1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انواع دوربین مداربسته مورد استفاده در سیستم های حفاظتی

شروع موضوع توسط saadati.amirreza ‏15/9/15 در انجمن دوربین ها

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏14/9/15
    ارسال ها:
    76
    تشکر شده:
    27
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    مرد
    انواع دوربین مداربسته مورد استفاده در سیستم های حفاظتی:
    دوربین های مداربسته دارای تنوع مارک، نوع و قیمت در بازار هستند. اکثر دوربین مداربسته ها فاقد لنز هستند و با توجه به نیاز باید لنز تهیه و بر روی آن ها نصب گردد.

    کیفیت دوربین مداربسته با توجه به تعداد خط تصویر تعیین می گردد که به آن TVline گفته می شود. کیفیت مورد قبول ازTVline 300 آغاز می گردد و بهترین کیفیت TVline 600 است. این دوربین ها فراسوی آنالوگ و یا دیجیتال بودن، خروجی تصویر آنالوگ 75 هرتز را دارند که سیگنال های تولید شده توسط کابل coaxial (تصویر) به بخش ضبط تصاویر انتقال می یابد. برخی از انواع دوربین های پیشرفته دارای منوی تنظیم هستند که به صورت دیجیتال روشنایی، وضوح، رنگ و ... را در دوربین مدار بسته تنظیم می کنند. البته این نوع دوربین مداربسته ها گران تر نیز هستند.



    دوربین مداربسته چرخشی و زوم دار (SPEED DOME)
    دوربین های بسیار قدرتمندی جهت تصویر برداری در سیستم های دوربین مداربسته می باشند بطوری که در محیط های باز و سالن های تولیدی بزرگ در مواردی بهترین گزینه انتخاب می باشد. در محیط های خود بجای استفاده از چند دوربین مداربسته برای کنترل محل میتوان از یک دوربین مداربسته چرخشی و زوم دار(Speed dome ) استفاده نمود بطوریکه این دوربین مداربسته ها قابل چرخش 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی می باشند و قابلیت بزرگنمایی تصویر بصورت اپتیکال از خصوصیات بارز این نوع دوربین مداربسته ها می باشد.از معایب این نوع دوربین مداربسته ها که برخی از مصرف کنندگان آن ابراز می دارند این است که امکان کنترل و تصویر برداری از همه نقاط در یک لحظه را دارا نمی باشند. دوربین های ثابت این مزیت را دارند که همه وقت از محیط نصب شده تصویر برداری کنند. در مواردی که حساسیت برای ضبط کلیه رخداد های اتفاق افتاده ضروری می باشد دوربین های ثابت توصیه می شود و در کنار آن اگر از این نوع دوربین مداربسته (چرخشی) نیز استفاده شود.این نوع دوربین ها در دو نوع (قابل استفاده در محیط داخلی و قابل استفاده در محیط خارج ( عایق در برابر رطوبت و گردو غبار) در بازار موجود می باشد). این دوربین مداربسته های چرخشی و زوم دار به نسبت دوربین مداربسته های ثابت گرانتر می باشد ولی خیلی خیلی بهتر از دوربین مداربسته های ثابت کارایی دارد.اکثر دوربین مداربستههای استفاده شده در این نوع بسته ها قابلیت دید در شب را دارند و با حداقل نور محیط ثابلیت تصویر برداری را دارند.

    دوربین مدار بسته مادون قرمز (دید در شب)
    این دوربین مداربسته دارای لنزهایی مجهز به LED مادون قرمز است از این رو در تاریکی مطلق نیز قدرت دریافت تصویر را نیز دارد. این دوربین مداربسته ها غالبا ضد آب نیز هستند. دسته بندی این دوربین مداربسته ها با توجه به مقاومت در برابر نفوذ آب، تعداد و قدرت LEDهای مادون قرمز و مشخصات تصویرشان صورت می گیرد.