1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تأملی بر فحش‌های رکیک به 118

شروع موضوع توسط !...Mis! ‏1/7/15 در انجمن اپراتورها

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/1/15
    ارسال ها:
    1,171
    تشکر شده:
    3,736
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    برترین ها - علی محمد آقازمانی: اخیراً در خبرها آمده بود که مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات تهران، از ثبت روزانه، 300 تا 400 هزار تماس توسط مشترکان تهرانی با مرکز پاسخ گویی راهنمای تلفنی 118 گرفته می‌شود که از این تعداد، قریب به 9 هزار تماس مزاحم تلفنی هستند که با فحش‌های رکیک، اپراتورهای این مرکز را آزار می‌دهند. اگر چه شرکت مخابرات ایران در سال 94 اعلام کرد که تماس با مرکز پاسخ گویی تلفنی 118، از این پس رایگان نخواهد بود و دقیقه ای 5 تومان برای تماس گیرنده هزینه در بر خواهد داشت، اما خبر غیر رایگان بودن 118، نه تنها به طور قابل ملاحظه ای از شمار مخاطبان روزانه این مرکز کم نکرد، بلکه بر شمار فحاشان و مزاحمان تلفنی نیز تأثیری نداشت.

    118 امروزه، مرکز راهنمای تلفنی گسترده ای است که به درصد قابل توجهی از هم‌وطنان تهرانی، در زمینه‌های خود، مشاوره و اطلاع رسانی انجام می‌دهد و برخی از مشترکان، روزانه بیش از 20 بار برای دریافت اطلاعات مختلف، با این سامانه تماس می‌گیرند. اما همچنان عین دهه شصت، مزاحمان تلفنی، که روزگاری، امان را از تلفن‌های ثابت عموم مردم گرفته بودند و با آمدن نمایش گرهای شماره تلفن، این معضل تا حد بسیار زیادی محو شد، اکنون نیز شاهد تکرار پدیده زشت و بی فرهنگ مزاحمت تلفنی هستیم.
    دایره فعالیت مزاحمان تلفنی در برخی موارد از چنان حاشیه امنی برخوردار است که حتی وزیر ارتباطات هم سال پیش گفت که از این مشکل در امان نمانده و می‌گوید: خود من نیز شماره‌ای را از 20 سال پیش تاکنون دارم اما با این وجود گاهی مزاحمت‌هایی دارم؛ به عبارت دیگر مزاحمت‌های تلفنی برای من هم وجود دارد اما با این حال آنچه ثبت می‌شود رقم بالایی نیست هرچند که در کل میزان مزاحمت‌ها زیاد است.
    محمود واعظی در عین حال با تاکید بر بالا بودن آمار مزاحمت‌های تلفنی یادآور می‌شود: با وجود بالا بودن آمار مزاحمت‌ها با توجه به اینکه در بسیاری از موارد پیگیری آن‌ها درخواست نشده و موضوع به ما منعکس نمی‌شود نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص منتشر کرد..

    [​IMG]
    تأملی بر فحش‌های رکیک به 118 مرکز 118


    مزاحمان تلفنی، در همه کشورها و همه اعصار وجود خواهند داشت، اما نکته مهم که باید مورد اهمیت قرار بگیرد این است که چرا در یک جامعه، آن هم پایتخت یک کشور، باید لشکری از افراد بیکار باشد که مروج ناهنجاری و ابتذال از طریق سامانه‌های مخابراتی، آن هم به طور مکرر و روزانه باشند و کنترل و محدودیت و برخوردی قانونی با آن‌ها برای جلوگیری از تکرار کار زشت انها، مشاهده نشود. چرا واقعاً هزاران نفر در روز، وقت و عمر خود را صرف فحاشی به اپراتورهای زحمتکش یک سامانه پرمخاطب و مهمی مانند 118 می‌کنند که نیاز گوی اطلاعاتی میلیون‌ها نفر در روز است.

    چرا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، قاطعانه این مروجان بی فرهنگی و زشتی در جامعه را، شناسایی، دستگیر و مورد مجازات قضایی و قانونی قرار نمی‌دهند تا شاهد تکرار مجدد این بی فرهنگی در پایتخت کشور نباشیم؟ پلیس سایبر ایران (فتا)، همان طور که در اخبار گزارش هفتگی TCI برترین‌ها نیز بعضاً منعکس می‌شود، به طور هفتگی، ده‌ها کلاهبردار و سارق و شیاد اینترنتی را که در شهرهای مختلف کشور، از مردم اخاذی می‌کنند یا زمینه آسیب‌های فرهنگی، فکری، مالی و ناموسی را برای کاربران جامعه اطلاعاتی ایران در فضای مجازی فراهم می‌کنند، دستگیر و به مقامات قضایی ارجاع می‌دهد.

    اکنون با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تعاملات مجازی مردم با هم، روند فعالیت‌های پلیس سایبر کشور نیز به شدت افزایش یافته است و ده‌ها هزار پرونده در این مرکز فعال، پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است. به نظر می‌رسد، فحاشان به 118 نیز، باید مورد رصد دقیق پلیس سایبر و حتی مراکز اطلاعاتی و امنیتی کشور باشند تا بر اساس سلسله مراتب مصوب این مراکز و قوانین مربوطه، تذکر و هشدار در مرحله اول دریافت کنند و در صورت تکرار، با مجازات سخت تری مواجه شوند.

    قضیه مزاحمت‌ها و فحاشی‌های تلفنی، فقط به مرکز 118 خلاصه نمی‌شود. اورژانس و آتش نشانی، سال‌هاست که با پدیده شوم مزاحمت‌های تلفنی دست و پنجه نرم می‌کنند و ناگفته پیداست که مرجعی مشخص، مانند پلیس سایبر در فضای مجازی، برای شناسایی و پیگرد و دستگیری این خاطیان و متجاوزان به فضای جامعه اطلاعاتی کشور، هنوز وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که همواره تماس گیرندگان با 118 و اورژانس و آتش نشانی، در تهران و شهرستان‌ها، توسط سامانه یا تدابیر اطلاعاتی و امنیتی و امثالهم، مورد شناسایی قرار گرفته و عوامل مزاحم، توسط روش‌هایی، شناسایی و مورد برخورد قرار بگیرند.

    قطعاً سالانه صدها میلیون‌ها تومان، بخاطر مزاحمت‌های تلفنی، بر گردن اورژانس و آتش نشانی به عنوان نهادهای عمومی خدماتی کشور، قرار می‌گیرد که این هزینه‌ها، باید از جیب بیت المال پوشش داده شود. تکرار روند مزاحمت‌های تلفنی برای این دو مرکز فوق‌العاده حساس کشور، به هیچ عنوان به صلاح نبوده و زیبنده کشور هم نیست. چرا که هر مأموریتی که بر اساس مزاحمت تلفنی و درخواست غیر واقع صورت می‌گیرد، فرصت را برای یک درخواست کننده واقعی که تحت خطر آتش یا مریضی هست، می‌گیرد و این به جان مردم و اموال آن‌ها مربوط می‌شود که نظارت و تدبیر بهتر دولت مردان محترم را نیازمند است.

    [​IMG]
    (خبر تابناک به نقل از ایرنا درباره مزاحمت‌های تلفنی آتش نشانی- سال 1393)
    این که 95 درصد تماس‌ها با مرکز مهمی مانند آتش نشانی کشور، مزاحمت تلفنی هست، واقعاً جای تأمل دارد.
     
    7080، Ariana، !"yekta"! و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏20/6/15
    ارسال ها:
    336
    تشکر شده:
    1,688
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Eng GSM Repaier
    مردمی که یه جایی باید خودشونو خالی کنن مهم نیست یه تیمی ببره بریزن خیابون یا مزاحم تلفنی یا امثال اینها
     
    !...Mis! و وضعیت سفید از این پست تشکر کرده اند.
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    1,710
    تشکر شده:
    10,353
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    dancer , theater , teacher
    کـــ چـــــی خو؟؟ !!
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.
  4. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/1/15
    ارسال ها:
    1,171
    تشکر شده:
    3,736
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    ینی end بی فرهنگی یه عده الکی خوش!
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.
  5. Sefre Kellvin

    تاریخ عضویت:
    ‏10/1/13
    ارسال ها:
    3,009
    تشکر شده:
    17,300
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Pharmacy Technician (Drug Dealer)
    بهتره به این فک کنیم که چی باعث این کارا شده
     
    وضعیت سفید، !"yekta"! و !...Mis! از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/1/15
    ارسال ها:
    1,171
    تشکر شده:
    3,736
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    هیچ توجیه محکمه پسندی نیس!
    این به ظاهر تفریح اون ادمها ممکنه
    باعث از بین رفتن جان کسی بشه !!
     
    وضعیت سفید و !"yekta"! از این پست تشکر کرده اند.
  7. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏24/1/15
    ارسال ها:
    546
    تشکر شده:
    3,646
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    از نظر شما مهم ترین دلیل برای ایجاد مزاحمت چی میتونه باشه؟

    اونم به آتشنشانی
    یا اورژانس
    یا118
    و.....:|
     
    وضعیت سفید، ʍԾɧԹʍʍԹԺ و !...Mis! از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. Sefre Kellvin

    تاریخ عضویت:
    ‏10/1/13
    ارسال ها:
    3,009
    تشکر شده:
    17,300
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Pharmacy Technician (Drug Dealer)
    کمبود محبت
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.
  9. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏24/1/15
    ارسال ها:
    546
    تشکر شده:
    3,646
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    یعنی به فرض مثال
    جسارتا یکی مثله شما چون کمبود محبت پیدا میکنه
    باید بره مزاحمت به این سازمانها ایجاد کنه؟! o-O
     
    keder، وضعیت سفید و !...Mis! از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. Sefre Kellvin

    تاریخ عضویت:
    ‏10/1/13
    ارسال ها:
    3,009
    تشکر شده:
    17,300
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Pharmacy Technician (Drug Dealer)
    شاید بعضیا اینطور فک کنن و خودشونو اینطوری خالی کنن و صد البته که خیلی بهتره تا جور دیگه خودشونو خالی کنن
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.