1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و ...

شروع موضوع توسط learn_marketing ‏17/12/15 در انجمن گرایش مدیریت

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B بخش چهارم}

    چگونه یک طرح بازاریابی B2B شکل گرفته و به کار گرفته میشود؟
    یک طرح بازاریابی B2B باید روی تحویل دادن (کالا و خدمات) و وسعت درخواست تمرکز داشته باشد. این بدین معنی است که زمانی که بازاریابی مصرف کننده میتواند روی مخاطبان گستردهای به صورت بسیار تخصصی تبلیغ کند (محصولی که به صورت انبوه مصرف میشود بواسطه ی چاپ آگهی، تبلیغات تلویزیونی و اینترنت تبلیغ میشود)، بازاریابی B2B نمیتواند این چنین عمل کند. در عوض، نیازمند این است که به طور بسیار گستردهای خودش را ( بواسطه ی نامه های الکترونیکی، تصویر شرکت و خصوصیات فنی) نزد خریدار بسیار خاص خاطر نشان کند.
    بازاریابان کسب و کار میتوانند برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیرند که چگونه طرح بازارایابی B2B خود را بواسطه ی شناسایی و درک اهمیت مباحث زیر به کار بگیرند:
    محصولات یا خدمات: در موقع بازاریابی برای مصرف کننده ها، یک مولفه ی عاطفی وجود دارد؛ اشخاص به خاطر چگونگی احساسی که محصولات در آنها می انگیزند، به سمت محصولات کشیده میشوند. در عوض مشتریان B2B، خریدارانی هستند که به صورت حرفهای تربیت میشوند تا در مورد کیفیت محصولات، درآمد حاصل از تقلیل هزینه آنها و یا مزایای بازده تولید و خدمات تدارک دیده شده توسط شرکت میزبان، مراقبت کنند.
    بازار هدف: بسیاری از بازاریابان B2B توانایی تمرکز روی صنایع با جایگاه بسیار ویژه که نیازهای خاصی را منعکس میکنند، دارا میباشند. و حال آنکه این میتواند باعث شود تا بازاریابی ذره ای بیشتر سرراست و آسانتر شده، که این امر مستلزم سطح بالایی از دانش خارج از تخصصهای بازاریابی است.
    قیمت گذاری: شرکتها معمولا بیشتر از مصرف کنندگان دلواپس قیمت، هزینه و پتانسیل درآمدزایی هستند. اگرچه، آنها قادرند به سهولت مشتری را متقاعد به پرداخت پول بیشتری کنند - به شرطی که بازاریابان B2B در متقاعد کردن آنها به اینکه محصول، کیفیت و خدمات به مشتریان ارزنده خواهد بود، عالی عمل کنند.
    تبلیغ: بازاریابان B2B نیاز دارند نه فقط در بازاریابی و تبلیغ بلکه در زمینه ی کاری شرکتشان خبره باشند. زمانی که این اتفاق میافتد، آنها بهترین راهها را برای فروش در این زمینه چه از طریق وبلاگ ها، مجلات، نمایشگاه ها و چه از طریق شفاهی (دهان به دهان) یاد میگیرند. بازاریابی B2B بسیار به ندرت از رسانه های سنتی نظیر آگهی های تجاری تلویزیون و رادیو بهره میجوید.

    ++ادامه دارد...++
     
    Ariana از این پست تشکر کرده است.
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B بخش پنجم}

    چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی B2B کار میکند؟
    حرفه ی B2B نیازمند بازاریابانی است که علاوه بر داشتن سابقه ی بازاریابی، دارای درک راسخی از کسب و کار خود باشند. بازاریابان B2B اغلب افرادی با ذهن خلاق هستند که به راحتی با اعداد، آمار و نتایج کار میکنند. به خاطر تنوع مهارتهای ویژه برای این صنعت تنوعی از مشاغل وجود دارند که درگیر بازاریابی B2B، هم از جانب فروشنده و هم از جانب خریدار، هستند، نظیر:
    مدیران بازاریابی
    آنها چه کاری انجام میدهند؟
    مدیران بازاریابی باید دارای دانش و تحصیلات لازم به منظور مدیریت و اتخاذ سیاست موثر کمپین B2B باشند. آنها باید دانش بازاریابی و مهارتهای مدیریتی مورد نیاز برای برطرف کردن نیازهای ویژه در موقعیتهای مناسب شغلی یا صنعت را بدست آورده و محصول یا خدمات خود را به طور موثری متناسب با نیازها به بازار عرضه کنند.
    حرفه ای ها در زمینه ی بازاریابی باید دارای مهارتهای ارتباطی قوی باشند، اما در موقعیتهای B2B، علاوه بر این مهارتها مدیران بازاریابی نیاز به تجارب پیشین در زمینه ی اقتصاد و کسب و کار دارند. به این ترتیب، آنها میتوانند به طور کاملا موثرتری افراد خبره و متخصص را در شرکتها و موسسات دولتی به بازار معرفی کنند.
    تحصیلات و تجارب
    بسیاری از مدیران بازاریابی حداقل مدرک کارشناسی در بازاریابی یا در زمینه های مرتبط دیگر، عمدتا نظیر رشته های کسب و کار، تبلیغات، حسابداری، اقتصاد، ریاضیات یا آمار گرفته اند. مدیران بازاریابی عموما در موقعیتهای سطوح اولیه ی بازاریابی شروع به کار میکنند و مسیر خود را در نردبان شغلی رو به بالا طی میکنند.

    نمایندگان فروش B2B
    آنها چه کاری انجام میدهند؟
    نمایندگان فروش B2B مسئول پیاده سازی برنامه های بازاریابی که برای محصولات یا خدمات شرکتشان در موقعیتهای مختلف ارائه می شوند، هستند. آنها کسانی هستند که روابط با مشتریان بالقوه را حفظ و توسعه میدهند.
    همین طور، نمایندگان فروش B2B باید دارای مهارتهای ارتباطی قوی بوده و بتوانند با افراد گوناگون ارتباط برقرار کنند. آنها نیازمند دارا بودن علاقه و استعداد در زمینه ی فروش، مذاکره و تصمیم گیری میباشند.
    تحصیلات و تجارب
    مدرک کارشناسی در بازاریابی یا مدیریت کسب و کار برای تبدیل شدن به یک نماینده ی فروش B2B نیاز است. عموما، این یک وظیفه و ضرورت است که علاوه بر تحصیلات، این افراد 3 تا 5 سال سابقه و تجربه در محیطهای فروش B2B داشته باشند.

    ++ادامه دارد...++
     
  3. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B بخش ششم}

    هماهنگ کنندهی بازاریابی B2B
    آنها چه کاری انجام میدهند؟
    هماهنگ کنندهی بازاریابی B2B، وظایف بنا کردن و بازاریابی روز به روز برند B2B را سازمان دهی و پیاده سازی میکند. این موقعیت معمولا مسئول ارتباط با افراد گوناگون به منظور بر پا کردن نمایشگاه ها، سمینارها و دیگر رویدادها، به علاوه کمک به استخراج نوشتاری (کتبی) مصالح بازاریابی، لیست مشتری و کمپینهای پست الکترونیکی است.
    هماهنگ کننده ی بازاریابی از آنجایی که عموما مسئول پشت صحنه ی کل تشکیلات کمپین B2B میباشد، نیازمند تبحر در آمار، تجزیه و تحلیل داده ها و تضمین کیفیت است. همچنین نظر به این که آنها به منظور برپا کردن رویدادها و تبلیغات مجبور به تلفن کردن و ایمیل زدن به طیف وسیعی از افراد هستند، باید دارای مهارتهای ارتباطی و نوشتاری خوبی باشند.
    تحصیلات و تجارب
    اکثر هماهنگ کننده های بازاریابی نیازمند مدرک کارشناسی در زمینه ی بازاریابی، برنامه ریزی رویدادها یا رشته های مرتبط هستند اما در مقایسه با دیگر مشاغل مرتبط با بازاریابی B2B، عموما نیاز کمتری به تجارب قبلی دارند. آنها باید دارای مهارت عالی در زمینه ی مدیریت زمان و مهارتهای سازمانی باشند و قادر باشند در ضرب الاجل های تنگ و محدود تعیین شده پروژه های متعددی را مدیریت کنند.

    حقوق مشاغل بازاریابی B2B

    مدیر بازاریابی
    سطح اولیه ی ورود: 57750 دلار
    با ده سال سابقه: 112800 دلار.

    نماینده فروش
    سطح اولیه ی ورود: 26970 دلار
    با ده سال سابقه: 52440 دلار

    هماهنگ کننده ی بازاریابی
    سطح اولیه ی ورود: 40520 دلار
    با ده سال سابقه: 54000 دلار
    منبع: اداره آمار نیروی انسانی، سال 2012

    ++ادامه دارد...++
     
  4. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی B2B, بخش هفتم، بخش پایانی}

    چگونه آموزشگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا در شرکتهایی که این نوع از راهبرد بازاریابی را به کار می گیرند، موفقیت کسب کنید؟
    دریافت مدرک در زمینه ی بازاریابی شما را به سمت مشاغلی با طیف وسیعی از موقعیت ها و زمینه ها نظیر بازاریابی B2B هدایت میکند. متخصصان آگاه بازاریابی کلیدی برای توسعه ی راهبردهای B2B، که هدف نهایی فروش محصولات و خدمات به افراد ذی حق را برآورده می کنند، هستند.
    کسب مدرک در بازاریابی، دانشجویان را در معرض ایفای نقش در تبلیغ و فروش، حرفه های راهبردی، آمار و تجزیه و تحلیل داده ها قرار می دهد. این امر به دانشجویان تخصص درک این نکته را می بخشد که مشتریها و شرکتها به دنبال چه چیزی هستند و مهارتهای لازم برای تولید و ارائه ی محصولات و خدمات را به شیوه ی کارآمد و خوشایندی می آموزند.
    جایگاه برنامه های بازاریابی در چهارمرحله ی حیاتی برای موفقیت در بازاریابی B2B اهمیت دارد: محصولات، تبلیغات، قیمت و موقعیت. همچنین آنها به طور کلی مهارت در ریاضیات، آمار، تجارت، رفتار و نیز اصول تبلیغات را میرسانند. گذشته از این دانشجویان مهارتهای بسیار خاصی، نظیر چگونگی انجام تحقیقات در بازار و تجزیه و تحلیل داده های مصرف کنندگان را می آموزند. این امر برای درک دیدگاه کسب و کار گسترده، که لازمه ی موفقیت در زمینه ی بازاریابی است، از اهمیت خاصی برخوردار است.
    علاوه بر این، از آنجایی که بازاریابی B2B بسیار به دقت با اصول کسب و کار یکپارچه شده، ممکن است توصیه به تحصیل جزئی در کسب و کارها و یا حداقل شرکت در برخی از دوره های کسب و کار به عنوان بخشی از تحصیلات بازاریابی شما شود. این تجربه ی اضافی با اصول اقتصادها و کسب و کارها میتواند شما را برای پایه ریزی روابط بلند مدت با دیگر حرفه ها آماده کند.
    اگر شما مایلید راجع به این موضوع که چگونه مدرک بازاریابی میتواند به شما در تاسیس حرفه ای موفق در زمینه ی بازاریابی B2B کمک کند، بیشتر بدانید از آموزشگاه هایی که امروزه مدارک بازاریابی ارائه می دهند درخواست اطلاعات کنید.

    =پایان بازاریابی B2B =
     
  5. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه، بخش اول}

    بازاریابی گوشیهای تلفن همراه
    بیاموزیم که در قرن بیست و یکم شرکتها چگونه گوشیهای همراه تولیدی خود را در بازار به فروش میرسانند...
    شما از طرفداران سیستم عامل اپل هستید یا از کاربران پیشرفته ی اندروید؟
    فرصتها وجود دارند، اینکه شما خودتان هستید یا کس دیگری بستگی به این دارد که چه کاری انجام میدهید، ارزشهای شما چه چیزهایی هستند و شما چگونه با یک برند (نام تجاری) تشخیص داده میشوید. کسانی که به استفاده از آیفونها تمایل دارند، جوان، آگاه و قدردان دستگاههای کاربرپسند هستند، در حالی که طرفداران سیستم عامل آندروید به احتمال زیاد پیرتر و مذکر بوده و خصوصیات شدیدا فنی را به طراحی با احساس و دوستانه ترجیح میدهند.

    راهنمای بازاریابی گوشیهای تلفن همراه

    در این مقاله میخوانید ...

    روانشناسی بازاریابی گوشیهای تلفن همراه

    چگونه مصرف کنندگان از بین گوشیهای تلفن همراه یکی را انتخاب میکنند؟

    شما چه نوع شخصیتی دارید؟

    تلفیق روانشناسی و بازاریابی

    مطالب مرتبط...

    یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی مجاز و معتبر

    ++ادامه دارد...++
     
  6. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش دوم}


    روانشناسی بازاریابی گوشیهای تلفن همراه

    برند و آگهی تبلیغاتی
    تفسیر آگهی تبلیغاتی
    جمعیت شناسی
    واکنش های روانشناختی استنباط شده

    آیفون 4 اپل
    ”Facetime“
    (زمان رویارویی)
    مردم عادی در حال استفاده از خصوصیت “Facetime” آیفون 4 خود برای در تماس بودن با افراد دیگر، دوستان قدیمی و اعضای خانواده نشان داده میشوند.
    مذکرها،
    سنین 65-18 سال
    مونث ها،
    سنین 65-18 سال
    دلسوزی و اشتیاق: شما افرادی را میبینید که در حال استفاده از دوربین گوشی خود به منظور تجدید تماس تصویری به عزیزانشان هستند و از مشاهده ی آن احساس گرما و اشتیاق برای دیدن دوستان قدیمی استنباط میشود. برای استفاده از “Facetime” و تجدید تماس با عزیزان آیفون 4 بخرید.

    دروید 2 موتورولا
    ”Instrument of Efficiency“
    (ابزار بهره وری)
    شخصی در یک جلسه کاری پیام دریافت شده در گوشی دروید 2 خود را نگاه میکند. با شروع پاسخ دادن به پیام، تغییر شکل داده و تبدیل به رباتی میشود که به سرعت متنی را تایپ کرده و جلسه ی کاری خود را نیز به اتمام میرساند.
    مذکر ها،
    سنین 30-18 سال
    شور و هیجان: گوشی دروید 2 به عنوان یک اعجاز در فن آوری به تصویر کشیده میشود که شما را قادر میسازد در دنیای کسب و کار برتر باشید. دروید 2 بخرید و خود را تبدیل به یک ابزار بهره وری کنید.

    گالکسی اس 3 سامسونگ
    “The Next Big Thing”
    (دستاورد بزرگ بعدی)
    کاربران اپل در انتظار گوشی جدید آیفون 5 به عنوان افرادی که احمقانه برای خرید یک محصول در صفهای طولانی ایستاده اند، به تصویر کشیده میشود. کاربران سامسونگ به آنها نزدیک میشوند و گوشی گالکسی اس 3 خود را به نمایش میگذارند که بدون نیاز به انتظار کشیدن در صف ویژگیهای مشابهی را عرضه میکند. سپس پدر و مادر یک کاربر اپل در صف خرید به تصویر کشیده میشوند که همراه با دیگر کاربران اپل به انتظار ایستاده اند.
    مذکر ها،
    سنین 30-18 سال
    مونث ها،
    سنین 30-18 سال
    کاربران اپل

    شوخ طبعی و حسادت: کاربران اپل معمولا به عنوان افرادی افسرده و با حالت مالیخولیایی دیده میشوند که در یک حالت مضحک به نمایش در می آیند، چون در انتظار دستاوردی هستند که "از پیشترها وارد شده است". همان طوری که سامسونگ از کاربران اپل به شدت انتقاد میکند، ویژگی های گالکسی اس 3 خودنمایی میکند و علاقه ای را از طرف افراد در صف ایستاده بر می انگیزد.

    ++ادامه دارد...++
     
  7. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه، بخش سوم}


    بازاریابان تلفن های همراه به خوبی از عواملی که هنگام خرید گوشیهای تلفن همراه روی تصمیم مصرف کنندگان تاثیر می گذارند، آگاهند – عواملی که در این میان به حساب میآیند نه فقط سرعت، اتصال و ویژگیهای خاص بلکه خصوصیات روانشناختی نظیر شخصیت، سبک زندگی و وفاداری نسبت به یک برند خاص هستند. این نوع آگاهی، در نمونه های تبلیغات و آگهی های بازرگانی گوشیهای تلفن همراه که گرایش به اهمیت دادن به سبک زندگی و احساسات فرد دارند و به طور منصفانه ای نشان میدهند چگونه گوشی تلفن همراه شیوه ی زندگی مصرف کننده را بهبود می بخشد، درک میشود.
    تحقیقات روی مصرف کننده ها به گردانندگان این تلاشهای تبلیغاتی کمک میکند تا شرکتها از آنچه مشتریانشان خواهان آن هستند آگاه شوند؛ حتی قبل از آنکه خود مشتریها تصمیم بگیرند که چه میخواهند. تولید کنندگان گوشیهای تلفن همراه با توفیق زیاد روی این تحقیقات سرمایه گذاری میکنند و درک صحیحی از نوع و کیفیت عکس العمل های روان شناختی مشتریانشان نسبت به محصولات، برندها و تبلیغات شان بدست می آورند.


    ++ادامه دارد..++
     
  8. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه، بخش چهارم}

    چگونه مصرف کنندگان از بین گوشیهای تلفن همراه یکی را انتخاب میکنند؟
    شما گوشیهای هوشمند جدید، گران قیمت و با فن آوریهای پیشرفته را انتخاب میکنید یا گوشیهای ساده ی کم بها، اقتصادی و سنتی؟
    تولیدکنندگان گوشیهای تلفن همراه امروزه بیش از هر زمانی، گزینه در هنگام خرید تلفن همراه جدید پیش روی مصرف کنندگان قرار میدهند؛ اما توسعه و ساخت گوشی جدید یک تعهد پرخرج است، به این معنی که پژوهشگران بازار باید به تولیدکنندگان در زمینه ی تعیین دقیق آن چیزی که مصرف کنندگان از یک گوشی انتظار دارند، کمک کنند.
    به عقیده ی نویسندگان مقاله ی "عوامل موثر بر انتخاب گوشی تلفن همراه توسط مصرف کننده، نتایج دو تحقیق صورت گرفته در فنلاند" منتشر شده در The Journal of Euromarketing (نشریه ی بازاریابی اروپا)، اینکه مصرف کننده بین یک گوشی تلفن و دیگری یکی را انتخاب کند یا نه، ناشی از خصوصیات متعددی نظیر موارد زیر میباشد:
    قیمت
    برند
    اندازه
    رابط کاربری
    ویژگیهای فنی

    بازار رو به رشد گوشیهای تلفن همراه

    با توجه به آمار ارائه شده در گزارش گوشیهای تلفن همراه مصرف کنندگان در سال2011، بازار ایالات متحده برای گوشیهای تلفن همراه در دو دهه ی گذشته رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است.

    تعداد مشترکین تلفن همراه در سال 1990 ، پنج میلیون نفر بود.

    تعداد مشترکین تلفن همراه در سال 2008 ، دویست و شصت و سه میلیون نفر بود.

    86 درصد امریکایی ها گوشی تلفن همراه دارند.

    امروزه درآمد سالانه ارائه دهنگان خدمات عمده تلفن همراه در مجموع بیش از 150 میلیارد دلار است.

    ++ادامه دارد...++
     
  9. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش پنجم}

    محققان، هیکی کاریولوتو و همکارانش، در مطالعه ی خود به این نکته اشاره کردند که عواملی نظیر قیمت و ویژگیهای فنی برای مصرف کنندگان مسن تر از اهمیت زیادی برخوردار است و برای افراد جوانتر برند و رابط کاربری به مراتب مهم تر هستند.
    مصرف کنندگان مسن تر گرایش به گوشیهای با ارزشی دارند که به آنها در مدیریت موثرتر زمان کمک کرده و با ارائه ی ویژگیها و برنامه های کاربردی، بار فشارهای زندگی روزمره شان را سبک کنند. برای مصرف کنندگان جوان تر که مسئولیتهای آنچنان زیادی ندارند، این برنامه ها در مقایسه با ویژگیهایی نظیر دوربین، بازیها و مرورگرهای وب از لحاظ اهمیت درجه دو به حساب میآیند.
    مطالعه صورت گرفته به این نکته اشاره دارد که این یافته ها مفاهیم خطیر و ارزشمندی را برای مقاصد تبلیغاتی به همراه دارند. محققان به تولید کنندگان گوشیهای تلفن همراه توصیه میکنند که ویژگیهای فنی گوشیهای تلفن همراه خود را به منظور تعامل با مشتریان بالقوه ی پرشمارتر، برجسته و پررنگ کنند. با این حال، این برجسته سازی باید فراتر از تهیه ی فهرست ساده ای از ویژگیها با اصطلاحات فنی پیش برود و این ویژگیها را به واقع در عمل نشان داده و روشن ساخت که چگونه این محصولات میتوانند زندگی مصرف کننده را بهبود بخشند.

    گرایشهای اصلی در بین ویژگیهای گوشیهای تلفن همراه

    خدمات ارتباطی - صوتی، متنی، تصویری

    اینترنت وایرلس- مرورگر، پست الکترونیکی، ویدئو آنلاین

    خدمات رسانه ای-نرم افزارها، فیلمها، موسیقی

    منبع: مقاله ی "عوامل موثر بر انتخاب گوشی تلفن همراه توسط مصرف کننده، نتایج دو تحقیق صورت گرفته در فنلاند"

    ++ادامه دارد...++
     
  10. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش ششم}


    شرکت اپل این اطلاعات را به عنوان جوهر و جان کلام تلاشهای تبلیغاتی خود برای آیفون مد نظر گرفت. آگهی های تبلیغاتی برای آیفون با تعداد بسیار زیادی از جنبه های فنی بدون سردرگم کردن بیننده، گرایش به نشان دادن این نکته دارند که آیفون دقیقا چگونه می تواند در زندگی روزمره ی شما تاثیر بگذارد.
    یک آگهی تجاری خاص که ویژگی سرعت بالای جستجوی اینترنتی یک گوشی را در ویترین نمایش میدهد و شخصی در حال تماشای صحنه ای از فیلم "دزدان دریای کارائیب" می باشد که در آن یک ماهی مرکب غول پیکر کشتی دزدان دریایی را در بر می گیرد. شخص نفس عمیقی کشیده و سپس بوسیله ی مرورگر اینترنتی سریع گوشی اپل به جستجوی کالاماری (غذای تهیه شده از ماهی مرکب) در منطقه خود پرداخته و به رستورانی در همان نزدیکی هدایت می شود.
    همچنین اپل ویژگیها و شخصیت برند خود را بواسطه ی برجسته و پررنگ کردن این نکته که گوشیهای آیفون چگونه زندگی شما را بهبود میبخشند، بوجود آورد. محصولات اپل که به عنوان کالاهایی کاربرپسند، ساده و در اصطلاح عامیانه باحال شناخته میشوند، گرایش به جذب شخصیتهای خاص دارند – شخصیتها بوسیله ی تلاشهای بازاریابی هدف قرار میگیرند.
    شما چه نوع شخصیتی دارید؟
    در موقع بازاریابی محصولاتی نظیر گوشیهای تلفن همراه، شرکتها تلاش زیادی را صرف افتراق خود از سایرین بواسطه ی رقابت میکنند. بسیاری از مردم تعهدات سرسختانه ای در قبال برندها از خود بروز میدهند، ولو این که گوشیهای تلفن همراه به نظر ویژگیهای مشابهی را ارائه کنند و مشخصات فنی مشابهی داشته باشند.
    چرا این گونه است؟ اگر یک گوشی تلفن همراه بسیاری از ویژگیهای مشابه گوشی دیگر را ارائه دهد، چگونه مصرف کنندگان میتوانند چنین تعهداتی را از خود نشان دهند؟ بخش عمدهای از این تعهدات بواسطه ی تلاشهای تبلیغاتی از جانب تولید کنندگان گوشیهای تلفن همراه است که به محصولات خود شخصیتهای خاصی میبخشند.
    بر طبق “Dimensions of Brand Personality” (ابعاد شخصیتی برندها) نوشته ی جنیفر آکر، برندها حامل مجموعهای از ویژگیها هستند که انواع خاصی از مصرف کنندگان را به خود جذب میکنند. خانم آکر مینویسد که شرکتها و برندها بسیار شبیه به انسان شخصیت خود را در طول زمان تکامل میبخشند.
    این شخصیتها بواسطه ی عواملی در داخل و خارج شرکت، از مدیرعامل و کارکنان گرفته تا ستایش محصولات و راهبردهای تبلیغاتی، شکل گرفته اند. در مورد شرکتهایی نظیر اپل، نوآوری و شخصیت برند برای مدت زمان زیادی توسط مدیر عامل اسبق استیو جابز، شخصی که نمونه ی بارز صفاتی همچون کمال گرایی، قوه ی ابتکار و نبوغ بود، به پیش برده شد و تکامل یافت.
    خانم آکر همچنان به توصیف این نکته ادامه میدهد که بیشترین تشابه بین ویژگیهایی که افراد را توصیف میکنند و خصوصیاتی که برندها را شرح میدهند، بزرگترین دلیل در ترجیح افراد برای آن برند است. این امر توضیح میدهد که چرا برخی از مصرف کنندگان چنین احساسات قوی را نسبت به یک برند خاص گوشی تلفن همراه از خود بروز میدهند.

    ++ادامه دارد...++