1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بلیط چارتر چیست؟

شروع موضوع توسط baharesarmaast ‏7/9/16 در انجمن کارآموزی کارآفرینی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/7/16
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    امروزه تمامی وب سایت ها و سایت های فروش بلیط چارتر، دئرحال فعالیت می باشند، اما یک سوال اساسی و اولیه هنوز برای مشتریان و مخاطبان بدون جواب مانده است، آن این است که بطور کلی و اساسا بلیط چارتر چیست؟

    ما در این مقاله سعی داریم با کمک از سایت سفرمی، درباره بلیط های چارتر به شما مخاطبان محترم اطلاعاتی بدهیم، اطلاعاتی درباره اینکه این نوع بلیط چه تفاوتی با بلیط های سیستمی دارد و چه مزیت هایی دارد.

    [​IMG]
    پرواز
    چارتر چیست؟
    عبارت چارتر (Charter) به معنای “اجاره به صورت در بست” است که برای اجاره دربستی هتل، قطار و سایر وسایل حمل و نقل هم به کار می‌رود، ولی در ایران اصطلاح چارتر بیشتر برای بلیط‌های هواپیما جا افتاده است.معمولا آژانس های هواپیمایی برای راحتی مشتریان خود بلیط های پرطرفدار را به صورت عمده خریداری میکنند و برای مشتریان خود به صورت چارتر به فروش می رسانند. بدیهی است در صورت خرید عمده، قطعا مبلغ کمتری به نسبت خرید تکی پرداخت خواهند کرد؛ به همین دلیل خرید به صورت چارتری برای آژانس‌ها و شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. و این هزینه کمتر برای مسافران نیز سودآور خواهد بود، چرا که قیمت پایین تری میتوانند پرداخت کنند.

    بلیط چارتر:
    [​IMG]
    بلیط چارتر
    خرید بلیط چارتر از شرکت‌های هواپیمایی ممکن نیست؛ بلکه این نوع بلیط‌ها را تنها می‌توان از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده و همچنین سایت های فروش بلیط هواپیما مانند safarme.com، خریداری کرد. این شرکت‌ها به صورت سالیانه و یا فصلی تمام یا بخشی از مسیرهای هوایی پرتردد را اجاره می‌کنند؛ به دلیل رزرو عمده بلیت‌ها از قبل و فروش آنها به مسافران در آینده، بهای این بلیط‌ها را شرکتهای چارترکننده تعیین می‌کنند و تعیین قیمتها در اختیار شرکت‌های هواپیمایی نیست. به همین دلیل قیمت بلیط‌های چارتر بسیار متغیر است و امکان دارد در هواپیما با مسافری روبرو شوید که بلیط همان پرواز را نصف مبلغی که شما پرداخته‌اید، خریده باشد.

    [​IMG]
    هواپیما
    دلیل این مساله، نوسان قیمت این نوع بلیط‌ها در زمان‌های مختلف و بر اساس شرایط شرکت چارترکننده است. و این دقیقا نکته ایست که میتواند برای مسافران نکته سنج، مفید واقع شود.چنانچه شرکت چارترکننده به هر دلیلی نتواند تمامی بلیط‌هایش را به فروش برساند، خود مجبور به پرداخت بهای همه آنهاست؛ بنابراین با نزدیک‌تر شدن زمان پرواز، شرکت چارترکننده بلیط‌هایش را به بهای ارزانتری ارائه میکند تا تا میزان ضرر را به کمترین مقدار ممکن کاهش دهد.

    پروازهای برخی از مسیرهای پر رفت و آمد مانند تهران-مشهد یا تهران-کیش به صورت سالیانه توسط شرکت‌ها رزرو می‌شوند. بنابراین همیشه می توانید در این مسیرها به دنبال بلیط‌های ارزان و چارتری باشید. البته این مساله شامل مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی مانند نوروز که تعداد مسافران زیاد است نمی‌شود. در تعطیلات حتی شرکت چارترکننده می‌تواند بلیط‌هایش را گران‌تر از شرکت هواپیمایی نیز به فروش برساند.