1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ویندوز ۱۰ در یک ماه بر روی ۷۵ میلیون دستگاه نصب شده است!

شروع موضوع توسط Mani ‏27/8/15 در انجمن نرم افزار

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    ویندوز رایگان، آرام آرام دارد جذاب بودن قیمت خود را به همگان نشان می‌دهد! کمپانی مایکروسافت در روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از هفتاد و پنج میلیون کاربر، ویندوز 10 را در ماه اول انتشار برای کامپیوترها و تبلت‌های خود دانلود کرده‌اند! این آماری فوق‌العاده است!
    یوسف مهدی، معاون مدیرعامل مایکروسافت، توییتی را منتشر کرد که شامل 10 مورد از برترین‌ها بود، و ویندوز 10 در صدر آن قرار داشت! البته آقای مهدی چند رکورد دیگر از ویندوز 10 را نیز برایمان بازگو کرد، مثلا این که:
    ویندوز 10 هم اکنون در 192 کشور جهان در دسترس کاربران است!
    90 هزار کامپیوتر و تبلت‌های منحصر به فرد تاکنون به این سیستم عامل آپدیت شده‌اند.
    بیش از 122 سال (یا به عبارتی یک 1,070,000 ساعت) بازی‌های ایکس‌باکس، بر روی دستگاه‌های دارای ویندوز 10 استریم شده است.
    دستیار صوتی هوشمند کورتانا، تاکنون در جواب جمله “یک جوک برای من تعریف کن”، بیش از نیم میلیون جوک برای کاربران ویندوز 10 در سراسر جهان تعریف کرده است.
    فروشگاه (استور) ویندوز، شش برابر دانلود نرم افزار بیشتری را برای هر دستگاه ویندوز 10 نسبت به سیستم عامل قبلی یعنی ویندوز 8 به خود دیده است.
    [​IMG]دلیل رایگان بودن ویندوز 10، بازگشت جادوی مایکروسافت در جذب بسیار سریع کاربران به یک پلتفرم جدید است. جادویی که یک بار انجام شد و انجام دادنش برای مایکروسافت آسان بود، اما بعدها سخت‌تر و سخت‌تر شد و چند سالی است که دیگر به کلی از مایکروسافت رخت بر بسته است. به همین دلیل است که کاربران به اندروید و iOS کوچ کرده‌اند. بنابرین در نگاه اول می‌بینیم که مخاطب سازی هم از بین کاربران عادی و هم از بین توسعه دهندگان، برای مایکروسافت بسیار مهم است و البته همان طور که می‌بینید، نتایج اولیه انتشار ویندوز 10 نیز برای مایکروسافت بسیار دلگرم کننده است.

    اگر ویندوز 10 را با ویندوز 8 مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که این نسخه از سیستم عامل ویندوز، برای مایکروسافت موفقیتی بسیار بزرگ است، چرا که ویندوز 10 توانسته است تنها در مدت 1 ماه، بر روی 75 میلیون دستگاه مختلف نصب شود، در حالی که ویندوز 8 پس از رونمایی در اکتبر 2012، 6 ماه زمان صرف کرد تا 100 میلیون لایسنس بفروشد (ضمنا فروش یک لایسنس لزوما به معنی به دست آوردن یک کاربر نیست. شرکت‌های بسیاری لایسنس‌های زیاد را بصورت یکجا از مایکروسافت خریدند و معلوم نیست که همه آن‌ها استفاده شده باشند یا نه!)
    با وجود شروع بسیار عالی مایکروسافت، ویندوز موبایل یا همان ویندوزفون این کمپانی در بازار گوشی‌های هوشمند هنوز با چالشی بزرگ رو به روست و در مقایسه با سیستم عامل‌های اندروید گوگل و iOS اپل سهم چندانی ندارد. از طرفی تصمیم مایکروسافت مبنی بر ارایه کاملا رایگان محصولی که قبلا 50 یا 100 دلار ارزش داشت، نشان از عزم راسخ مایکروسافت برای تصرف بازار دارد. مایکروسافت می‌توانست 7.5 میلیارد دلار سود را از این 75 میلیون نفر بگیرد و به جیب خود بریزد، اما ترجیح داد که این کار را نکند و در عوض به محکم کردن جای پای خود در بازار بپردازد.
    [​IMG]Al Gillen، تحلیلگر ارشد موسسه معتبر IDC، معتقد است که بسیاری از آپدیت‌هایی که به ویندوز 10 انجام شد، از جانب کاربران ویندوز 8 مایکروسافت بوده است. طبق تخمین موسسه IDC، بیش از 140 میلیون نفر در جهان، از ویندوز 8 استفاده می‌کنند. Al Gillen می‌گوید: ما انتظار مسیری پر شیب را برای جذب کاربران به ویندوز 10 داشتیم، اما این سیستم عامل واقعا شروع بسیار خوبی داشت. مایکروسافت به این شروع طوفانی نیاز داشت تا بتواند توجه توسعه دهندگان را به خود و نسخه جدید سیستم عاملش جلب کرده و بگوید: عزیزان این‌جا هم یک فروشگاه استور هست، بجنبید و برایش برنامه بسازید!
    75 میلیون نفر، یک آمار صحیح و سالم از تعداد دانلودهای ویندوز 10 در ماه گذشته است. آقای یوسف مهدی در یک مصاحبه میان‌روزی اعلام کرد که شخصا به جای اندازه گیری حجم کل دانلود و محاسبه تعداد کاربران استفاده کننده از ویندوز 10، بیشتر به امتیاز رضایت روزانه کاربران توجه می‌کند. او می‌گوید:

    این رضایت کاربران است که استفاده از ویندوز 10 را در طول زمان جلو می‌برد.

    وقتی درباره امتیاز رضایت کاربران از او سوال شد او گفت:

    این امتیاز، ترکیبی از رتبه‌بندی‌هایی بین 1 تا 5 در نظرسنجی‌های آنلاین است و از بررسی میزان استفاده از ویژگی‌هایی همچون کورتانا، اپ استور مایکروسافت، نظارت بر نظرات مختلف در شبکه‌های اجتماعی برای فهمیدن احساسات مشتریان در مورد ویندوز 10 و جمع آوری سوالات مشتری در مورد خدمات می‌توان بدان دست یافت.


    منبع:آیتی رسان
     
    Mrs.Xiii، !...Mis! و AɱïŗRεẕą از این ارسال تشکر کرده اند.