1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پارتیشن شیشه ای

شروع موضوع توسط partitionsaz ‏2/10/16 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/9/16
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    گروه طراحان پارتیشن ساز با تکیه بر ابزارآلات وتکنولوژی روز دنیا پارتیشن شیشه ای را با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و اجرا می نمایند.
    در صنعت مبلمان اداری بنا به درخواست مدیران فضاهایی با بازتاب نور بیشتر و وسعت دید بالاتر موردنیاز می باشد. از این نوع پارتیشن اصولاً در فضاهای لوکس و مدرن اداری استفاده می شود.
    شاخصه این نوع پارتیشن ظرافت، قطر کمتر نسبت به پارتیشن های دیگر، بازتاب هرچه بیشتر نور و وسعت دید بالاتر می باشد.در این نوع محصول از شیشه10میل به همراه فریم استیل و آلومینیوم استفاده می گردد و درب ها به صورت رولینگ نصب می شود که بازشو آن به صورت ریلی می باشد. این نوع پارتیشن را لزوماً تا سقف اجرا می کنند که این امر باعث عایق شدن فضا در برابر صدا و استحکام بالاتر پارتیشن می گردد.


    لینک منبع:پارتیشن شیشه ای-پارتیشن ساز
    پارتیشن اداری | پارتیشن شیشه ای - پارتیشن ساز
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/9/21
    BAHAREH TAK از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/8/17
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    درب های ریلی مزایای فراوانی دارند.در این درب ها که با سیستم رولینگ اجرا می شود ،دستگیره و قفل به صورت جداگانه بر روی درب نصب می گردند.برای نصب قفل بر روی این سیستم حتماً باید درب به سمت دیوار باز و بسته شود.

    [​IMG]

    لازم به ذکر است در صورتیکه دو طرف درب ،شیشه به کار رفته باشد امکان نصب قفل وجود ندارد و تنها راه نصب قفل بر روی زمین می باشد که برای این نوع پارتیشن ایده ال به نظر نمی رسد.

    [​IMG]

    در این سیستم نهایت سایز درب 100 سانتیمتر بوده اما در سیستم لولایی سایز درب تا 120 سانتیمتر هم قابلیت اجرا دارد.
    در این نوع درب ها که سیستم آن متداول تر و قدیمی تر می باشد با دو لولای کمری اجرا می شود که دستگیره و قفل برروی هم سوار می شوند

    [​IMG]

    یکی از معایب این درب ها اشغال کردن فضایی است که درب بر روی آن باز می شود.
    این درب ها با دو نوع لولا اجرا می شود,لولای 180 درجه و90 درجه.


    پارتیشن پارتیشن ساز - http://partitionsaz.ir
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/8/17
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های گسترده در زمینه محصولات مربوط به دکوراسیون داخلی انواع فضاهای مسکونی و اداری،افراد برای فضای موجود خود به دنبال بهترین گزینه ممکن که البته دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی نیز باشد، می گردند. دکوراسیون اداری متفاوت و خاص فوق مربوط به شرکت سرمایه گذاری FC است که در شهر مسکو پایتخت کشور روسیه قرار داشته و بالغ بر 780 مترمربع مساحت دارد که توسط Nikolay Milovidov از شرکت UNK Progect در سال 2015 طراحی و اجرا شده است.نکته برجسته در دکوراسیون اداری شرکت مذکور استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس می باشد که علاوه بر زیبایی،جلوه و جذابیت خاصی به فضای اداری فوق بخشیده است.در ذیل شما را به مشاهده عکس هایی از دکوراسیون اداری متفاوت شرکت سرمایه گذاری FC با بهره گیری از پارتیشن شیشه ای دعوت می نماییم.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    پارتیشن شیشه ای فریم لس پارتیشن ساز - http://partitionsaz.ir
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/9/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    پارتیشن شیشه برا دفاتر و محیط های اداری بسیار خوب و زیبا است که به منظور زیبایی محیط کار از آن استفاده میشود. میتوان با تفکیک فضا مانع از نفوذ صدا به دیگر نقاط شد به طوری که تا ۵۰ دسبیل مانع صدا و ورود و خروج آن به دیگر واحدها انجام میشود که این خاصیت پارتیشن شیشه ای باعث میشود تا شما در محل کارتان فضایی کاملاً آرام و سازمان یافته بدست آورید. همانطور که میدانید پارتیشن های شیشه سکوریت با هر نوع دکوراسیون سازگاری کاملی دارد و میتواند جلوه و ظاهر مناسبی را ایجاد کند.

    در این پارتیشن های شیشه ای با ترکیب شیشه فریم استیل هارمونی و یراق‌آلات زیبایی خاص به محیط می‌بخشد. همچنین امروزه پارتیشن کارخانه شیشه سکوریت نیز در بخش های اداری مدرن بسیار گسترده شده و نقش عمده‌ای را در محیط اداری مدرن به خود اختصاص داده است.[​IMG]همچنین جالب است بدانید که طرح های مختلف شیشه سندبلاست بر پارتشین شیشه ای علاوه بر تفکیک فضا و بالا بردن امنیت در گسترش وتاکید بر نام تجاریتان در محیط بسیار موثر خواهد بود. که در محیط های مختلف مانند در مراکز و سالنهای آرایشی و بهداشتی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد و بازدیدکنندگان از آن محیط را داشته باشد. برای حفظ حریم خصوصی و بهداشت روانی هر پارتیشن جداره فریم لس یا ساده با فرم و طرحی بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    انواع پارتیشن ها
    ما دو نوع پارتیشن اصلی داریم که بنا به نیاز شما آماده استفاده می شود.

    1. ثابت
    2. متحرک
    ویژگی های پارتیشن شیشه ای :
    -پارتیشن شیشه‌ای با ویژگی تک جداره
    -عملکرد صوتی (آکوستیک) تا 47 db
    -جذابیت و شیک بودن
    -انواع طرح های سندبلاست
    -طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها
    -ضخامت 10 میلیمتر
    -ارتفاع استاندارد و یا با ارتفاع کامل
    -نصب سریع

    [​IMG]


    مزیت های پارتیشن شیشه ای
    در مورد مزیت های پارتیشن شیشه ای بحث های زیادی شده است که بعضی از مدیران می گویند که در تیم کاری نباید تداخلی در کار اعضای گروه ایجاد شود و بعضی از افراد این اعتقاد را دارند که محیط زنده و شاد تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری دارد.




      • بالا رفتن بهره وری
    با نصب کردن پارتیشن شیشه ای بهره وری کارکنان زیاد می شود. از مزیت های پارتیشن شیشه ای تنبلی نکردن در کار است پارتیشن شفاف شیشه ای مسئولیت پذیری کارکنان را زیاد می کند که هر دوی اینها تاثیر زیادی در بالا رفتن بهره وری دارد. از دیگر مزایای آن جلوگیری از آلودگی صوتی است چون این شیشه ها عایق صدا دارند و همین امر باعث می شود که کارکنان حواسشان سر جایشان باشد و این امر موجب بالا رفتن بهره وری می شوند.




      • انعطاف پذیر بودن
    انعطاف پذیر بودن از جمله مهمترین مزیت هایی است که از پارتیشن های اداری شیشه ای به دست می آید. برای عوض کردن طرح یک اتاق با دیوارهای سنتی هزینه ی بالا و زحمت زیادی دارد ولی این دیوارهای شیشه ای را می توان به راحتی جا به جا کرد که خوبی این روش این است که می توانید به راحتی یک قسمت را اضافه کنید یا جای بیشتری باز کنید. جابه جایی این پارتیشن شیشه ای همانطور که کار ساده ای است هزینه ی بسیار اندکی هم دارد که شما به راحتی می توانید دکور دفتر کار خود را با توجه به شرایط تغییر دهید.




      • نگهداری ساده
    شما به راحتی می توانید پارتیشن شیشه ای را با شیشه پاک کن به سرعت تمیز کنید.




      • کاهش هزینه ها
    شما به سادگی میتوانید با پارتیشن شیشه ای مصرف برق را کاهش دهید ، میزان کاهشی که مربوط به بخش روشنایی مصنوعی می شود و نیاز به هزینه بالایی دارد میزان مصرف انرژی را کم می کند و موجب پایین آمدن هزینه ها می شود.




      • کافی نبودن نور لازم
    نور طبیعی می تواند خستگی کارکنان را کم کند و انرژی کمتری از آنها بگیرد و در محیط کار وجود نور طبیعی اهمیت بالایی دارد. شما می توانید دفتر کار خود را طوری طراحی کنید که روشنایی محیط با نور طبیعی باشد.




      • خصوصی بودن حریم
    بعضی افراد تصور می کنند که استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای حریم خصوصی را از بین می برد و این موضوع افراد را در استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای دچار تردید و شک می کند. شیشه های سند بلاست شده و طرح دار در پارتیشن اداری باعث می شود که حریم خصوصی حفظ شود و این مزیت را دارد که نور طبیعی از آن به راحتی عبور می کند . امروزه شیشه های مات شونده برقی کاربرد زیادی در ایجاد حریم خصوصی در پارتیشن های ادارات دارد.




      • زیبا بودن این پارتیشن ها
    متاسفانه با زیاد شدن رقابت ها پیدا کردن مشتری و جلب توجه مشتری کاری دشوار است که با استفاده از پارتیشن بندی اداری شیشه ای به خاطر زیبا و شیک بودن در محل کار این مشکل را برطرف می کند. در پارتیشن های شیشه ای می توان کارهای زیادی مثل تراشیدن لبه های شیشه، چاپ زدن روی شیشه ، لول زنی ، سند بلاست انجام داد که ظاهری شیک و متفاوت در محل کار دارد.




      • بالا بردن طول عمر
    شیشه هایی که در پارتیشن ها استفاده می شود با توجه به ضخیم بودن آنها به راحتی می توان آنها را نگهداری کرد و سالها بدون هیچ تغییری ، شکل و کیفیت آن حفظ می شود. شیشه سکوریت و شیشه لمینت مقاومت بالایی نسبت به شیشه های عادی دارند.

    پارتیشن شیشه ای با درب چوبی
    از میان پارتیشن های شیشه ای ثابت میتوان به پارتیشن شیشه ای با درب چوبی اشاره کرد .این پارتیشن از لحاظ ساختار با سایر پارتیشن های شیشه ای یکی می باشد . در ساختار این پارتیشن ها به جز قسمت درب آن از شیشه سکوریت 10 میل استفاده شده است و همانطور که گفته شد استفاده از شیشه سکوریت در این ساختار ها باعث افزایش مقاومت آن میشود.

    [​IMG]

    امروزه گرانی در واحد های تجاری و اداری باعث شده تا افراد همیشه در استفاده از فضاهای اداری دچار وسواس بوده و اهمیت بسیار بالایی را در دکوراسیون و چیدمان آن داشته باشند. معمولا در فضاهای اداری و تجاری ایجاد فضای و حریم خصوصی با خواص آکوستیک بسیار اهمیت داشته که میتواند فضای کار شما را به محیطی آرام تبدیل کند که برای این کار به پارتیشن بندی فضای نیازمند می باشید.همچنین در تقسیم بندی واحد های اداری تفکیک فضا بسیار مهم بوده که امروزه بیشترین دغدغه را صاحبان مشاغل برای آن دارند.


    نحوه نصب پارتیشن شیشه‌ای
    با توجه به نوع پارتیشن، جنس شیشه، یراق آلات به کار رفته در آن و مکان نصب پارتیشن شیشه‌ای، آماده سازی و نصب آن نیز متفاوت خواهد بود. مراحل ساخت و نصب پارتیشن شیشه‌ای از ایمن جام فرد در ابتدا با تماس و یا مراجعه حضوری شما آغاز می‌شود. در مرحله ثبت سفارش پارتیشن شیشه‌ای، ابتدا از شما سوالاتی در رابطه با نوع پارتیشن دلخواه و ابعاد موردنظرتان پرسیده می شود تا بتوان قیمت تقریبی را اعلام کرد. در مرحله بعدی با ارسال کارشناسان فنی، اندازه گیری دقیقی از فضای نصب و اطلاعات کافی در رابطه با محل مورد نظر به دست خواهد آمد.

    [​IMG]
    هر یک از پارتیشن های شیشه ای برای اجرا و نصب نیاز به شرایط اصولی مخصوص به خود دارند که باید پیش از طراحی، توسط کارشناسان و متخصصان بررسی شوند. از این رو کارشناسان فنی پس از اندازه‌گیری دقیق محل نصب پارتیشن، بر اساس مشخصات کف‌ها، دیوارها و سقف‌های اقدام به طراحی پارتیشن شیشه‌ای می‌کنند. در این زمان شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع شیشه‌ای برای پارتیشن مناسب است تا با توجه به سلیقه شما، شیشه ها و فریم های مختلف سفارش و به همراه شیشه‌ها با استفاده از ابزار مخصوص و به صورت کاملا دقیق برش داده شوند.
    پس از برش شیشه‌ها، پروفیل های مورد استفاده در پارتیشن شیشه‌ای با استفاده از رنگ پوره‌ای و به صورت یک دست رنگ شده و برای مرحله بعدی یعنی نصب ابزار و یراق آلات مخصوص آماده می‌شود. در این گام نصب یراق آلات در زمان نصب و توسط متخصصان و نصابان ماهر انجام می‌گیرد. یراق آلات پارتیشن های شیشه‌ای در واقع همان یراق شیشه هستند که با توجه به نوع پارتیشن از انواع مختلف آن‌ها استفاده می شود. در نهایت پروفیل‌های استیل، آلومینیوم، PVC و… با توجه به اندازه برش و ابعاد شیشه ساخته شده و به صورت توکار یا ساده برای پارتیشن های ثابت و متحرک در بالا و پایین نصب می‌شوند.

    در آخرین مرحله و پس از اتمام نصب فریم ها و یراق آلات به پارتیشن، برای جلا بخشیدن بیشتر به آن در مرحله نهایی اقدام به پولیش کاری شیشه و یراق آلات می‌گردد. این کار سبب زدودن آلودگی از آن شده و پارتیشن را زیبا و براق نشان می‌دهد. تمام کار ساخت پارتیشن شیشه‌ای در طی چند ساعت و درنهایت یک الی دو روز ادامه خواهد داشت. پس از اتمام نصب و تحویل پروژه، یک رضایت نامه از شما دریافت می‌شود. همچنین تمامی پروژه‌های نصب شده ایمن جام فرد دارای گارانتی بوده و خدمات پس از فروش در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

    پارتیشن شیشه‌ای چیست؟ مزایا و کاربردها
    پارتیشن برگرفته از واژه‌ی (partition) و به معنای قسمت‌بندی و جداسازی می‌باشد. پارتیشن در فرهنگ ایرانی نیز از دهه‌ها قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از آن با عنوان دیواره، دیوارک، تیغه، حدفاصل، وسیله یا اسباب تفکیک یاد می‌شود. در دهه‌های گذشته، تنها از چوب به عنوان ماده‌ی اصلی ساخت پارتیشن استفاده می‌شد و تقریباً کار اصلی آن تفکیک فضای بین نشیمن و پذیرایی بود. آن‌ها به صورت مجموعه‌ای بلند تا سقف امتداد می‌یافتند و البته دارای طبقاتی نیز بودند. این طبقات در واقع فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی که از دو طرف قابل رویت بودند، به‌شمار می‌رفتند. با این وجود با گذشت زمان، پارتشین‌ ها در فضاها و مکان‌های مختلف با کاربری‌های متفاوتی ظاهر شدند. به طوری که هم‌اکنون در محیط‌های گوناگون اداری، مسکونی، تجاری، تفریحی و… نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

    امروزه در ادارت منازل و… برای استفاده بهینه از فضاهای داخلی، از پارتیشن استفاده می کنند. علاوه بر این از پارتیشن می‌توان برای دیده نشدن کج بودن و قناسی دیوار که به دلیل معماری و ساخت نامناسب به وجود آمده و یا پنهان کردن ستون ها در محل کار استفاده کرد.

    ایجاد پارتیشن در یک فضای خاص نیاز به بررسی محوطه و طراحی اولیه دارد. در حقیقت ابتدا باید پلان فضای مورد نظر را رسم کرد، سپس مقیاس در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن را مد نظر قرار داد؛ پس از آن نیز باید به بررسی سیرکولاسیون و یا محدوده تردد و رفت و آمد در پلان پرداخته و درنهایت با تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی در رابطه با رنگ و فرم آن، پارتیشن‌ را در فضا اجرا کرد.

    ما در این مقاله به بررسی پارتیشن، انواع آن و کاربردها و مزایای پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

    [​IMG]عوامل موثر در انتخاب پارتیشن
    پارتیشن‌ ها از آن جهت که فضای کمی را اشغال می‌کنند و موجب کاربری راحت‌تر و بیشتر فضا می‌شوند، در طراحی محیط و فضاهای داخلی استفاده می‌شوند. به عنوان نمونه در یک محیط اداری، در صورتی که هدف ما جدا‌ کردن کارکنان از یکدیگر باشد، بهترین گزینه استفاده از پارتیشن‌ های تک جداره با ارتفاع کوتاه می‌باشد که صرفا جداسازی را انجام می‌دهند. اما در صورتی که هدف ما از استفاده پارتیشن، آکوستیک ‌کردن محیط از سر و صدا است، از این رو باید از پارتیشن‌ های دوجداره‌ای که ارتفاع بلندی دارند استفاده کرد. چرا که می‌توانند به طور کامل محیط را پوشش دهند. همچنین در یک محیط مسکونی استفاده از پارتیشن بیش از هر چیزی جنبه دکوراتیو دارد و در واحدهایی با متراژ بزرگ می‌تواند موجب کاربردی شدن فضا شود.



    تنوع پارتیشن‌های شیشه ای
    امروزه پارتیشن ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و با توجه به کاربری و ظاهر انواع متفاوتی دارند. به عنوان مثال می توان از انواع آن‌ها به پارتیشن های تک جداره، اداری، دوجداره و… اشاره کرد که با توجه به اندازه، فرم، رنگ، بافت، متریال و نوع کاربری می‌توانند تغییر کنند. در واقع پارتیشن بندی چه در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری علاوه بر کاربردی بودن، جنبه ظاهری و دکوراتیو نیز دارد و موجب تغییر روحیات افراد خواهد شد. به خصوص در فضاهای که متراژ کم دارند نوع پارتیشن‌ اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نباید باعث کوچک شدن فضا شود. همچنین ارتفاع پارتیشن ها قابل تغییر بوده و شما می توانید با توجه به نیاز خود ارتفاع مناسب را انتخاب و سفارش دهید. پارتیشن هایی با ارتفاع بسیار کوتاه، اغلب به صورت دیوارک عمل کرده و در اغلب اوقات نیز در محیط های یکپارچه همچون پذیرایی و هال برای پارتیشن بندی دو فضا به کار می روند.

    با این حال دقت کنید که پارتیشن‌های کوتاهی که روی زمین قرار می‌گیرند، همچون پانل ها اغلب ثابت نصب می‌شوند و قابل تحرک نیستند. اما در صورتی که تصمیم به استفاده از آن‌ها دارید، بهتر است که نوع متحرک آن را انتخاب نمایید؛ چرا که می‌توانید با توجه به نیاز خود محل قرارگیری آن را با تغییر چیدمان تغییر دهید. شما همچنین می توانید از این پارتیشن را به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل و المان های تزئینی خود استفاده کنید.

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید از آکواریوم نیز می توان به عنوان یک پارتیشن استفاده کرد. اما دقت کنید که تنها زمانی قابل استفاده است که از طرف نیز قابل دید باشد؛ به طوری که بسیاری از طراحان باور دارند که مطلوب ترین و بهترین حالت قرار دادن آکواریوم در محیط به صورتی است که قابل رویت از چند جهت باشد و جلوی نور محیط را نگیرد.

    همان طور که گفته شد، پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را در ابعاد اندازه و جنس های مختلف تهیه کرد. در ادامه به بررسی انواع مختلف پارتیشن ها می پردازیم.

    انواع پارتیشن ها



      • پارتیشن اداری
      • پارتیشن دو جداره
      • پارتیشن تک جداره
      • پارتیشن آکوستیک
      • پارتیشن چوبی
      • پارتیشن ام دی اف
      • پارتیشن قابل شستشو
      • پارتیشن شیشه ای
      • پارتیشن ضد حریق
      • پارتیشن پی وی سی
    پارتیشن تأثیر بسیار زیادی بر طراحی فضای داخلی دارد و می‌توان از عواملی چون منبت کاری، گره چینی، گل‌های طبیعی و دیگر هنرهای تزئینی برای طراحی بخش هایی از آن استفاده کرد. در واقع در طراحی پارتیشن‌ ها، به غیر از چوب، می‌توان از تلفیق چوب یا MDF و فلزاتی همچون شیشه و آلومینیوم یا چوب در کنار هم استفاده کرد.

    تنوع در نوع، ظاهر و جنس پارتیشن این امکان را به طراح می‌دهد تا طرح های متفاوت و متنوعی را برای مصارف گوناگون آن تهیه و طراحی کند. در واقع طراحان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که نباید به پارتیشن ها یکسره نگاه کرد و باید در طراحی آن‌ها تا جای ممکن از خلاقیت استفاده کرد. به طوری که امروزه پارتیشن هایی طراحی شده اند که دارای اجزایی مجزا همچون طبقات و باکس های کوچک و بزرگ چوبی و شیشه‌ای هستند و به شکل های متنوع و متفاوت نیز بر روی داربست فلزی یا چوب مونتاژ می‌شوند. همچنین می‌توانند ثابت بوده و یا یا متحرک نیز باشند.

    علاوه بر پارتیشن هایی با ارتفاع کوتاه، پارتیشن هایی نیز وجود دارند که به صورت صفحات و دیوارهایی از سقف آویزان شده اند و فضایی از کف را اشغال نمی کنند. این پارتیشن ها می‌توانند دو قسمت را به صورت مجازی و بصری از هم جدا کنند. از این نوع پارتیشن ها بیشتر در محیط های اداری و کاری استفاده می‌شود. می توان پارتیشن‌ها را نیز به صورت یکسره اعمال کرد و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل نمود که در این مورد دیگر فضای مورد نظر کاملاً جدا و مستقل خواهد شد و مطمئناً نیاز به یک در و ورودی برای رفت و آمد دارد.

    [​IMG]پارتیشن‌های شیشه‌ای
    با آن که پارتیشن ها انواع مختلفی دارند، اما یکی از محبوب ترین فرم آن‌ها در بین افراد، پارتیشن های شیشه ای است. پارتیشن های شیشه‌ای را می توان در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، محیط های اداری، فروشگاه‌ها و غیره استفاده کرد. به طور کلی پارتیشن شیشه ای مزایا و فواید بسیار زیادی دارد که این امکان را به ما می‌دهد تا با توجه به عملکرد فضا و سلیقه خود مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنیم.

    در بسیاری از محیط های اداری، برای آن که بتوان با کمترین هزینه از بیشترین فضا استفاده کرد و محیطی آرام و خصوصی برای کارمندان ایجاد کرد، از پارتیشن استفاده می شود. پارتیشن بندی در محیط های اداری باعث خواهد شد تا کارایی و کیفیت عملکرد افزایش یابد. با این وجود بسیاری از مدیران و کارشناسان حوزه کسب و کار باور دارند که بهتر است تا در محیط های اداری بین کارمندان همواره ارتباطی موثر و پویا در جریان باشد. به همین جهت بهتر است تا از پارتیشن های شیشه ای برای تفکیک فضاهای داخلی استفاده کرد تا علاوه بر بهبود روند فعالیت‌ها، کارمندان نیز بتوانند با یکدیگر ارتباط چشمی برقرار کنند.



    فواید و مزایای پارتیشن شیشه ای
    آیا به دنبال استفاده از پارتیشن در فضای داخلی منزل و یا محل کار خود هستید؟ آیا نمی‌دانید که کدام نوع برای فضای شما مناسب تر است؟ آیا به دنبال پارتیشنی هستید که فضایتان را در کنار مدرن بودن، لوکس نیز نشان دهد؟ توصیه ما به شما استفاده از پارتیشن های شیشه ای است. این پارتیشن ها فوق العاده زیبا هستند و به این زودی ها هم از مد نمی افتند. در واقع امروزه با پیشرفت علم و رشد دکوراسیون داخلی، تنوع زیادی در ساخت و تولید پارتیشن های شیشه ای ایجاد شده است و از آنجایی که پارتیشن های شیشه ای فواید و مزایای فوق العاده زیادی دارند، هم اکنون جزء پرفروش ترین و محبوب ترین پارتیشن ها شناخته می شوند و می توان از آن‌ها در هر فضایی و با هر عملکردی استفاده کرد. از مزایای پارتیشن شیشه ای می‌توان به مواردی چون




      • امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان
      • تنوع رنگ، طرح و فرم پارتیشن‌ ها
      • قابل ساخت در اندازه‌های دلخواه
      • نصب سریع پارتیشن و عدم هدر رفتن زمان
      • ایجاد زیبایی و خاص‌شدن فضا به کمک پارتیشن
      • و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جای ساخت دیوار
    اشاره کرد. مطمئناً در صورتی که به دنبال خرید پارتیشن شیشه ای برای محیط منزل خود هستید، می‌توانید فضایی لوکس و مدرن برای خود ایجاد کنید. و همچنین با خرید پارتیشن شیشه ای‌ برای محیط کارتان، می‌توانید فضایی دلنشینی را به همراه آرامش برای کارکنانتان فراهم کنید. در ادامه به بررسی 10 ویژگی و مزیت اصلی پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم که می‌توانید در انتخاب خود مد نظر قرار دهید.



    استفاده حداکثری پارتیشن شیشه ‌ای از نور طبیعی
    یکی از بهترین عناصر در تزئین و طراحی منزل، نور طبیعی آفتاب است. مسلما هر چه قدر که این نور در محیط گردش داشته باشد، همان قدر نیز محیط شاداب و باطراوت خواهد بود. محققان به تازگی دریافته‌اند که وجود نور طبیعی در محیط‌های اداری سبب بهبود عملکرد و کارایی فعالیت‌ها خواهد شد، عاملی که امروزه کمبود آن در فضاهای اداری کاملا احساس می‌شود. در واقع پارتیشن شیشه ای این امکان را فراهم خواهد کرد تا بتوان از حداکثر نور ورودی به محیط استفاده کرد.

    مطمئنا پس از استفاده از این نوع پارتیشن در محیط کاری خود، به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد شرکت و پر انرژی بودن کارکنان در طول روز خواهید بود.



    صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از پارتیشن شیشه ای
    پارتیشن های شیشه‌ای در کنار کیفیت بالایی که دارند، برخلاف دیگر نوع پارتیشن‌ها از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار هستند و این امکان را برای شما فراهم می‌آوردند که هر زمان که خواستید چیدمان و دکوراسیون فضای خود را تغییر دهید. به عنوان مثال در صورتی که تصمیم دارید تا چیدمان یک محیط اداری را تغییر دهید باید ابتدا فضا را تخریب کرده و مجددا دیوارکشی کنید که این موضوع با خود هزینه‌های گزافی را نیز به همراه خواهد آورد. از این رو شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد، تنها با جا به جایی پارتیشن‌ها، چیدمان محیط خود را تغییر داده و دکوراسیون آن را متحول کنید. علاوه بر این، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند مصرف انرژی را کاهش می‌دهند؛ چرا که شما می‌توانید در روز از روشنایی مصنوعی کمتری استفاده نمایید.



    طول عمر مفید بالای پارتیشن شیشه ای
    در ساخت پارتیشن های شیشه ای، از مواد درجه یک استفاده می‌شود، به همین جهت کیفیت بالایی نیز دارند و در صورتی که از آن به خوبی نگهداری شود، می‌توان از آن‌ها تا سالیان سال استفاده کرد و از عمر طولانی آن‌ها مطمئن بود.



    نگهداری و تمیز کردن آسان پارتیشن شیشه‌ای
    درست است که پاک کردن شیشه کار مشکلی است و نیاز به دقت فراوانی دارد، اما نباید این مورد باعث شود تا شما از خرید پارتیشن شیشه ای منصرف شوید و خود را از زیبایی فوق‌العاده‌ای که این نوع پارتیشن می‌تواند برای محیط تان ایجاد کند، محروم کنید. تنها کافیست تا یک شیشه شور مناسب و یک دستمال با کیفیت تهیه کنید و با صرف کمترین زمان و هزینه پارتیشن را خود را تمیز کرده و از تمیزی آن لذت ببرید.



    حفظ حریم شخصی با پارتیشن شیشه ای
    با آن که پارتیشن شیشه ای در ابتدا چنین تصوری را در ذهن ما ایجاد می‌کند که به خاطر وجود مصالح شیشه‌ای نمی‌توانیم حریم خصوصی خود را حفظ کنیم و باید دائماً با دیگران چشم تو چشم شویم و یا حتی امکان دارد که همین عامل موجب از دست دادن تمرکز ما شود. شاید این موضوع به تنهایی باعث شود تا از خرید پارتیشن شیشه منصرف شوید. اما دقت کنید که در تولید شیشه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید از پارتیشن هایی که از سندبلاست و شیشه های مات تهیه شده‌اند، استفاده کنید. این شیشه ها می‌توانند حریمه خصوصی شما را حفظ کنند و دید بیرون به داخل را از بین ببرند و باعث شوند تا تمرکز خود را در حین کار از دست ندهید.



    انعطاف پذیری پارتیشن‌های شیشه ای
    یکی از ویژگی ها و مزایای اصلی پارتیشن شیشه‌ای، آن است که نسبت به دیگر پارتیشن‌ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال زمانی را تصور کنید که تصمیم می گیرید تا دکوراسیون و چیدمان منزل خود را تغییر دهید، به همین جهت می توانید از همان پارتیشن شیشه‌ای خود استفاده کرده و تنها آن را جابجا کنید و یا نحوه قرار گیری آن را تغییر دهید. با این حال توصیه ما به شما آن است که برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی با یک فرد باتجربه و متبحر در این زمینه مشورت کنید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.



    تولید در طرح، رنگ و اندازه های مختلف
    در حقیقت یکی از جذاب ترین و بهترین فواید و مزایای پارتیشن‌های شیشه ای، تنوعی است که آن ها در اندازه، طرح و رنگ شان دارند. در واقع این پارتیشن‌ها به ما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و با توجه به سبک دکوراسیون خود، ارتفاع مد نظر خود و رنگ‌های موجود در فضا، پارتیشن مورد علاقه خود را سفارش دهیم. در واقع می‌توان به راحتی بین پارتیشن و طراحی دکوراسیون داخلی خود هماهنگ ایجاد کرد.



    بهبود روند کار با استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای
    با آن که در محیط منزل و مکان های تفریحی همچون رستوران ها و هتل ها می‌‌توان از پارتیشن هایی با فرم ها و جنس هایی مختلف استفاده کرد، اما بهترین نوع پارتیشن برای محیط کار و فضای اداری پارتیشن شیشه ای است؛ چرا که با استفاده از این نوع پارتیشن در فضای اداری و محیط کار خود، در دراز مدت متوجه خواهید شد که کارکنان به دلیل دیدی که وجود دارد، بهتر از قبل کار می‌کنند و به علت جریان نور مناسبی که با استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضا ایجاد شده، انرژی بیشتری را از خود در حین کار نشان خواهند داد.



    جلوگیری از ورود صدا با پارتیشن شیشه ای
    شاید چنین تصور کنید که به علت وجود نمی‌توانید تا فضای خصوصی داشته باشید و صدای محیط و دیگران موجب اذیت شما خواهد شد. در واقع شاید این عوامل، مواردی باشند که شما با ایجاد پارتیشن هدفتان از بین بردن آن‌ها باشد.

    با این حال دقت کنید که یکی از فواید پارتیشن شیشه ای، عایق بودن آن در برابر صدا است. شما با استفاده از آن می توانید تا محیط آرام و بدون دغدغه‌ای برای خود طراحی کنید. تنها کافیست تا در هنگام سفارش و خرید پارتیشن با طراح خود صحبت کنید. با این حال اگر که نبود صدا برایتان اهمیت ندارد و حتی علاقه دارید تا صدا وارد فضای مد نظرتان شود، نگران نباشید و در زمان انتخاب شیشه این ویژگی را مطرح کنید.



    ایجاد ظاهر زیبا در دکوراسیون داخلی مجموعه
    با وجود این که از پارتیشن می توان در جاهای مختلف و با کاربردهای مختلف استفاده کرد، اما کار اصلی پارتیشن ایجاد ظاهری زیبا و تغییر محیط می باشد. در واقع زیبایی دکوراسیون با هر عملکردی و در هر فضایی اهمیت دارد. در بین پارتیشن های مختلف، پارتیشن های شیشه ای از آنجایی که مصالح اصلی آن‌ها شیشه‌ است، دارای ظاهری زیبا و منحصر به فرد هستند و می‌توانند تا دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار لوکس و مدرن نمایند. از این رو در صورتی که به دنبال ایجاد فضایی زیبا در شرکت و یا منزل خود هستید، پیشنهاد ما به شما آن است از این نوع پارتیشن در تفکیک فضای خود استفاده کنید. علاوه بر این برای شناساندن برند و تبلیغ کار خود نیز می‌توانید لوگوی شرکت خود را بر روی شیشه های آن ثبت نمایید.



    نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت پارتیشن شیشه ای
    در ساخت پارتیشن های شیشه ای، عوامل مختلف و گوناگونی سهیم هستند و هر یک درصدی از قیمت را شامل می شوند. از این عوامل مهم و اساسی در تعیین قیمت می توان به مواردی چون نوع و متراژ شیشه به کار رفته در پارتیشن شیشه ای، یراق آلات، ابعاد، طرح، رنگ و ضخامت شیشه سکوریت، کیفیت، برش، بسته بندی، حمل، نصب و فریم پارتیشن اشاره کرد.

    با وجود تمامی این عوامل، هر چه که متراژ بزرگتری داشته باشید و نوع شیشه‌ سکوریتی که انتخاب کرده‌اید، با کیفیت تر باشد، قیمت پارتیشن شیشه ای شما نیز بالاتر خواهد رفت. با این حال یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن در رتبه بعدی درصد هزینه قرار دارند و با توجه به آن که از نوع ایرانی و یا وارداتی باشند، درصد مشخصی در قیمت نهایی خواهند داشت.

    به همین جهت لازم است تا ابتدا کارشناسان به بازدید از فضای مورد نظر بپردازند تا بتوانند قیمت و هزینه لازم را محاسبه کرده و اعلام نمایند.

    یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای، فریم آن می باشد. در صورتی که شما نوع فریم‌دار سفارش دهید، قیمت نهایی پارتیشن شیشه ای تان نیز تغییر خواهد کرد. با این وجود، مواردی همچون طراحی لوگو و نماد شرکت یا طرح های متنوع و گوناگون و استفاده از شیشه های سندبلاست نیز موجب تغییر قیمت خواهد شد.

    قیمت نهایی پارتیشن شیشه ای با توجه به مواردی همچون نوع شیشه و ضخامت آن، حمل از کارخانه تا محل، نصب اتصالات مربوطه و فریم آلومینیومی بوده و محاسبه می گردد.

    علاوه بر این، بهتر است بدانید که در ساخت برخی از پارتیشن های شیشه ای، نیاز به شاسی کشی نیز می باشد و علاوه بر موارد بالا نیاز به قوطی آهن با رنگ الکترواستاتیک و آلومینیوم و کاور استیل نیز دارد.



    انواع پارتیشن شیشه ای
    پارتیشن‌های شیشه‌ای با توجه به نوع عملکرد، ظاهر و کاربرد دارای انواع مختلفی می‌باشند. در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.




      • پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار
      • پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دو جداره
      • پارتیشن شیشه ای ثابت و متحرک
    [​IMG]پارتیشن شیشه‌ای تک جداره
    پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره تنها دارای یک لایه ورق شیشه‌ای است و با متریال مختلفی همچون شیشه، ام دی اف و آلومینیوم ساخته می‌شود. پارتیشن تک جداره نسبت به پارتیشن دوجداره سبک تر و ارزان‌تر است و حمل و نصب آن نیز راحت تر می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز پارتیشن تک جداره امکان عرضه آن در رنگ ها و طرح های مختلف است و می‌توان آن را در سایزهای کوتاه، نیمه بلند و یا تا سقف سفارش داد. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از یراق آلاتی چون استیل و چوب نیز پارتیشن خود را طراحی و زیباتر نمایید.



    پارتیشن شیشه‌ای دو جداره
    بر خلاف پارتیشن‌های تک جداره، پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره دارای دو شیشه به همراه یک فضای خالی بین جداره‌ها می‌باشد و می توان این فضاهای خالی را با پرده و کرکره و… پُر کرد. یکی از کاربردی ترین مزایای پارتیشن دوجداره، عایق صوتی آن است که می‌تواند آرامش را در فضای مورد نظر ما فراهم آورد. علاوه بر این، حالت عایق حرارتی بهتری نیز نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارد. در کنار این موارد مطمئنا در صورتی که عایق صوتی و حرارتی بالایی می‌خواهید، پس باید از پارتیشن های شیشه‌ای که تا سقف هستند استفاده کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.



    پارتیشن شیشه ای فریم لس و پارتیشن فریم دار
    پارتیشن فریم دار در واقع پارتیشنی است که با توجه به انتخاب افراد با ام دی اف، آلومینیوم یا استیل طراحی و نصب می‌شود در حالی که در پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، شیشه بدون هیچ گونه فریمی در اطراف خود نصب خواهد شد.

    به طور کلی در پارتیشن شیشه ای فریم لس تنها شیشه و یراق آلات مخصوص به آن طراحی و نصب می‌شوند و دیگر از جداکننده‌ها برای جداسازی پنل ها استفاده نمی‌شود و دید کاملا بازتری نیز نسبت به کل محیط ارائه می‌دهد. حقیقتا پارتیشن شیشه ای فریم لس زیبایی بیشتری نسبت به حالت فریم دار خواهید دارد و چون از فریم برای دور کار استفاده نمی‌کنید، نسبت به حالت فریم دار هزینه کمتری نیز برای ساخت آن خواهید پرداخت.



    پارتیشن شیشه ای ثابت و پارتیشن شیشه ای متحرک
    انواع پارتیشن شیشه ای متحرک را می‌توان جا به جا کرد و در زمان تغییر دکوراسیون به جای دیگری منتقل کرد در حالی که انواع ثابت آن را نمی‌توان تغییر داد. پارتیشن شیشه ای متحرک در واقع تعدادی پنل شیشه ای هستند که با استوپ هایی به کف زمین چفت می‌شوند. در این حالت، هر پنل از شیشه می‌تواند بر روی پاشنه به راحتی بچرخد.

    در زمان انتخاب و طراحی پارتیشن شیشه ای خود باید این نکته را ابتدا در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید تا دکور ثابتی داشته باشید و یا تمایل دارید تا با گذشت زمان دکور خود را نیز تغییر دهید. سپس می‌توانید نوع ثابت و یا متحرک آن را سفارش دهید. علاوه بر این، با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای متحرک می‌توانید هر از چندگاهی فضای خود را کوچک و بزرگ نیز کنید.



    کاربرد پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون
    با آن که با شنیدن نام پارتیشن شیشه‌ای به یاد فضاها و محیط‌های اداری و رسمی می‌افتیم، اما طراحان امروزه توانسته‌‌اند تا محدودیت‌ها را کنار بزنند و قانون‌ها را بشکنند. آن‌ها با به کار بردن پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون فضاهای مسکونی توانستند تا به انقلابی نوین در صنعت طراحی دست یابند. به طور کلی پارتیشن ها در چنین فضاهایی کاربرد دارند:




      • پارتیشن شیشه ای در فضای ادرای
      • پارتیشن شیشه ای در فضای مسکونی
      • پارتیشن شیشه ای در فضای تجاری
      • پارتیشن شیشه ای در فضای خدماتی
      • در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.
    [​IMG]کاربرد پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون خانه
    با آن که از پارتیشن های شیشه ای اغلب در محیط‌های کاری و اداری استفاده می‌شود، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان به هیچ وجه آن‌ها را در خانه به کار برد. شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از انواع پارتیشن در استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از کاربردی‌ترین پارتیشن ها در دکوراسیون حمام به کار می‌رود و می‌توان از آن برای جداسازی بخش دوش از بقیه حمام استفاده کرد و فضایی خاص و مدرن نیز ایجاد نمود.

    علاوه بر این، شما می‌توانید از پارتیشن شیشه ای به عنوان جداکننده فضاهایی مانند ناهارخوری و نشیمن نیز استفاده نمایید. از این رو در استفاده از پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون منزل هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

    به طور کلی با استفاده از شیشه در بخش‌های مختلف طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل می‌توان فضایی بسیار پرانرژی، مدرن و خاص ایجاد کرد. در واقع از شیشه در قسمت‌های مختلفی از منزل و در ساخت پنجره، ویترین های شیشه ای، درب های شیشه ای و پارتیشن می‌توان استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از مواردی که می‌توان با استفاده از شیشه و یا پارتیشن شیشه ای در ساخت و دیزاین آن ها استفاده کرد، می‌پردازیم.

    پارتیشن های طبقه ای ترکیب از چوب و شیشه با قابلیت استفاده از لوازم تزئینی در دکوراسیون پذیرایی




      • طراحی درب لابی شیشه ای برای ساختمان و درب ورودی منزل
      • پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مدرن و لوکس
      • پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن
      • پارتیشن شیشه ای در طراحی کلوزت روم یا اتاق لباس
      • پارتیشن شیشه ای در فضای داخلی لابی
      • پارتیشن ثابت یا متحرک شیشه ای در طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن
      • پارتیشن شیشه ای در طراحی اتاق لاندری یا کمد دیواری
      • و…
    کاربرد پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون رستوران و کافی شاپ
    مطمئنا عجیب نخواهد بود که بگوییم کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها پیشگامان عرصه طراحی دکوراسیون هستند و ما اغلب نیز در آن‌ها ایده‌هایی نو و تازه را مشاهده می‌کنیم. در واقع سبک طراحی دکوراسیون و چیدمان مدرن کافی شاپ ‌ها و رستوران های امروزی به حدی زیبا هستند که می‌توانند ساعت ها چشم‌های ما را به ستایش خود خیره کنند.

    چوب، شیشه، فلز و بتن متریال محبوبی در طراحی دکوراسیون مدرن به شمار می روند و پارتیشن شیشه ای نیز یکی از اجزای اصلی در این زمینه می‌باشد. در طراحی دکوراسیون رستوران‌ها و یا کافی شاپ‌ها می‌توان از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی میز و صندلی ها، طراحی درب اتوماتیک شیشه ای، تابلوهای شیشه ای، دیزاین سقف و طراحی پیشخوان از جنس شیشه استفاده کرد.



    کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون تجاری
    از پارتیشن شیشه‌ای می‌توان در بخش‌بندی و طراحی دکوراسیون تجاری مواردی همچون مطب دندانپزشکی، کلینیک زیبایی، باشگاه ورزشی، سالن زیبایی، داروخانه، دکوراسیون بوتیک، طراحی دکوراسیون مغازه، مراکز خرید، فروشگاه ها و… استفاده کرد. به عنوان مثال با بهره‌گیری از پارتیشن شیشه ای می‌توان قسمت های مختلف کلینیک، مطب و یا سالن زیبایی را جداسازی کرد و با طراحی قفسه های شیشه ای بوتیک یا مغازه نیز می‌توان فضایی خاص و مدرن ایجاد نمود.



    کاربرد پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون اداری

    از پارتیشن شیشه ای و یا متریال شیشه می‌توان در ساخت و دیزاین دکوراسیون اداری و محل کار استفاده کرد. از کاربردهای متفاوت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:




      • طراحی اتاق مدیریت با پارتیشن شیشه ای
      • طراحی روف گاردن شیشه ای برای شرکت
      • طراحی میز و صندلی های شیشه ای
      • طراحی اتاق کنفرانس با پارتیشن شیشه ای
      • کاربرد پارتیشن شیشه ای در بخش ورودی
      • استفاده از پارتیشن شیشه ای در سرویس بهداشتی
      • طراحی درب شیشه ای اتوماتیک مجموعه
      • استفاده از پارتیشن شیشه ای در سالن غذاخوری
      • طراحی قفسه های شیشه ای
      • و موارد بسیار دیگر….

    کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون هتل
    امروزه در طراحی دکوراسیون و چیدمان هتل های مدرن و لوکس، از پارتیشن شیشه‌ای به مقدار بسیار زیادی استفاده می‌شود. در واقع به هیچ وجه نمی‌توان طراحی آن‌ها را با هتل ها یا هتل آپارتمان های قدیمی مقایسه کرد. در هتل ها از پارتیشن شیشه‌ای می‌توان در طراحی درب شیشه ای اتوماتیک، دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی، دیزاین اتاق خواب با پارتیشن، طراحی نمای خارجی هتل با شیشه و استفاده از شیشه در بخش های مختلف دکوراسیون هتل مدرن بهره برد.

    [​IMG]انواع پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون منزل
    همان طور که در موارد قبلی عنوان شد، می‌توان از پارتیشن شیشه ای در بخش‌‌های مختلفی از طراحی و دکوراسیون منزل استفاده کرد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که از پارتیشن شیشه ای در چه بخش‌هایی از خانه می‌توان استفاده کرد.

    دیوار پارتیشن شیشه ای:
    مصالح و متریالی که در ساخت و تهیه دیوار پارتیشن شیشه‌ای به کار می‌روند، بسیار سبک و ارزان هستند و می‌توانند حریم خصوصی و عایق صوتی مناسبی را ارائه دهند. برای ساخت چنین دیوارهایی از بلوک های شیشه ای توخالی و یا ورق شیشه‌ای استفاده کنند.

    برای این کار، یک ورق شیشه‌ای را در یک چارچوب چوبی که از قبل ساخته شده است، با استفاده از مهره های چوبی و یا بتونه قرار می‌دهند و ثابت می‌کنند. چارچوب چوبی در حقیقت از تعدادی پست افقی و عمودی تشکیل شده است که با فاصله‌ای مناسب از هم قرار دارند و می‌توانند کل منطقه را به تعدادی فریم تقسیم نمایند. پانل های شیشه‌ای نیز می‌توانند با توجه به سلیقه افراد، مستطیل یا مربعی و در اندازه‌های دلخواه باشند. از مزایای دیواره پارتیشن ورق شیشه ای می‌توان به مواردی چون سبک بودن، رویه ضد لعاب، ضد خش و ضد صدا اشاره کرد. در ساخت دیوارهای پارتیشن شیشه‌ای اغلب از شیشه های سه لایه، شیشه های سیمی و شیشه های ضد گلوله استفاده می‌شود چرا که بسیار قوی هستند.

    پارتیشن آینه‌ای شیشه‌ای:
    این نوع از پارتیشن‌های شیشه ای ترکیبی از اینه و شیشه هستند و قابلیت انعکاس زیادی نیز دارند. آینه موجود در این پارتیشن‌ها توهم فضای دو برابر را ایجاد کرده و کمک می‌کنند تا فضا بزرگتر دیده شود. از این رو برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب می‌باشد.

    پارتیشن شیشه ای دودی:
    این نوع از پارتیشن، به دلیل رنگ شیشه‌ی خود تصویر پشت خود را کدر و تیره کرده و دید افراد به سمت دیگر را کم می‌کند. به همین جهت انتخاب مناسبی برای فضایی است که افراد نیاز دارند تا در آن حریم خصوصی داشته باشند. شیشه‌های دودی این نوع پارتیشن‌ها در رنگ‌های دودی روشن ، دودی یخ زده و سیاه می‌باشند که با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه افراد، می توان از انواع آن استفاده کرد.

    دیوار پارتیشن بلوک شیشه ای توخالی:
    در ساخت دیوارهای پارتیشن شیشه‌ای، می‌توان به جای ورقه‌های شیشه‌ای از بلوک شیشه‌ای توخالی استفاده کرد. بلوک های شیشه ای توخالی، واحدهای شیشه ای شفافی هستند که در شکل ها، ضخامت ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. اندازه بلوک های شیشه ای توخالی در اغلب موارد، ۱۴ یا ۱۹ سانتی متر و با ضخامت 10 سانتی متر می‌باشند. همچنین لبه های اتصالی نیز به صورت داخلی تزئین شده و به صورت خارجی ماسه زده می شوند تا کمک کنند بین ملات و بلوک شیشه ای پیوند محکمی برقرار ‌شود.

    پارتیشن شیشه ای شیری:
    این مدل از شیشه‌ها، می‌توانند نمای کلی را پوشش دهند ولی دید آن چنانی به داخل محیط ندارند. در واقع هیچ کس نمی‌تواند از طریق پارتیشن شیشه ای شیری، فضای پشت را ببیند؛ چرا که غلظت ماده در این نوع شیشه زیاد است و آن را کدر می‌کند. به همین دلیل بهترین گزینه برای مکان‌هایی همچون حمام است که نیاز به پوشش دارند.

    پارتیشن شیشه ای مات:
    دیوار‌های شیشه ای مات در واقع شیشه‌ای مابین شیشه‌‌های شیری و شفاف می‌باشند. با این که این شیشه ها، مشخص می‌کنند که چه چیزی در بیرون اتفاق می افتد، اما روشن نیستند و تنها بازتابی کم نور از آنچه که در فضای روشن تر اتفاق می افتد را نشان می‌دهند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/9/21
  5. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,333
    تشکر شده:
    74,319
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند
     
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏17/1/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    خیلی مطلب خوب و جامعی بود . به نظرم پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب از مدل های پارتیشن برای دفاتر مدرن هستند. بیشتر دفاتر و ساختمان‌های شرکتی ترجیح می‌دهند با شیشه ویژگی‌های بیشتری را در فضای کاری خود برای لمس یک تجربه مدرن بگنجانند. یک پارتیشن شیشه‌ای فریم لس و بدون قاب ، فضایی را برای دفتر ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد حداکثر نور در سراسر پارتیشن اداری و محیط کار جریان یابد. طرح های پارتیشن اداری شیشه ای فریم لس تاو دکور شیک و جذاب هستند و ظاهر زیبایی را ارائه می دهند. می توان از فریم های تک جداره یا دو جداره استفاده کرد من برای عایق صدا پارتیشن شیشه ای دو جداره رو بهتون پیشنهاد میکنم.