1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

**بازاریابی غیر سنتی- بخش اول**

شروع موضوع توسط learn_marketing ‏7/2/16 در انجمن گرایش مدیریت

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی غیرسنتی- بخش اول}

    انواع تبلیغات سنتی به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردند و تقریبا برای بازاریاب ها این روش‌ها ثابت و استاندارد باقی ماند‌ه‌اند. تاثیر این روش‌ها امروزه به شدت در حال کاهش است. تبلیغات تلفنی دیگر چندان کاربردی ندارند. تبلیغات از طریق ارسال بروشورها و مجلات تبلیغاتی، هزینه زیادی دارد و نرخ بازگشت سرمایه‌ برای آن بسیار پایین است. در این شرایط محصولاتی نظیر iPod توانستند بدون استفاده از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود را به جامعه معرفی کنند.


    علاوه بر تاثیر پایین تبلیغات سنتی، هزینه های این نوع تبلیغات به شدت افزایش یافته است. بنابر گزارش‌های مجله‌ی اینترنتیadweek در سال ۲۰۱۱ قیمت متوسط یک تبلیغ سی ثانیه ای در حین پخش برنامه‌ی تلویزیونی تقریبا ۱۱۰ هزار دلار بوده است. ( این قیمت نسبت به سال ۲۰۱۰ پنج درصد افزایش یافته است)


    بازاریابی غیر سنتی چیست؟

    استراتژی های بازاریابی غیرسنتی بر روی روش‌های بازاریابی جدید تاکید میکند. هر چیزی که خارج از دسته‌بندی های بازاریابی سنتی باشد، می تواند به عنوان بازاریابی غیر سنتی شناخته شود. اما این اصطلاح بیش‌تر برای دسته‌ای خاص از روش‌ها و تکنیک‌های جدید بازاریابی به کار می‌رود.


    هدف بازاریابی غیر سنتی، خلق یک تجربه‌ی تبلیغاتی جالب برای مخاطب می‌باشد که به واسطه‌ی خلاقیت و غیرقابل پیش بینی بودن بتواند توجه مخاطب را جلب کند. قسمت عظیمی از بازاریابی غیر سنتی شامل انتشار تبلیغات در مکان‌های غیر معمول و یا نشان دادن تبلیغات به صورتی غیرمعمول است به این امید که توجه مخاطبان را جلب کنند.



    مصرف کنندگان تمایل دارند تبلیغات غیرسنتی‌ ای را ببیند که مرتبط تر با آن‌ها و معتبر باشد. به خاطر تفاوتی که در این نوع تبلیغات نسبت به سایر روش‌های معمول و سنتی وجود دارد، آن‌ها نسبت به نادیده‌گرفته شدن و بدبینی مخاطب ایمن هستند (در مقایسه با تبلیغات کاغذی، رادیو و تلویزیون که توجه نکردن و نادیده گرفته شدن توسط مخاطب بسیار معمول است).


    [​IMG]


    همچنین در تبلیغات غیر سنتی بر روی گروه خاصی از مشتریان به طور مستقیم هدف‌گذاری می شود و به صورت مستقیم با افرادی صحبت می‌شود که از لحاظ معیارهایی به یکدیگر شبیه می‌باشند. به عنوان مثال برای مثال فروشنده‌ های کفشی که تبلیغات کفش خود را در اطراف زمین بسکتبال نصب می‌کنند.


    این نوع بازاریابی و تبلیغات کم هزینه تر هم می‌باشد. بازاریابی و تبلیغات غیر سنتی اگر به درستی مدیریت شود، می تواند نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی داشته باشد.


    بازاریابی غیر سنتی غیر قابل پیش‌بینی است. بررسی این موضوع که یک کمپین تبلیغاتی موفق است یا خیر بسیار دشوار است چرا که بازاریابی غیر سنتی از روش‌هایی استفاده می‌کند که با بازاریابی سنتی بسیار متفاوت‌اند. بازاریاب ها باید تلاش کنند تا میزان موفقیت و یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را ارزیابی کنند. حتی ممکن است که یک کمپین تبلیغاتی مبهم و ضعیف باعث گیج‌شدن و سردرگمی مصرف کنندگان شود و یک تصویر منفی از شرکت را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.


    در مقاله های بعدی نسبت به روش های بازاریابی غیر سنتی صحبت خواهیم کرد.