1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و ...

شروع موضوع توسط learn_marketing ‏17/12/15 در انجمن گرایش مدیریت

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی براساس حسن وفاداری،بخش نهم، بخش پایانی}
    تحصیلات و تجارب
    تحلیلگران تحقیقات علمی در بازار نیاز به حداقل مدرک کارشناسی در زمینه ی مطالعه ی وضعیت بازار (بازار پژوهی) و یا رشته های مرتبط نظیر آمار یا علوم کامپیوتری داشته و باید قادر به استفاده از هر دو روش فردی و مبتنی بر تکنولوژی برای جمع آوری اطلاعات باشند. تحلیلگران ممکن است حرفه ی خود را در سمتهای مختلف جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، خواه برای بنگاه های اقتصادی، سازمانهای غیر انتفاعی یا کارگزاری های دولتی آغاز کنند.
    یک آموزشگاه بازاریابی چگونه به شما در این زمینه کمک میکند؟
    یک بازاریابی وفاداری کارا نیازمند توسعه ی محصولات و خدمات شرکت و نیز اجرای هر نوع برنامه ی وفاداری ویژه است. در آموزشگاه بازاریابی شما بیش از آن که فقط در مورد چگونگی ترفیع و توسعه ی کسب و کار بیاموزید، در مورد نحوه ی مدیریت عناصر مهم دخیل در آن خواهید آموخت.
    یک برنامه ی بازاریابی شما را در چگونگی درک صحیح تر از محیط بازار خود، از جمله مشتریها، رقابت و محدودیتها تربیت میکند. دوره های علم اقتصاد به شما در باب شناسایی و پاسخ به عرضه و تقاضا، ایجاد و توسعه ی نسبی سود برای تشویق و ترغیب معاملات در بازار آموزش می دهد. دوره های بازار پژوهی به شما آموزش می دهند که چگونه مشتری ها را بخش بندی کنید و فرصت های بازار را در میان هر دو نوع مشتریان جدید و دائمی شناسایی کنید. دوره های آموزشی در زمینه ی رفتار مصرف کننده به شما آموزش می دهند که چگونه مشتری ها به ارتباطات و مشوق های متفاوت واکنش نشان می دهند. (همچنین می توانید به مبحث Consumer Psychology رجوع کنید)
    یک برنامه ی بازاریابی همچنین در مورد جزئیات تشکیلات و مدیریت کسب و کار از جمله توسعه، توزیع، قیمت گذاری و ترویج محصول آموزش می دهد. شما مهارت های اساسی رهبری را می آموزید که لازمه ی هماهنگی و مدیریت تیم و چگونگی هم تراز کردن اهداف اعضای تیم، به طوری که همه ی واحد های کسب و کار برای رسیدن به دیدگاه یکسانی از موفقیت با هم همکاری و مشارکت کنند، است.
    علاوه بر این، هر آموزشگاه بازاریابی به توسعه ی مهارتهای ارتباطی تاکید خواهد کرد. علاوه بر گذراندن کلاسهای ویژه درباره ی محیطهای ارتباطی مختلف، شما نیازمند تمرین و توسعه ی مهارتهای ارتباطی، معرفی و ارائه در تمام کلاسهای خود هستید. اساتید کلاسها شما را با بازخوردها (اثرات برگشتی) آماده خواهند کرد و شما را مجبور به گسترش دادن پیام هایتان به سوی حداکثر اثر و خروجی میکنند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که یک آموزشگاه بازاریابی می تواند برای شما انجام دهد، اطلاعات از آموزشگاه های رتبه دار در بازاریابی درخواست کنید و دریابید چه پاداش هایی برای شما اندوخته اند.

    *پایان بازاریابی براساس حسن وفاداری*
     
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی ویروسی،بخش اول}

    کاوشی بر راهبرد بازاریابی ویروسی
    باور داشته باشید یا نه، یکی از موفق ترین کمپین های بازاریابی ویروسی در تاریخ، یک سال پیش از ظهور یوتیوب، توییتر، فیسبوک و حتی بسیاری از مفاهیم مدرن اینترنتی موجود بوده است. در سال 1999، دانیل مایریک و ادواردو سانچز همهمه ای را با سر و صدای زیاد برای فیلم افسانه ای خود، The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) و با استفاده از تکنیک های نوآورانه به راه انداختند که امکان ایجاد فرهنگ به نسبت جدیدی را در اینترنت میسر کرد. این فیلم نمونه ی اولیه ی سبک "شبه مستند" است که مانند ویدئوهای فیلم برداری شده ی آماتور توسط مردم واقعی ساخته شده. مایریک و سانچز همراه با کمپانی Artisan Entertainment ، ظاهر واقع بینانه ای از Blair Witch (جادوگر بلر) را مورد استفاده قرار دادند تا کمپین و چالشی پیرامون القای واقعی بودن فیلم به راه بیاندازند. کمپین بازاریابی The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) از وب سایتی بهره جست که طراحی شده بود تا مردم را متقاعد کند که سناریوی ترسناک و رمزآلود فیلم یک مورد حقیقی از اشخاص مفقود شده است. مایریک و سانچز نیز از بخش پیام های آنلاین سایت بازدید به عمل آوردند تا شایعات در مورد رمز و راز فیلم را گسترش دهند. این کمپین آن قدر موفق بود که هنوز هم بسیاری از مردم اعتقاد دارند که فیلم رویدادهای واقعی را به تصویر کشیده که در آن زمان برای نخستین بار در تئاترها منتشر شده بود. با بودجه ای کمتر از یک میلیون دلار، The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) نزدیک به 250 میلیون دلار فروش داشت. همهمه ی ناشی از خلاقیت مبتنی بر کمپین بازاریابی اینترنتی، چیزی را که فقط یک فیلم ترسناک مثل فیلم های دیگر بود، به یک پدیده ی ملی تبدیل کرد. (همچنین می توانید به مبحث Buzz Marketing رجوع کنید)
    راهنمای بازاریابی ویروسی در این مقاله می خوانید ...
    • مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
    • چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت می گیرد؟
    • پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
    • فرصت های شغلی در بازاریابی ویروسی
    • یادگیری بازاریابی ویروسی مطالب مرتبط...
    • یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی

    ^^ادامه دارد...^^
     
  3. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی ویروسی،بخش دوم}

    مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
    بازاریابی ویروسی یک راهبرد کسب و کار است که با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، یک محصول را ترویج میدهد. نام آن اشاره به چگونگی انتشار اطلاعات در مورد یک محصول توسط مشتریها به افراد دیگر در شبکه های اجتماعی شان، بسیار شبیه به نحوه ی انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، دارد.
    اساس بازاریابی ویروسی انتشار اطلاعات به وسیله ی کلمات و به صورت شفاهی (به مبحثWord-of-Mouth marketing رجوع کنید) است اما تکنولوژی مدرن شامل بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر اینترنت، به خوبی اجازه ی اثر ویروسی را میدهد.
    بازاریابی ویروسی به طور معمول مخاطبان خود را با ارائه ی موارد باارزش و رایگان تامین میکند که میتواند چیزی ساده تر از یک آهنگ سرگرم کننده و یا یک بازی باشد. محتوای ویروسی هر چه که باشد، باید افراد را ترغیب به اشتراک گذاشتن آن با دیگران کرد که تا جای ممکن بسیاری از افراد محتوای پیام را دریافت کنند.
    راه های بازاریابی ویروسی
    اثر ویروسی میتواند به واسطه ی بسیاری از شبکه های مختلف پخش شود، نظیر:
    • شفاهی
    • پست الکترونیکی
    • سایت های شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکداین، و غیره)
    • سایت های به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب، ویمئو و غیره)
    • بازارهای شبکه ای

    *ادامه دارد...*
     
  4. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی ویروسی،بخش سوم}

    چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت میگیرد؟
    بازاریابی ویروسی قادر است به تنهایی به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقل و یا به عنوان بخشی از یک کمپین بزرگتر که از شیوههای مختلف بازاریابی بهره میجوید، مفید واقع شود. این امر میتواند به ویژه برای بنگاههای کوچک اقتصادی یا شرکتها جذاب و مورد توجه باشد زیرا که بازاریابی ویروسی میتواند یک جایگزین ارزانتر برای شیوههای سنتی بازاریابی باشد.
    به عنوان مثال، یک شرکت تازه تاسیس نوشیدنیهای انرژیزا میتواند ویدئوی اینترنتی بسازد که به طور برجستهای شخصی را نشان میدهد که قبل از انجام پرشی به ظاهر غیرممکن با دوچرخه، نوشابه ی انرژیزا مصرف میکند. اگر ویدئوی ساخته شده به نظر واقعی جلوه کند، این توانایی را دارد افرادی را که به تماشای این ویدئو نشستهاند ترغیب به اشتراک گذاری آن با دیگران کند. بعد از اینکه شمار بینندگان این ویدئو به تعداد کافی رسید، شرکت میتواند هدف واقعی خود را نشان دهد و بینندگان ویدئو را بدون استفاده از روشهای تبلیغی سنتی متقاعد کند تا به دنبال اطلاعات بیشتری از این نوشیدنی باشند.
    بازاریابی ویروسی اغلب به همراه دیگر روشهای بازاریابی به کار میرود، از جمله در مواردی نظیر پروژهی جادوگر بلر. جنبههای ویروسی کمپین تبلیغاتی فیلم همهمهی بلندی در مورد داستان، قبل از انتشار آگهیهای بازرگانی، تریلر، پوستر و دیگر اشکال سنتی بازاریابی، بوجود آورد. این امر باعث شد افراد قبل از اکران رسمی آن برای عموم، مدام در مورد فیلم صحبت کنند.
    برای ویروسی شدن، محتوا نیازی به پنهان شدن ندارد. کمپینها و مبارزات سیاسی اغلب ویدئوهایی از کلیپهای صوتی یک نامزد مخالف میسازند که در حال به زبان آوردن سخنی است که امکان دارد برای مردم توهین آمیز باشد. سیاستمداران امیدوارند که با اشاره به این سخنان خشم برانگیز، ویدئوی مذکور به صورت ویروسی پخش شود و موجب پرورش یک نگرش منفی نسبت به نامزد مخالف در بین افراد جامعه شود.
    رواج تعاملات شرکت کینگ برگر
    شرکت کینگ برگر برای ترویج ساندویچ مرغ سوخاری جدید خود، وب سایتی را راه اندازی کرد که به کاربران خود اجازه می داد تا کامنتهایی را در مورد “subservient chicken” (مرغ متملق)، مردی در لباس مرغ، بیان کنند. در دورهای که اکثر کاربران سایت در عرض 8 ثانیه سایت را ترک میکردند، قسمت اعظمی از 15 میلیون بازدید کننده کینگ برگر در هفتهی اول در حدود 6 دقیقه یا بیشتر از وقت خود را صرف تعامل با محتوای کامنتها میکردند.

    ++ادامه دارد...++
     
  5. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی ویروسی،بخش چهارم}

    پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
    یک تصور غلط و رایج وجود دارد که بازاریابی ویروسی وابسته به توانایی خلق چیزهای بسیار محبوب است. در واقع، یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق بیشتر بر درک این حقیقت استوار است که چگونه می توان با ارائه ی مطالب ارزشمند، با جمعیت های خاص ارتباط برقرار کرد.
    بازاریابی ویروسی یک رویکرد متمرکز بر روی مشتری است؛ بنابراین گام اول شناسایی جمعیت هدف برای محصول مورد نظر و کشف بالاترین ارزش های محصولات می باشد که مستلزم تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های جمعیتی توسط بازاریابان است. در طول کمپین تبلیغاتی «پروژه ی جادوگر بلر»، فیلم ساز و عوامل اصلی بازاریابی برای فیلم خود دانش آموزان حاضر در فیلم بودند. آنها به بررسی این نکته پرداختند که چه چیزی در فیلم های ترسناک ساخته شده برای جمعیت نوجوانان و جوانان هدف، جالب توجه و گیرا است؛ همچنین اعضای تیم در ضمینه ی نحوه ی به اشتراک گذاری اطلاعات توسط جمعیت هدف به کاوش پرداختند. آنها از این اطلاعات برای تمرکز روی رازآلود کردن محصول خود استفاده نمودند و تلاش های اولیه ی خود را بر روی اینترنت، جایی که می دانستند بهترین شانس را برای رسیدن به مخاطبان جوان تر دارند، متمرکز کردند. ( همچنین می توانید به مبحث Youth Marketing رجوع کنید)
    هنگاهی که یک شرکت می داند جمعیت هدف اش چه چیزی می خواهد و چگونه آنها با هم در ارتباط اند، شروع به ایجاد محتوایی می کند که افراد خواهان به اشتراک گذاشتن آن هستند. تیم The Blair Witch (پروژه ی جادوگر بلر) نسبت به ایجاد وب سایت ها، تابلو های پیام دار و اخبار جعلی که باعث افزایش وحشت و راز آلودی داستان فیلم می شد، اقدام کردند. محتوایی که مردم را تشویق به جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد داستان فیلم و حتی همکاری با دوستان خود در این تحقیق و جستجو می کرد.
    بازاریابی ویروسی یک فرآیند پیوسته و تعاملی است. شرکتی که یک کمپین ویروسی را پیاده سازی می کند، بدون تطبیق و رسیدگی نباید اجازه جریان یافتن به آن بدهد. تعامل با تماشاگران واقعی و به روز رسانی منظم وب سایت ها با اطلاعات بیشتر مبتنی بر مباحثه و گفتگوی تماشاگران، کمپین تبلیغی پروژه جادوگر بلر را در تابلوهای پیام اینترنتی فعال باقی نگه داشت. این مورد همانند بسیاری از کمپین های ویروسی به موفقیت دست یافت چرا که همراه با ایجاد دلبستگی و علاقه به محصول تولید شده، رشد کرد.



    انتقال در تلفن همراه یک حرکت سریع است
    هرچه یک پیام بازاریابی و فروش سریعتر گسترش یابد، بیشتر احتمال دارد که به صورت ویروسی حرکت کند. امروزه به اشتراک گذاری اطلاعات به واسطه ی تکنولوژی تلفن همراه به مراتب سریعتر از دیگر روش های انتقال اطلاعات در جهان است.
    سرعت اطلاعات در تلفن همراه

    متوسط زمان پاسخ دهی به یک پیام متنی: 90 ثانیه

    متوسط زمان برای گزارش مفقودی یا سرقت دستگاه تلفن همراه: 68 دقیقه

    درصد جستجوی اطلاعات یک محصول منتج به خرید با تلفن همراه : 70 درصد


    +ادامه دارد...+

    telegram.me/learn_marketing
     
  6. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی ویروسی،بخش پنجم}

    تحصیلات و تجارب در بازاریابی ویروسی
    بازاريابی ويروسی نيازمند برنامه ريزی دقيق و يک تيم با قوه ی ادراک قوی نسبت به رسانه های نوين و امروزی
    است. اين بدين معناست که فرصت های شغلی زيادی در اين زمينه وجود دارد، از جمله:
    طراح وب
    اکثر کمپينهای بازاريابی ويروسی با سيستمهای عامل مبتنی بر اينترنت سر و کار دارند. هر شرکتی که خواهان
    موفقيت در زمينه ی بازاريابی ويروسی است نيازمند خدمات يک طراح وب ماهر به منظور ايجاد وب سايت و ساير
    ملزومات اينترنتی ميباشد. طراحی وب يک رشته بسيار فنی و تکنيکی درگير با زبانهای برنامه نويسی کامپيوتر و
    هوش بالايی از ترکيب بصری است.
    تحصيلات / تجارب
    يک طراح وب بايد دارای مدرک کارشناسی در رشته ی بازاريابی، علوم کامپيوتر يا رسانه های نوين و يا درجه ی
    استادی در طراحی باشد. علاوه بر رزومه کاری متمرکز روی کارهای کامپيوتری، طراحان وب اغلب مجبور به
    تهيه ی نمونه های کاری هستند که نشان دهنده ی توانايی آنها برای ايجاد وب سايتها باشد.
    متخصص محتوی
    يک کمپين ويروسی فقط به خاطر محتوای خيلی خوب خود، از افراد ميخواهد تا پيامی را به اشتراک گذارند.
    متخصصان محتوی با ساخت ملزوماتی نظير ويدئوها، بازيها، پستهای وبلاگ و چيزهای ديگر، از مشتريها ميخواهند
    تا پيام را با ديگران به اشتراک بگذارند. اين امر نيازمند طيف متنوعی از مهارتها در زمينه ی رسانه های نوين،
    خلاقيت و ارتباطات است.
    تحصيلات / تجارب
    متخصصان محتوی بايد دارای مدرک کارشناسی در رشته های بازاريابی، ارتباطات، روابط عمومی يا کسب و
    کار باشند. به همان اندازه تجارب پيشين در مشاغلی با تمرکز بر رسانه های گروهی بسيار مفيد هستند.

    ++ادامه دارد...++
     
  7. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بخش ششم، پایان بازاریابی ویروسی}


    پژوهشگر بازار
    بیشتر اشکال بازاریابی و در میان آنها استراتژی های ویروسی تا حدود زیادی از تحقیقات در زمینه ی گرایش ها و عادات مشتریان سود می برند. یک پژوهشگر بازار اطلاعات موجود مشتری ها را مطالعه کرده و تحقیقات اصلی اش را برای تعیین آنچه که مشتری ها می خواهند و نیز نحوه ی رسیدن به آنها، هدایت و اجرا می کند. این وظایف نیازمند توجه زیاد به جزئیات، دانش کامپیوتری و مهارت های ارتباطی قوی است.
    تحصیلات / تجارب
    پژوهشگران بازار باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های بازاریابی، کسب و کار، روانشناسی، جامعه شناسی و یا تجزیه و تحلیل داده ها باشند. همچنین داشتن سوابق در زمینه ی مدیریت پایگاه داده یا تجزیه و تحلیل های آماری مفید است.
    حقوق بازاریابی ویروسی

    طراح وب

    شروع از: 47000 دلار
    میانگین: 62000 دلار
    بالاترین حقوق بگیران: 80000 دلار

    متخصص محتوا

    شروع از : 41000 دلار
    میانگین: 54000 دلار
    بالاترین حقوق بگیران: 72000 دلار

    محقق بازار

    شروع از: 39000 دلار
    میانگین: 51000 دلار
    بالاترین حقوق بگیران: 65000 دلار
    منبع: دفتر آمار نیروی انسانی

    یادگیری بازاریابی ویروسی
    بازاریابی ویروسی شاید یکی از محبوب ترین و سریع الرشد ترین استراتژی ها در این زمینه است؛ اما اغلب با اشکال متداول و مرسوم تر بازاریابی به کار گرفته می شود. کسانی که علاقمند به پیگیری کمپین های ویروسی هستند، می توانند گنجاندن مهارت های گوناگون مشتری مدار در یک برنامه آموزش بازاریابی را توسعه دهند.
    برنامه های بازاریابی با دوره های بنیادی که روی اصولی مانند بودجه، فرهنگ شرکت، بسط و توسعه ی برند و دیگر مفاهیم مشترک بین تمام استراتژی ها در کسب و کار بازاریابی متمرکز هستند، آغاز می شود. بازاریابی حرفه ای نیازمند استفاده از این مهارت ها صرف نظر از شرکت ها و محصولات تحت کنترل آنها است.
    همچنین دانشجویان در برنامه های بازاریابی خواهند آموخت که چگونه از ابزارهایی نظیر واژه پردازها، نرم افزار مدیریت پایگاه داده و بسیاری از اشکال رسانه ای نوین برای کمپین های اینترنتی استفاده کنند. فن آوری کامپیوتر برای هر نوع بازاریابی که امروزه به کار گماشته می شود، از کمپین های ویروسی نوین تا یک پست الکترونیکی کلاسیک و ساده، ضروری است.

    دوره های پایانی برنامه، وظیفه ی آزمودن دانشجویان در مورد بکارگیری عملی دانسته های آموخته شده از کتاب ها و مطالعات موردی خوانده شده توسط آنها را دارند. این کار اغلب به شکل شبیه سازی های کسب و کار اتخاذ می شود که دانشجویان را مکلف می کند تا طرح های بازاریابی خود را خلق کرده، تیم های شان را توسعه داده و هدایت و اداره ی تحقیقات بازار را بر عهده گیرند. این آخرین و با ارزش ترین آزمون در آموزش بازاریابی است. دانشجویانی که موفق به گذراندن این مرحله می شوند، آماده برای پیگیری جایگاه خود در دنیای نوین بازاریابی هستند که به سرعت رو به جلو گام بر می دارد.

    ++پایان بازاریابی ویروسی++
     
  8. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B بخش اول}

    بازاریابی شرکت به شرکت
    کاوشی بر راهبرد بازاریابی B2B
    مفهوم بازاریابی شرکت به شرکت چیست؟
    آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که شرکت Fortune 500چگونه برای افزون بر 1000 کارمند خود کامپیوتر های جدید تهیه و تدارک می بیند؟ آنها هرگز برای سفارشی با این حجم، به سادگی مدیر دفتر خود را برای یک خرید مناسب راهی نمی کنند؛ با این حال این چنین معاملاتی برای موفقیت شرکت futureدر کسب و کار خود، حیاتی هستند.
    بازاریابی شرکت به شرکت (یا بازاریابی B2B، که معمولا با این عنوان شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می شود. (همچنین می توانید به مبحث Industrial Marketing رجوع کنید) تکنیک های بازاریابی B2B متکی بر همان اصول اساسی همچون بازاریابی مشتری است؛ اما در یک مسیر منحصر به فرد اجرا می شود. خریداران B2B تصمیمات خود را به تنهایی بر روی قیمت و سود بالقوه اتخاد می کنند، حال آنکه مصرف کنندگان محصولات را نه فقط بر پایه ی قیمت بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت و دیگر محرک های احساسی انتخاب می نمایند.
    یافتن مسیرهای جدید برای ترویج روابط از طریق رسانه های اجتماعی، در حال حاضر یک موضوع داغ در بازاریابی B2B در جهان است. بنیان رسانه های اجتماعی دو مسیر محاوره ای بین کسب و کارها گشوده است. بررسی های انجام یافته توسط چادویک مارتین بیلی و امودریت، نشان داد که کسب و کارها به احتمال زیاد تمایل به خرید از شرکت هایی دارند که آنها را از طریق رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.
    شرکت های B2B ماهر در استفاده از تکنولوژی، همواره جستجو برای مسیرهای نوآورانه به منظور بکارگیری رسانه های اجتماعی در جهت منافع خود را دنبال کرده اند. شرکت سیسکو (Cisco Systems)، یک فروشنده ی پیشرو در زمینه ی سیستم های شبکه ی ارتباطی، کمپین معرفی برای یک دستگاه رهیاب یا روتر، منحصرا در تبلیغات رسانه های اجتماعی به راه انداخت. این اقدام به عنوان یکی از پنج اتفاق برتر در تاریخ این شرکت طبقه بندی شد و جدا از هزینه های معمول راه اندازی، بیش از یکصد هزار دلار هزینه برای شرکت تراشید.
    راهنمای بازاریابی B-to-B
    در این مقاله می خوانید ...
    · چه کسی بازاریابی B2Bرا به خدمت می گیرد؟
    · چه نوع مشتری هایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد می کنند؟
    · چگونه یک طرح بازاریابی B2B شکل گرفته و به کار گرفته می شود؟
    · چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی B2B کار می کند؟
    · چگونه آموزشگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا در شرکت هایی که این نوع از راهبرد بازاریابی را به کار می گیرند، موفقیت کسب کنید؟
    مطالب مرتبط...
    · یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی

    ++ادامه دارد...++
     
  9. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B..... بخش دوم}

    چه کسی بازاریابیB2B را به خدمت می گیرد؟
    بازاریابی B2B در هسته ی خود مستلزم پایه ریزی روابط ارزشمند برای تضمین مشتری های پایدار - یک هدف خطیر برای هر شرکتی، خواه یک شرکت خرده فروشی بزرگ باشد یا یک شرکت خانوادگی کوچک – می باشد. (همچنین می توانید به مبحث B2C Marketing رجوع کنید)
    بازار B2B بزرگترین داد و ستدهاست و ارزش دلاری معاملات آن بیشتر از بازار مصرف کننده می باشد. تخمین زده می شود شرکت هایی نظیر GE و IBM حدود 60 میلیون دلار در روز صرف کالاهایی می نمایند که گردش تجاری آنها را تقویت و پشتیبانی می کنند.

    راهبرد های بازاریابی B2B
    توفیق بازاریابی B2B ناشی از اشاعه ی محصول در رادیو و تلویزیون نیست؛ بلکه این موفقیت مدیون گنجاندن شرکت شما در صنعت و تبدیل محصول شما به یک کالای عمده می باشد. بدست آوردن جایگاه ویژه نزد خریداران بواسطه ی موارد زیر صورت می-گیرد:

    • میزبانی وبینارهای (سمینارهایی که بر روی اینترنت انجام می شوند) اطلاعاتی
    • راه اندازی غرفه در نمایشگاه های صنعتی معروف
    • ارسال خبرنامه ها از طریق پست الکترونیکی برای تثبیت موقعیت شرکت شما به عنوان یک متخصص صنعتی
    • حفظ حضور فعال و تعاملی در رسانه های اجتماعی
    • حضور داشتن در رویدادهای شبکه ی ارتباطی صنعت و ایجاد روابط با خریدارن

    بازاریابی B2B تا حدود زیادی توسط شرکت¬هایی به کار گرفته می شود که محصولات تولیدی آنها هیچ استفاده ی کاربردی برای مصرف کنندگان ندارد، نظیر فولاد. با این حال، این محصولات بواسطه ی شرکت های فروشنده ی محصولات ثانویه و خدمات، توسط مصرف کنندگان و دیگر کسب و کارهای مشابه خریداری می شوند.
    به عنوان مثال شرکت اسپرینت (تهیه کننده ی تلفن برای مصرف کننده) خدمات وایرلس، صوتی و داده ای را هم به شرکت ها و هم به مصرف کنندگان ارائه می دهد. در حقیقت، VHA، شبکه خرید مراقبت های بهداشتی، به تازگی با تمدید سه ساله قرارداد خود به ارزش 2/1 میلیارد دلار با شرکت اسپریت موافقت کرد. شرکت اسپریت بواسطه ی هر دوی بازاریابی مصرف کننده و B2B به رهبری و پیشتازی خود در سرتاسر کشور ادامه می دهد.


    وسعت صنعت B2B چقدر است؟
    این ایده ی خوبی است که روی نیروی پایداری و پتانسیل رشد یک صنعت قبل از تاسیس حرفه ی خود تامل کرد. این حقایق را درباره ی درجه ی شیوع بازاریابی B2B ملاحظه کنید:

    • خریدهای انجام شده توسط شرکت ها، نهاد ها، سازمان ها و دفاتر عامل دولتی، بیش از نیمی از تمام فعالیت های اقتصادی را در ایالات متحده امریکا تشکیل می دهد. (دویر و تانر، 2006)
    • در سال 2003، بازاریابان B2B در حدود 85 میلیون دلار در سال برای ترویج کالاها و خدمات خود هزینه کردند. (انجمن بازاریابی کسب و کار)
    • مطالعه ای در سال 2001 نشان داد که ارزش دلاری معاملات B2B به طور قابل توجهی بیش از معاملات بازار مصرف کننده است. (هات و اسپه، 2001)

    ++ادامه دارد...++
     
  10. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی B2B... بخش سوم}

    چه نوع مشتریهایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد میکنند؟

    بازاریابان B2B عموما روی چهار دسته ی جامع متمرکز میشوند:
    شرکتهایی که از محصولات آنها استفاده میکنند، نظیر شرکتهای ساختمانی که ورقه های فولادی را برای استفاده در ساختمانها خریداری میکنند.
    دفاتر عامل دولتی، به عنوان بزرگترین هدف و بزرگترین مشتری بازاریابی B2B
    نهادها و سازمانهایی نظیر بیمارستانها و مدارس
    شرکتهایی که خود این سو و آن سو گشته و کالاها را به مصرف کنندگان دوباره میفروشند، نظیر دلالها و عمده فروشان

    یک بازاریاب B2B میتواند به طور موثری محصولات و خدمات شرکت خود را در دست گرفته و بر حسب موقعیت، محصول را به روش القا کننده و برانگیزاننده ای ارائه کرده، نیازهای مشتری را درک و راه حل های مناسب را هم برای حل نیاز مشتری و هم فروش محصول خود ارائه دهد. (همچنین میتوانید به مبحث Persuasion Marketing رجوع کنید)
    این برای بازاریابان B2B مهم است که نیازهای مشتری و ارباب رجوع خود را قبل از به اجرا گذاشتن هر نوع تاکتیک فروش یا تبلیغی درک کنند. در بازاریابی مصرف کننده، یک تبلیغ موثر میتواند خارج از حدود کانالهای گسترده سر و صدا ایجاد کرده و درصدی از مصرف کنندگان به سمت خرید محصول رانده شوند. به هر حال، از آنجایی که بازاریابی B2B بسیار تخصصی تر است؛ اگر بازاریابان از نزدیک به نیازهای مشتریهای خود، قبل از در خور کردن خدمات خود در قبال نیازهای آنها توجه نداشته باشند، خطر بیگانه شدن و روی گرداندن کاندیدهای ثابت و موثر در آینده را به جان می خرند.

    بازاریابی B2B در عصر تعامل

    به عقیده ی بازاریابان اینترنتی، هنگامی که سرمایه گذاری بازاریابی B2B ایالات متحده با 8/0 درصد افزایش به 129 میلیارد دلار برسد، سرمایه گذاری بازاریابی B2B تعاملی (متقابل) با 2/9 درصد افزایش رقم 5/51 میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.

    موسسه ی BizReport دریافت که 86 درصد شرکتهای بازاریابی B2B در تلاشهای خود برای بازاریابی، در مقایسه با 82 درصد شرکتهای بازاریابی مصرف کننده، از رسانه های اجتماعی بهره می جویند.

    AMR، موسسه ی بین المللی ارزیابی و پیش بینی بازاریابی اینترنتی B2B، بنابر پیش بینی های سال 2013 اعلام کرد که سرمایه گذاری B2B روی رسانه های اجتماعی 21 درصد رشد و سرمایه گذاری روی سایت های نسل پیشرو 17 درصد رشد خواهد داشت.

    ++اداده دارد...++