1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تعریف مارکتینگ با بازاریابی

شروع موضوع توسط learn_marketing ‏4/2/16 در انجمن گرایش مدیریت

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟}

    تعاریف بسیاری از بازاریابی در دوره‌ها و زمان‌های مختلف ارائه‌شده‌است. بهترین تعاریف ارائه‌شده مترکز برمشتری و ارضای نیازهای مشتری هستند. در این مقاله سعی داریم که چندین تعریف از بازاریابی را با هم مرور کنیم:



    بازاریابی فعالیت مجموعه‌ای از نهادها و فرآیندها به منظور ایجاد ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتری و به طور کلی جامعه ارزش و بها داشته باشد.


    پنل مدیران انجمن بازاریابی امریکا


    تعریف بعدی در سال ۱۹۷۶ توسط آقای Baker ارائه‌شده‌است. بیکِر به مثال فیل در اتاق اشاره می‌کند و می‌گوید که بازاریابی همیشه بخشی از فعالیت تجاری بوده‌است و این عجیب است که اگر آن را به عنوان یک علم تازه و نو مطرح کنیم.


    معما و بیان مبهمی که در مورد بازاریابی وجود دارد این است که بازاریابی یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های انسانی است. با این حال، به آن به عنوان یکی از روش‌های جدید منظم و قاعده‌مند کردن کسب و کارها نگریسته می‌شود.


    بیکر، ارائه‌شده در سال ۱۹۷۶ میلادی


    بازاریابی یک فرآیند اجتماعی است که در آن افراد و سازمان ها آنچه را که نیاز دارند از طریق ایجاد ارزش و تبادل این ارزش با دیگران به دست می‌آورند.


    کاتلر و آرمسترانگ (۲۰۱۰).


    این تعریف مبتنی بر تبادل و مبادله می‌باشد و اهمیت ارزش و ارزش رسانی به مشتری را بیان می‌کند.


    بازاریبی فرآیندی است که در آن شرکت ها ارزش را برای مشتریان ایجاد کرده و سپس روابط قوی‌ای را با مشتری ها برقرار می‌کنند تا در عوض ارزشی را به صورت متقابل از آن‌ها دریافت کنند.


    کاتلر و آرمسترانگ (۲۰۱۰).


    کاتلر و آرمسترانگ تعریف اولیه‌ی خود از بازاریابی را جامع‌تر کرده‌اند و در تعریف جدید به اهمیت روابط بلند مدت با مشتری تاکید کرده‌اند. این امر به وسیله‌ی بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) انجام می‌پذیرد.


    بازاریابی فرآیندی است برای شناسایی، پیش‌بینی و ارضای نیازهای مشتری به گونه‌ای سودمند.


    ارائه‌شده توسط مرکز CIM (مخفف The Chartered Institute of Marketing) در سال ۲۰۱۲ میلادی




    این تعریف نه فقط به شناسایی نیازهای مشتری، بلکه به جلب رضایت مشتری (در کوتاه مدت) و پیش‌بینی نیازهای او در آینده (نگهداری و حفظ مشتری به صورت بلند مدت) نیز می‌پردازد. این تعریف همچنین اهمیت وجود یک فرآیند برای بازاریابی را بیان می‌کند که در این فرآیند اهداف و خروجی‌ها باید شناخته و تعریف شوند (نهاد CIM‌ به عنوان یکی از با معتبرترین نهادهای بازاریابی در جهان شناخته شده‌است).
     
    ッ کــوکــیッ از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/10/17
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    مشاور بازاریابی کیست و چه کارهایی انجام می دهد ؟

    مشاور فردی است که دانش و تجربه زیادی در رشته هایی خاص دارد و برای حل مشکلات مربوط به تجارت های مختلف آنها را با صاحبان کسب و کار به اشتراک می‌گذارد. این افراد دانش و تجربه خود را پیش از راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا برای رفع مشکلات کسب و کارهای قدیمی مورد استفاده قرار می دهد .مشاوره حیطه کاری گسترده ای است و مشاوران می‌توانند در زمینه های مختلف از جمله مد و زیبایی تا اقتصاد فعالیت کنند.

    مشاور بازاریابی چه کارهایی انجام می دهد؟
    مشاور با بررسی هر مشتری به صورت فردی به آنها توجه می‌کند و با توجه به قابلیت ها و توانایی آنها راهکارهایی ارائه می‌دهد. این افراد موقعیت ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و با شناسایی موانع و مشکلات موجود راهکارهای منطقی و موثر پیشنهاد می‌دهند. هدف نهایی مشاوره ارائه بهترین استراتژی و طرح کاری برای مشتریان است. راهکارها و استراتژی های مشاور برای هرکدام از مشتریانش به صورت اختصاصی است.

    صداقت، شفافیت و ارتباطات موثر میان مشتری و مشاور از جمله مسائلی است که تجربه کاری خوبی بین آنها به وجود می آورد و بیشترین تاثیر و کارکرد در بهبود تجارت را به همراه دارد. این موضوع در انتها خروجی های مثبتی را برای مشتریان ایجاد می کند. در فرآیند تبلیغات تمامی موانع و مشکلات باید ارزیابی شوند و مشتری باید احساس کند که در اولویت مشاور خود قرار گرفته است.

    انواع مشاوران عبارتند از:

    مشاور مدیریتی

    مشاور سرمایه گزاری (مالی)

    مشاور توسعه سازمانی

    مشاور فنی

    منبع : گروه کلید
    آموزش بازاریابی | مشاوره بازاریابی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/11/17
    ッ کــوکــیッ از این پست تشکر کرده است.