1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بهترین دوربین های دیجیتال 2015

شروع موضوع توسط Mani ‏11/9/15 در انجمن دوربین ها

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    هفته نامه صدا - منیره باقی: ما در این جا نگاهی می اندازیم به بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسانی که می خواهند دوربین جدیدی را در سال 2015 تهیه کنند. همیشه بهترین دوربین های عکاسی گرانترین آن ها به حساب نمی آیند. مشتریان چیزهای مختلفی از دوربینهایشان می خواهند اما حقیقت این است که برای بسیاری از ما دوربین فقط یک ابزار است و تاجایی که کیفیت عکس خوب باشد، دیگر نیازی نیست که از دوربینهای پیچیده استفاده کنیم. فقط کافی است که دوربین به نحوی با پول توی جیب ما از نظر قیمت مطابقت داشته باشد. در این جا می پردازیم به چند مورد از بهترین دوربینهایی که با سلایق مختلف می توانید خریداری کنید.

    Nikon D810

    شرکت نیکون پیش از این نیز مدل های باکیفیتی همچون D800 را به بازار عرضه کرده بود و حالا این شرکت مدل D810 را معرفی کرده که یک دوربین فول فریم DSLR است. قیمت این دوربین با توجه به حرفه ای بودنش بسیار خوب است (حدود 9 میلیون تومان) و بسیاری از عکاسان حرفه ای هرجور که شده پول های خود را جمع کرده اند تا بتواند این دوربین را خریداری کنند.

    [​IMG]
    این دوربین دارای سنسوری با 36.3 مگاپیکسل و پردازنده 4EXPEED است. این پردازنده قابلیت ثبت 7 فریم در ثانیه را دارد. این دوربین هیچ گونه فیلتر anti-aliasing یا همان آنتی آلیزینگ (تکنیکی برای واضح کردن تصاویر دوبعدی و سه بعدی) ندارد و این مسئله موجب بالارفتن کیفیت جزییات عکس می شود. این دوربین یک دوربین DSLR کلاسیک است. بازه حساسیت این دوربین در حالت معمولی بین 64 تا 12800 و در حالت extended بین 32 تا 51200 است.

    Canon EOS 7D Mark II

    این دوربین DSLR جایگزین دوربین 7D EOS شده است. یکی از دلایلی که دوربین Nikon D810 خیلی گران است، برخوردار بودن آن از سیستم فول فریم است. این دوربین برای عکاسی در ورزش ها، حیات وحش و غیره طراحی شده و توانایی عکاسی 10 فریم در ثانیه را دارد که با DSLR دوربینهای حرفه ای همچون Canon-1D X و Nikon D4 مطابقت کرده و در عین حال قیمت بسیار پایین تری دارد.

    [​IMG]
    در این دوربین به خاطر تاکید بر سرعت از Nikon D4 استفاده شده و سیستم فوکوس آن نیز 65 نقطه ای است که این قابلیت را به دوربین می دهد که روی اشیای متحرک به خوبی فوکوس کرده و عکس بگیرد. صفحه نمایش این دوربین نیز سه و نیم اینچی بوده و همچنین قابلیت فیلم برداری FULL HD را با سرعت 60 فریم در ثانیه دارد.

    Fuji X-T1

    این مدل از دوربین فوجی قابلیت تعویض لنز را داشته و یک دوربین سبک با وزن 440 گرمی است. سنسور این دوربین 16.3 مگاپیکسل است و چشمی آن از نوع OLED و دارای رزولوشن 2.36 نقطه ای است.

    [​IMG]
    حداکثر سرعت عکس برداری این دوربین 8 فریم در ثانیه است. این دوربین هم چنین دارای سیستم وای فای داخلی با قابلیت کنترل از راه دور توسط یک گوشی هوشمند است. از ویژگی های بارز این دوربین می توان به mirrorless بودن آن اشاره کرد. تصویر گرفته شده توسط دوربین های بدون آینه در دوربین بدون برخورد به یک آینه برای شما به نمایش داده می شود. گفته می شود که این نوع دوربینها از عمر زیادی برخوردار نیستند. در این نوع دوربین نوری که از لنز می گذرد به طور مستقیم به صفحه حساس تابانده می شود.

    Panasonic FZ1000

    [​IMG]

    این دوربین بریج یا همان شبه DSLR شباهت ظاهری زیادی به دوربینهای حرفه ای دارد و عملکرد آن از دوربینهای کامپکت بسیار بهتر است، دوربین پاناسونیک FZ1000 دارای قابلیت زوم 16 برابری است و از ویژگی های بارز آن می توان به قابلیت فیلم برداری این دوربین با کیفیت 4K اشاره کرد. صفحه به طرفین به صورت عمودی و افقی از دیگر قابلیت های این دوربین است.

    Panasonic LX100

    [​IMG]
    دوربین پاناسونیک LX100 یک دوربین کامپکت کاملا متفاوت است. معمولا این نوع دوربین ها دارای سنسورهای کوچکی هستند و این مسئله موجب کاهش کیفیت آنان می شود اما پاناسونیک راهی پیدا کرده تا با این مسئله مقابله کند. چرا که توانسته یک سنسور از نوع Micro Four Thirds را درون این مدل از دوربین های خود جای دهد؛ این سنسور دقیقا همان سنسوری است که در مدل های دیگری همچون دوربین های بدون آینه و Olympus مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خصوصیات این دوربین می توان به لنز f-24، 7.75mm، 1-8، 2، فوکوس خودکار با سرعت 0.14 ثانیه، رزولوشن 2764 هزار نقطه ای، صفحه نمایش 3 اینچی LCD و غیره اشاره کرد.
     
    AɱïŗRεẕą، Αli язza، نگار و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.