1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انواع پمپ سرنگی و راهنمای خرید پمپ سرنگی

شروع موضوع توسط Mani ‏24/5/16 در انجمن مهندسی پزشکی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    امروزه دستگاه های مختلفی ساخته شده اند که با استفاده از یک سیستم میکروپروسسوری، دقت بالایی در سرعت و حجم تزریق انواع داروها، برای بیماران مختلف فراهم کرده است. در تزریق این دارو ها عموما دو مشکل عمده وجود دارد: یکی آنکه نیمه عمر بسیاری از آنها کوتاه است و سریعا در سطح سرمی اثر می گذارند، به طوری که چند دقیقه تاخیر، تعجیل یا عدم دقت در دز تزریق شده، اثربخشی دارو بر بیمار را تغییر خواهد داد. دوم اینکه با توجه به حجم کم این داروها، سرعت تزریق نیز نقش بسیار زیادی در اثر بخشی داروها دارد، به طوری که با کمی خطا در سرعت تزریق، یا دارو اثر لازم را نخواهد داشت یا اینکه اثرات سوء over dose به وجود خواهد آمد.

    محبوب ترین شکل استفاده از پمپ سرنگی در مراقبت تسکینی ، به منظور به کارگیری مداوم دارو های مسکن و antiemetic ها ( دارو هایی که نقش سرکوب سازی حالت تهوع و استفراغ را دارند ) و سایر دارو ها می باشد .

    پمپ سرنگی یک نوع پمپ تزریقی کوچک ( تعدادی دارای امکان تزریق و بیرون کشیدن ) می باشد که به منظور به کارگیری مقدار اندک مایع ( با یا بدون دارو ) برای یک بیمار یا برای تحقیقات بیوشیمی و شیمیایی استفاده می شود .


    این امر جلوی بازی های زمانی که در طول آن سطوح دارو در خون بسیار کم یا بسیار زیاد باشد را گرفته و مانع استفاده از چندین قرص می شود ( به خصوص در افرادی که مشکل بلعیدن را دارند ) . از آن جایی که دارو به صورت زیر جلدی وارد بدن فرد بیمار می شود ، ناحیه ی به کار گیری از این پمپ ها عملا نا محدود است ، با آن که آماس ( edema ) ممکن است سبب شکل گیری تداخل در عمل تعدادی از دارو ها شود .
    حافظه به کار گرفته شده در دستگاه از نوع دائمی بوده و آخرین تنظیمات اعمال شده از قبیل اندازه سرنگ و سرعت تزریق، تا زمان تغییر، در حافظه سیستم ثبت خواهد گردید. از جمله کاربردهای اصلی این دستگاه می توان مواردی را نام برد که نیاز به تزریق کم و کنترل شده محلول در مراحل آزمایش وجود دارد.

    دستگاه پمپ سرنگی جهت به کار گیری انواع سرنگ ها طراحی شده است. این دستگاه با توجه به ابعاد سرنگ استفاده شده، قابلیت تزریق مقدار معینی محلول با سرعتهای مختلف را دارا می‌باشد. قطر سرنگ استفاده شده از طریق صفحه کلید وارد سیستم شده و دستگاه میزان دقیق را محاسبه و اعمال می‌نماید.



    فروش پمپ سرنگی
    برای خرید پمپ سرنگی یا اطلاع از قیمت پمپ سرنگی می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید :
    پمپ سرنگی


    پمپ سرنگی تنها تزریقی


    ساده ترین شکل پمپ سرنگی تزریقی نوع تنها تزریقی آن می باشد . یعنی شناور سرنگ به سمت جلو به وسیله ی موتور به منظور تحویل مایع هدایت می شود . در پایان استفاده ، پر شدن سرنگ باید به صورت دستی صورت گرفته و پمپ به منظور استفاده در زمان دیگر دوباره تنظیم شود .


    پمپ تزریقی / بیرون کشیدن


    عملکرد این نوع پمپ ها دقیقا مشابه با یک پمپ تزریق می باشد ، ولی در پایان عمل استفاده ، موتور برگشته و شناگر سرنگ در جهت مخالف حرکت کرده و سبب دوباره پر شدن سرنگ می شود .


    سازگار پذیری این پمپ ها بی نهایت بالا است از آن جایی که می توان از آن ها تنها در حالت تزریق که فقط نیاز به تحویل مایع است استفاده کرد .


    پمپ های جریان مداوم و کشیدن / هل دادن


    پمپ های کشیدن / هل دادن نوعی از پمپ های به بیرون کشیدن تزریقی می باشند ، به استثنای این که سرنگ ها در جهت مخالف با یک دیگر قرار دارند . یعنی یک صورت به یک طرف و صورت دیگر به طرف دیگر می باشد ، ولی محکم شدن راس های شناور های آن ها در یک مکان صورت می گیرد . همان طور که یک سرنگ تزریق می کند دیگری با همان سرعت بیرون می کشد .


    پمپ سرنگی فشار بالا


    چون کنترل پمپ های تزریقی به وسیله ی یک رزوه ی پیچ چرخشی هدایت شده توسط یک موتور صورت می گیرد ، نیروی خطی ارائه شده توسط آن ها یک مقدار ثابت می باشد . میزان فشار و نیرویی که استفاده می شد بستگی به قطر سرنگ دارد . به طوری که سرنگی که قطر کم دارد به نسبت یک سرنگ دارای قطر بیشتر ، فشار بالاتری را تولید می کند .


    پمپ سرعت پایین جریان

    در دقت تحویل یک مایع توسط یک پمپ سرنگی تزریقی یک سری پارامتر دخیل می باشند . حرکت رو به جلوی شناور سرنگ بستگی به یک رزوه ی پیچ هدایت شده توسط یک موتور دارد . تعداد گام ها در یک چرخش موتور و استقرار رزوه ی پیچ مشخص می کند که شناور برای هر گام موتور به چه میزان دور شده است .

    منبع:انجمن مهندسی پزشکی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/7/18
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/7/18
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    برای دانشگاه خواجه نصیر
    به چندتا پمپ سرنگی با شرایط کارکرد متفاوت احتیاج داشتیم که به گروه پینیون سفارش ساخت رو دادیم و راضی بودیم
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/7/18