1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

کوچکترين حيوانات جهان را بشناسید

شروع موضوع توسط honyaa ‏8/1/16 در انجمن عکس حیوانات

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/1/16
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    1. کوچک ترين سگ جهان

    [​IMG]
    برترین ها: اين سگ کوچک فقط 1.4 پوند وزن و 4.9 اينچ قد دارد و در ماساچوست آمريکا زندگي مي کند. اين رکورد قبلاً متعلق به سگ ديگري به نام دانکا بود که در اسلواکي زندگي مي کرد و 5.4 اينچ قد داشت. اما داکي توانست اين رکورد را بشکند و اسم خودش را به عنوان کوچک ترين سگ دنيا به ثبت برساند. کوچک ترين سگي که تا به حال وجود داشته است يک سگ 2.8 اينچي از نژاد يورک شاير بوده است.

    2. کوچک ترين مار جهان

    [​IMG]
    Leptotyphlops carlae کوچکترين گونه مارها است. طول مارهاي بالغ اين گونه کمتر از 4 اينچ است و قطر آنها تقريباً به اندازه قطر رشته هاي اسپاگتي است. اولين بار بلير هدجز اين مارها را در جزيره اي واقع در درياي کارائيب کشف کرد.

    3. کوچک ترين ماهي جهان

    [​IMG]
    کوچکترين ماهي جهان نخستين بار در ژانويه 2006 در جزيره اي در اندونزي کشف شد. اين ماهي جزو خانواده ماهي کپور و کوچکترين مهره داري است که تا به حال شناخته شده است. اين ماهي ها Paedocypris progenetica ناميده مي شوند.

    4. کوچک ترين اسب دنيا

    [​IMG]
    صاحبان اين حيوان کوچکِ 17 اينچي، پُل و کِي گوسلينگ هستند که در زمينه پرورش اسب هاي مينياتوري فعاليت مي کنند. البته همه اسبهاي Tumbel¡na کوچکند اما اين اسب حتي نسبت به سايراسب هاي هم نژادش کوچک به نظر مي رسد.

    5. کوچک ترين گربه دنيا

    [​IMG]
    پيبل دو سال دارد و در ايلينوي زندي مي کند. وزن او 3 پوند و و قدش 6.1 اينچ است. نام اين گربه کوچک در سال 2004 به عنوان کوچک ترين گربه دنيا در گينس به ثبت رسيد.

    6. کوچکترين همستر جهان

    [​IMG]
    پيوي همستر بسيار کوچکي است که وقتي تنها سه هفته داشت رشدش متوقف شد. وزن اين همستر کوچک به زحمت به يک اونس (31.1035 گرم) مي رسد در حاليکه برادر و خواهرهايش به رشد خود ادامه دادند و قدشان به 4 الي 5 اينچ رسيد.

    7. کوچک ترين آفتاب پرست جهان

    [​IMG]
    Brookesia Minima کوچک ترين گونه آفتاب پرست جهان است که ماده هاي اين گونه از نرهاي آن بزرگتر هستند. آفتاب پرستي که در تصوير مشاهده مي کنيد تنها نيم اينچ طول دارد و در جنگل هاي باراني سواحل ماداگاسکار کشف شده است.

    8. کوچک ترين مارمولک جهان

    [​IMG]
    Sphaerodactylus ariasae نام علمي اين گونه است. اين مارمولک ها آنقدر کوچک هستند که اگر بدنشان را حلقه کنند سايزي برابر يک سکه پيدا خواهند کرد، يعني مي توان گفت که اين مارمولک ها طولي معادل 16 ميلي متر يا سه چهارم اينچ دارند.

    9. کوچکترين گاو دنيا

    [​IMG]
    Vehure cow نژادي کمياب از گاوهاي کوهاندار هندي است که قد آن به طور ميانگين بين 31 تا 35 اينچ (81 الي 91 سانتي متر) متغير است. در اين تصوير يکي از اين گاوها را در سن شانزده سالگي در کنار يک گاو دورگه ي 6 ساله مشاهده مي کنيد.

    10. کوچکترين اسب ماهي جهان

    [​IMG]
    اين موجود 16 ميلي متري از بيشتر ناخن هاي ما کوچک تر است! بعضي از آنها از اين هم کوچک ترند يعني فقط 13 ميلي متر طول دارند. اين موجودات کوچک در عمق 13 الي 90 متري آب هاي گرمسيري اقيانوس آرام زندگي مي کنند و نام علمي آنها den¡se H¡ppocampus است.
     
    gandom61 و *Mitra* از این پست تشکر کرده اند.