1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انتی ویروس های قوی

شروع موضوع توسط leon s.kendi ‏7/12/14 در انجمن نرم افزار امنیتی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏28/11/14
    ارسال ها:
    44
    تشکر شده:
    45
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    مهندس
    آنتی ویروس مناسب برای من چه آنتی ویروسی هست؟؟؟کامپیوتر من در چه صورتی ویروسی میشود؟؟؟روش آپدیت کردن چگونه است؟؟؟
    آیا برای قدرت بیشتر می توان چند آنتی ویروس را بر روی یک سیستم نصب کرد؟؟؟
    آنتی ویروس اصلی و اورجینال با آنتی ویروس معمولی و رایتی چه فرقی میکند؟؟
    اگر سیستمی ویروسی شد آیا می توان با یک آنتی ویرس خوب، سیستم را به حالت عادی در آورد؟؟
    و...

    خوب این سوالتی بود که ابتدا درباره آنتی ویروس مطرح کردم و اگر پست های قبلی را مطالعه کرده باشید خواهید دید که تا به اینجا به کدام یک پاسخ داده و به کدام یک هنوز پاسخی ندادم!!! یکی از سوالات رایج بین کاربران حساس به اطلاعت خود این هست که آیا برای اطمینان بیشتر میتوان ۲ آنتی ویروس به طور هم زمان باهم به روی سیستم نصب کرد؟؟ باید عرض کنم خدمت شما جواب بله هست ولی این کار اصلا مفید نیست و شما دچار مشکلات خیلی زیادی می شوید!! کند شدن سیستم به صورت خیلی خیلی خیلی زیاد بزرگترین عیب آن هست هم چنین در برخی آنتی ویروس ها ی جدید ، این کار موجب تداخل بین دو آتی ویروس می شود و ...!! باید عرض کنیم که بهترین کار داشتن آنتی ویروس آپدیت شده است!! یکی از سوالات بسیار زیاد بین همه این هست که آیا برای اطمینان بیشتر ، آنتی ویروس اورجینال با قیمت بالا بهتر است یا همین رایتی؟؟؟ توصیه ما به شما این هست که اگر آنتی ویروس آپدیت شده داشته باشید حالا می خواهد اصل یا رایتی باشد خیال شما راحت است ولی اگر ۲۰۰ هزار تومان پوله آنتی ویروس داده اید و آپدیت نیست باید بهتون بگم هیچ کاره خواستی انجام ندادید و منتظر نفوذ ویروس باشید!! بگذارید خیالتون را راحت بکنیم!! این جا ایران است و حق کپی رایت وجود نداره! شما در واقع اگر آنتی ویروس اصل داشته باشید یا رایتی زیاد فرقی نمیکنه ! تنها فرقش به آپدیت بودن یا نبودن هست!! امتیازات کوچکی در خریدن آنتی ویروس اصل هست که زیاد مهم نیست!!

    روش آپدیت کردن نود ۳۲ را آموزش میدهم امید وارم نهایت لذت را ببرید!!

    ابتدا می بایست آنتی ویروس خود را به طورکامل غیر فعال کنبد!! برای این کار ابتدا روی آیکن نود روی نوار وظیفه کلیک کنید و temporarily disable protection را بزنید و بگذارید برای چند دقیقه ای آنتی ویروس خود غیر فعال شود!!

    به سایت http://www.parandco.com/ بروید و از آن جا به سریال های جدید برای نود 32 رفته و user name و password داده شده را یکی یکی به ترتیب (یک بار یوزر یک بار پسورد) را کپی کرده و در قسمت آپدیت آنتی ویروس خود paste کنید !! برای این کار روی آیکن نود کلیک کرده و پنجره ی اصلی نود را باز کنید و به قسمت update بروید!! از آنجا روی product activison کلیک کرده و در پنجره ی موجود روی activate using a username and password کلیک کرده و در پنجره جدید یوزر و پسوردی که گرفته اید را paste کنید.

    حا ل کافیه به قسمت update نود32 برگشته و روی update virus signature data base کلیک کنید!! با این کار فایل های مورد نیاز از سایت شروع به دانلود شدن می شود!!
    خوب بعد از معرفی چند آنتی ویروس مناسب ، می خواهم در باره ی آلوده شدن سیستم صحبت کنم! ویروس ها و کرم ها و تروجان ها انواع مختلفی دارند! مثلا برخی به محض این که وارد سیستم شما می شوند شروع به فعالیت میکنند وشما متوجه نمی شوید و به طور زیاد تکثیر پیدا میکنند، برخی با ورود به سیستم ، ابتدا غیر فعالند و هیچ کاری انجام نمی دهند وشما کافیه آن پوشه را باز کنید تا ببیند بعدش چه اتفاقاتی می افتد!! برخی از ویروس ها مستقیم به سراغ سخت افزار می روند، برخی مستقیم به سراغ سیستم عامل میروند و تا سیستم عامل را به طور کامل فلج نکنند، دست بر دار نیستند! برخی از ویروس ها و کرم ها اصلا قابل روئت نیستند و شما تحت هیچ شرایط قادر به تشخیص آنها نیستید! بعضی از ویروس ها طوری طراحی شده اند که شما قادر به روئت آن ها هستید ولی به محض پاک کردن آن ، تولید و تکثیر آن به شدت بالا رفته ودیگه قادر به هیچ کاری نیستید!!! برخی دیگر از ویروس ها طوری هستند که آرام حرکت میکنند و نمیگذارند شما کارهایی از جمله نصب آنتی ویروس انجام بدهید و....

    وقتی شما فلشی آلوده به سیستم وارد میکنید، یا به سایتی می روید که ویروسی را همراه با خود وارد سیستم خود میکنید، ویروس ها به هر کجا که بروند به آن پوشه و فایل می چسبند! یعنی ممکنه شما در دیسک f عکسی به اسم computer-experts داشته باشید، هنگامی که ویروس وارد سیستم شما می شود، به سراغ این پوشه میرود و این عکس را آلوده میکند!! بدون آنکه شما متوجه شوید چه اتفاقی افتاده، با آنتی ویروس به مبارزه این ویروس میروید و اگر آنتی ویروسی آپدیدت شده و قوی داشته باشید، میبینید که هنگام پاک کردن این ویروس، این عکس نیز پاک شده است بدون اینکه شما بخواهید!! یعنی چون ویروس به این عکس نفوذ کرده، آنتی ویروس برای پاک کردن این ویروس مجبوره که این عکس را نیز پاک کند!!

    برای درک بیشتر این مثال اجازه بدهید مثالی بزنم! ویروس و آنتی ویروس شباهت بسیاری به بدن انسان دارد!! آنتی ویروس را پنی سیلین در نظر گرفته و ویروس هم مثل ویروس سرماخوردگی!! وقتی شما آمپول میزنید و پنی سیلین وارد بدن شما می شود، این دارو توانایی تشخیص ویروس را ندارد و هر چیزی که الوده باشه را پاک میکند و به خاط همین هست که به همراه ویروس ، گلبول های سفید را از بین میبرد و انسان اگر بعد از مدتی پنی سیلین بزند، دچار ضعف میشود!!

    پس نتیجه میگیریم اگر سیستمی دچار ویروس شود بهترین کار این هست هرچه سریع تر با نصب آنتی ویروس از ادامه آن جلوگیری کنیم و در غیر این صورت چون با نصب آنتی ویروس ، خود این نرم افزار برخی از فایل های سیستم عامل را مجبور به پاک کردن میکنه(علتش اینکه ویروس ها به این فایل ها چسبیده و آنتی ویروس مجبور به پاک کردن آن را داره) باید ویندوز جدیدی نصب کنیم!!

    گاهی اوقات این ویروس ها به قدری نفوذ پیدا میکنند که تنها راه مبارزه با آن format کردن کل اطلاعات هارد دیسک هست!! یعنی به قدری نفوذ پیدا میکنند که شما اصلا فرصت نصب آنتی ویروس را ندارید ومجبورید ویندوز جدیدی نصب کنید، به محض نصب ویندوز در دیسک c ، ویروس ها سریعا از سایر دیسک ها به این سیستم عامل نفوذ پیدا کرده و سیستم عامل را مجددا فلج میکند!! در این موقع تنها استفاده از فرمت کل هارد شما را به نتیجه می رساند.
    آنتی ویروس مناسب برای من چه آنتی ویروسی هست؟؟؟کامپیوتر من در چه صورتی ویروسی میشود؟؟؟روش آپدیت کردن چگونه است؟؟؟
    آیا برای قدرت بیشتر می توان چند آنتی ویروس را بر روی یک سیستم نصب کرد؟؟؟
    آنتی ویروس اصلی و اورجینال با آنتی ویروس معمولی و رایتی چه فرقی میکند؟؟
    اگر سیستمی ویروسی شد آیا می توان با یک آنتی ویرس خوب، سیستم را به حالت عادی در آورد؟؟
    و...

    ---------------------------

    این ها همه سوالاتی هست که اکثر کاربران چه مبتدی چه حرفه ای با اون مواجه می شوند!! می خواهم در این پست با درباره آنتی ویروس صحبت کنم!!!

    ویروس، کرم، تروجان، اسپم و... همگی باعث آسیب دیدن سیستم ها می شوند چه یک گوشی ساده و یا چه سرور امنیتی یک بانک، یک شهر، ویا حتی یک کشور!! هم اکنون که شما این پست را میخوانید هزارن ویروس و کرم رایانه ای در حال ساخنه شدن هستند و تنها را مقابله با آنها استفاده از آنتی ویروس می باشد! ولی داشتن آنتی ویروس شرایط و قانونی دارد که همگی باید از آن اطلاع داشته باشیم!! در صورتی که این موضوع را رعایت کنیم میتوانیم با خیال راحت در دنیا اینترنت بگردیم و از استفاده کردن از آ لذت کامل را ببریم در غیر این صورت منتظ ویروسی شدن سیستم خود به زودی باشید!!

    لازم به ذکر هست من در این پست تقریبا اکثر آنتی ویروس های بزرگ وقوی دنیا را به طور مختصر معرفی میکنم و توصیه های شخصی خودم را در انتها به شما میگم!!

    معرفی من بر اساس نام آن هاست و در انتها تمام نکاتی که یک کاربر باید در باره آنتی ویروس بدونه را میگم!!

    قبل از معرفی این آنتی ویروس ها بدانید smart security یا همان internet security قدرت بسیار زیادی نصبت به anti virus داره پس از این به بعد هر گاه خواستید ورژنی از آنتی ویروس نصب کنید، به سراغ نسخه internet security آن بروید و اما معرفی آنتی ویروس های بزرگ:

    avast internet security 6.01203

    این نرم افزار تمام ویروس ها و کرم ها و تروجان ها را به راحتی پیدا کرده و توانایی مراقب دائمی از سیستم را دارد. این نرم افزار توانائی مراقب از سیستم وپاک کردن ویروس و کرم و... قبل از آلوده شدن سیستم به آن هست که معنای این حرفم یعنی پاک کردن ویروس های حافظه است!!!

    از امتیازات این آنتی ویروس ساده بودن محیط آن هست و محافظت از ایمیل ، وجود script blocker در محافظت از مرورگر، مراقبت از سیستم عامل و قرنطینه و جداسازی ویروس ها، ومحیط زیبا و جالب از امتیازات این آنتی ویروس هست. روش آپدیت کردن نیز در نوبه ی خودش ساده است.


    12.0 avg internet security 2012

    یکی از امتیازات این آنتی ویروس چک کردن دائمی سیستم هست!! محافظ از ایمیل ، قابلیت زمان بندی برای چک کردن سیستم و به روز رسانی، چک کردن فایل های dll، کنترل کردن شبکه رایانه ومحافظ از سایر شبکه ها، محافظت سیستم از نرم افزارهای جاسوسی از امتیازات این آنتی ویروس هست و عیبی که این نرم افزار دارا می باشد، عدم تشخیص برخی فایل های ویروسی است که دارای امتباز منفی شده است.


    Avira antivir personal 10.2.0700





    این آنتی ویروس برنده بهترین برنامه های امنیتی در سال 2008 شد!! یکی از پر سرعت ترین برنامه جهت پیدا کردن ویروس و کرم و انواع نرم افزارهای مشکوک جاسوسی و انواع تروجان اشاره کرد! حجم کم آپدیت، کنترل بر تمامی فایل ها، قابلی نصب بر روی تمامی سیستم عامل ها، کنترل دائمی سیستم برخی از ویژ"ی های این نرم افزار است!! از معایب آن می توان به عدم تشخیص ویروس های خطرناک، عدم توانایی ذخیره کردن آپدیت و عدم تشخیص فایل های crack است.



    comodo internet security preiuim 5.5

    نرم افزاری بسیار قوی همراه با firewall و live security که سیستم شما را از همه ی ویروس ها و تروجان و کرم محافظت میکند. داشتن بخشی امنیتی برای تست و محافظ از ارتباطات بیسیم از جمله امتیازات این نرم افزار است. اگر از افرادی هستید که دائما با سیستم خودتون در حال کار کشیدن هستیدف این آنتی ویروس کمک زیادی به شما خواهد کرد. دادن گزارش به صورت روزانه نیز از امتیازات این نرم افزار هست!! این نرم افزار پردازش برنامه ها را در تمامی لحظات چک میکند!!!



    eset smart security

    به عقیده من و بسیاری دیگه از کاربران، این آنتی ویروس بهترین آنتی ویروس دنیا در نوبه خودش است!!! اکثر کاربران ، حداقل یک بار اسم این آنتی ویروس را شنیده اند!! این نرم افزار برنده بهترین برنامه های امنیتی در سال 2006 و 2007 هست و در سال 2009 در مقام 3 قرار گرفت! امروز در همه جای دنیا ، طرفداران این آنتی ویروس در حال افزایش هستند و ویژگی که این آنتی ویروس نصبت به بقیه داردن این ویژگی هست که این نرم افزار سریع ترین و قدرتمند ترین نرم افزار امنیتی دنیاست!! anti spam و firewall قدرتمند، جستجوی آسان، شناسایی آنواع کرم و ویروس، قابلیت آپدین شدن آسان، کنترل ورودی و خروجی های سیستم، رابط کاربری آسان و.. از ویژگی های خوبه این نرم افزار هست!!!



    kaspersky internet security 2012

    خوب تا اینجا با قوی ترین و سریع ترین آنتی ویروس آشنا شدید، حالا می خواهم شمار ا با فقط قدرتمند ترین نرم افزار امنیتی دنیا اشنا کنم!!!! درسته این نرم افزار قوی ترین نرم افزار امنیتی هست!! چرا که درای 2 firewall مجزا ، مدیدریت هوشمند ، قدرتمند بسیار بسیار بالا در شناسایی آنواع کرم، ویروس، تروجان، اسپم، نرم افزار های جاسوسی،و ... را داراستاین آنتی ویروس در سال 2010 در رتبه 3 پس از norton قرار گرفت!!