1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با این کد مخفی، به تمامی اطلاعات گوشی‌ هوشمند خود دسترسی پیدا کنید

شروع موضوع توسط Mani ‏31/8/15 در انجمن سایر برنامه ها

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    [​IMG]

    به‌ندرت، اکثر کاربران، تمام ویژگی‌ها و توانایی‌های گوشی‌هوشمند خود را کشف می‌کنند. البته این ایرادی ندارد؛ تا زمانی‌که گوشی‌های هوشمند، کاری را که صاحب آن‌ها می‌خواهد، انجام می‌دهند، به تجسس در امکانات آن‌ها نیازی وجود ندارد. با این‌حال، اگر وقت داشته باشید و در امکانات نرم‌افزاری گوشی خود دقیق شوید، احتمالا چیزهایی را پیدا خواهید کرد که قبل از آن نمی‌دانستید گوشی شما چنین قابلیت‌هایی را در خود جای داده‌ است.

    در تمامی گوشی‌های موبایل، کدهای مخفی وجود دارد که به‌طور عادی در دفترچه راهنمای‌کاربر درج نمی‌شود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که چنین‌ کدهایی نیز برای گوشی‌های اندرویدی وجود داشته باشد. به‌تازگی، کدی در سیستم‌عامل اندروید کشف شده که قصد داریم آن را به شما نشان دهیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

    توجه داشته باشید که تصاویر زیر، از گوشی نکسوس با نسخه خالص اندروید 5.1.1 گرفته شده است و برخی چیز‌ها در گوشی شما، ممکن است متفاوت باشد.

    این کد، یک منوی تست مخفی ( “تست”، نام این منو است) را به شما نشان می‌دهد. برای استفاده از این کد، کافی است *#*#4636#*#* را در گوشی‌هوشمند و یا تبلت اندرویدی خود، وارد نمایید. این‌ کار را از طریق شماره‌گیر دستگاه‌تان انجام دهید!

    زمانی‌که آخرین حرف این کد را وارد نمایید، منوی Testing ظاهر خواهد شد که به شما چندین منوی فرعی یا ساب‌منو را نشان می‌دهد؛ اطلاعات مربوط به دستگاه (شماره IMEI، شبکه‌ فعلی و … )، باتری (سلامتی، ولتاژ و دما)، آمار استفاده از برنامه‌ها ( آخرین برنامه‌ استفاده‌ شده و زمان استفاده از آن) و وای‌فای! ( در کنار نمایش اطلاعات مربوط به وای‌فای، می‌توانید شبکه‌ها را فعال یا غیرفعال نمایید و یا از گوشی خود، تست Ping بگیرید؛ البته این کار را می‌توانید از طریق منوی اطلاعات گوشی و یا تبلت خود نیز انجام دهید)

    کد مخفی *#*#4636#*#* احتمالا باید برروی تمامی گوشی‌های اندرویدی کار نماید اما ممکن است که متوجه شوید این کد، در برخی دستگاه‌ها نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به‌هرحال، زمانی‌که به‌منوی Testing وارد می‌شوید، مواظب باشید. تنها چیزی را تغییر دهید که از ضرر نداشتن آن برای گوشی‌‌تان، با خبر باشید. برای مثال، اگر رادیو گوشی خود را از طریق این منوی مخفی خاموش کنید ( این کار را می‌توانید با مراجعه به منوی فرعی Phone information در صفحه اصلی منوی Testing انجام دهید) شما دیگر نمی‌توانید از برخی امکانات ارتباطی دستگاه‌ خود نظیر برقراری یا دریافت تماس، ارسال و دریافت پیام متنی و دیتا سیم‌کارت استفاده نمایید؛ مگر آنکه رادیو را مجددا روشن کنید. شما چه کدهای مخفی دیگری می‌شناسید؟

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    منبع:آیتی رسان
     
    jila_s از این پست تشکر کرده است.