1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نگاهی به اپلیکیشن Snapp: همیشه در کنارت هستم!

شروع موضوع توسط Mani ‏2/9/15 در انجمن سایر برنامه ها

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    روزانه سفر‌های بین شهری زیادی را انجام می‌دهیم که برخی از آن‌ها توسط خودرو شخصی و برخی دیگر توسط سرویس‌های عمومی نظیر تاکسی، اتوبوس و… انجام می‌شوند و در این بین برخی سرویس‌ها نیز تحت عنوان آژانس یا تاکسی تلفنی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید خودرویی را درخواست نمایید تا به دنبال شما بیاید و شما را به محل مورد نظرتان ببرد.

    [​IMG]

    شیوه کار آژانس‌ها نیز در حال حاضر بدین صورت است که کاربر اشتراکی را در آن‌ها ایجاد می‌کند و در مواقع بعدی به سادگی با ارایه شماره اشتراک می‌تواند یک خودرو برای خود درخواست نماید.

    اما از آن جایی که تکنولوژی آمده تا فرآیند زندگی انسان‌ها را ساده‌تر کند پس گروهی تحت عنوان اسنپ یا همان تاکسی‌یاب بر آن شده‌اند تا سرویسی نظیر آژانس‌ها را بر روی اسمارت فون‌ها ایجاد نمایند تا هم کاربر ساده‌تر بتواند کار‌ها را انجام دهد و هم خود آژانس‌ها مدیریت بهتری بر سرویس دهی به مشتریان خود داشته باشند. همراه ما باشید تا به بررسی اپلیکیشن اسنپ که برنامه‌ای بسیار کاربردی و جالب است بپردازیم.

    [​IMG]

    زمانی که شما این برنامه را که حجمی در حدود 6.3 مگابایت دارد، دانلود کردید ابتدا از شما در خواست می‌شود که وارد حساب کاربری خود شوید و البته امکان ایجاد حساب کاربری نیز از درون خود برنامه وجود دارد. (در واقع این حساب کاربری همان اشتراکی است که در شیوه قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت) در زمان ثبت نام شما می‌بایست شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس پیامکی برای تایید شماره ارسال خواهد شد که می‌بایست عدد دریافت شده را وارد برنامه کنید و البته باید توجه داشته باشید که تمام سفر‌های شما از طریق همین شماره موبایل انجام خواهد شد.

    [​IMG]

    بعد از ثبت نام و ورود به برنامه، دو صفحه جهت آموزش فرآیند کار با اسنپ نمایش داده خواهد شد و بعد از آن رسما وارد محیط برنامه خواهید شد که از طریق منو بالایی صفحه نیز می‌توانید میزان اعتبار خود را مشاهده نمایید. (گفتنی است که با عضویت در این سیستم 10 هزار تومان اعتبار رایگان دریافت خواهید کرد)

    [​IMG]

    این سرویس جالب فعلا تنها در تهران فعال است و در صفحه اصلی برنامه نیز نقشه این شهر نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید ابتدا مبدا و سپس مقصد خود را در نقشه انتخاب کنید و سپس گزینه درخواست اسنپ را لمس نمایید تا فرآیند یافتن تاکسی مورد نظر انجام شود و در این فرآیند گزارش مسیر به رانندگان ارسال می‌شود و در این حین راننده مورد نظر سفر شما را تایید می‌کند. بعد از انتخاب مسیر، قیمت آن سفر نیز نمایش داده می‌شود. (برای مثال: 6500 تا 8500 تومان)

    [​IMG]

    بعد از اینکه راننده‌ای سفر شما را تایید کرد یک تاییدیه برای شما ارسال می‌شود که در آن نوع خودرو، نام راننده و… نمایش داده می‌شود و در تست ما نیز تنها چند ثانیه پس از تایید، راننده مذکور تماس گرفت تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این سفر به دست آورد. یک پیامک نیز بعد از تایید سفر برای شما ارسال خواهد شد که هزینه‌های سفر را نمایش می‌دهد و اعلام می‌کند که اگر در طول سفر نیاز به کولر داشته باشید می‌بایست مبلغی را نیز بابت این موضوع پرداخت کنید.

    [​IMG] [​IMG]

    البته شما بعد از انتخاب مسیر و درخواست اسنپ نیز می‌توانید این سفر را لغو کنید که در این صورت هزینه اعمال شده کسر خواهد شد و لغو سفر هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. از طریق بخش تنظیمات نیز شما می‌توانید سفر‌های خود و یا گردش حساب‌تان را مشاهده کنید.

    [​IMG]

    با وجود اینکه برنامه اسنپ ایده و عملکرد بسیار خوبی دارد اما تنها مشکلی که در آن به چشم می‌خورد سرعت لود نقشه است که چون نیاز به اینترنت دارد کمی دیر لود می‌شود و این موضوع در حین استفاده از اینترنت سیمکارت نیز بیشتر جلوه می‌کند (شاید اگر یک نقشه آفلاین در آن قرار می‌گرفت استفاده کاربران از اسنپ روان‌تر بود. گفتنی است که در این برنامه شما از طریق GPS نیز می‌توانید موقعیت کنونی خود را به اسنپ اعلام کنید و البته فعلا دو نوع تاکسی در این سرویس وجود دارد که نوعی تاکسی عادی و نوع دیگر تاکسی تجاری است و تنها در زمان‌های خاصی فعالیت می‌کند.

    [​IMG]

    منبع:آیتی رسان