی
    به طور کلی بینی گوشتی به دو دسته تقسیم میشوند. در این مقاله به بررسی دو نوع مدل بینی گوشتی نیز میپردازیم .

    بینی گوشتی دارای منافذ بزرگ غدد چربی : بر روی بعضی از بینی های گوشتی منافذ بزرگی دیده می شود که غدد چربی در زیر پوست آن ها فعال می باشد . به این افراد لیزر و یا لایه برداری و رژیم کم نمک توصیه می شود . درصورتی که دکتر پوست برای کنترل این چربی دارو تجویز کرده باشد توصیه می شود 6 ماه بعد اقدام به عمل جراحی نمایند.

    [​IMG]

    • بینی گوشتی دارای غدد چربی کم کار: دسته دیگری از افراد که دارای بینی گوشتی می باشند دارای پوستی ضخیم و براق در ناحیه بینی هستند اما غدد چربی فعالیت کمتری دارند.
    نکته ی مثبتی که در بینی های گوشتی وجود دارد این است که می توان ناهمواری های استخوانی را با پوست ضخیم بینی گوشتی پوشاند . برخی فکر می کنند عمل جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است اما این ادعا غلط می باشد و تنها زمان فروکش تورم در بینی های گوشتی طولانی تر است.

    انتظارات از نتیجه ی عمل بینی گوشتی:
    عمل جراحی بینی به منظور بهبود در ظاهر می باشد و نه رسیدن به زیبایی مطلق.به علاوه نوع پوست هر فرد نیز با فرد دیگر متفاوت می باشد. اشکالات بینی مانند جعبه ای شکل بودن نوک بینی ، افتادگی نوک بینی ، بزرگ بودن سوراخ ها و … در عمل جراحی اصلاح می شوند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/2/17
  4. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,439
    تشکر شده:
    74,901
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند