1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بنیانگذار اندروید از گوگل بیرون می‌رود

شروع موضوع توسط Amin ‏25/11/14 در انجمن اندرویید

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    3,340
    تشکر شده:
    413
    امتیاز دستاورد:
    83
    جنسیت:
    مرد
    ایتنا - او در شرایطی غول اینترنتی جهان را ترک می‌کند که 9 سال برای این شرکت فعالیت کرده است.


    [​IMG]


    "اندی روبین"(Andy Rubin) از بنیانگذاران سیستم‌عامل اندروید که تا پیش از این مرکز توسعه فعالیت‌های روبوتیک گوگل را هم برعهده داشت از این شرکت خداحافظی می‌کند.

    به گزارش ایتنا از رایورز، روزنامه‌ وال‌استریت‌ژورنال در تازه‌ترین شماره خود توضیح داد که روبین همین هفته از شرکت گوگل بیرون می‌رود.

    او در شرایطی غول اینترنتی جهان را ترک می‌کند که ۹ سال برای این شرکت فعالیت کرده است و البته بخش اعظم همکاری‌های او در سال‌های اخیر مربوط به توسعه سخت‌افزاری و سیستم‌های روبوتیک می‌شده است.

    "لری پیج"(Larry Page) مدیرعامل شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای بیرون رفتن روبین را تایید کرد و از او به واسطه فعالیت‌های گسترده و اقدامات کارآمدش تقدیر کرد.

    پیج در این بیانیه گفت: «بهترین‌ها را برای اندی آرزو می‌کنم و امیدوارم در مراحل بعدی فعالیت‌های خود موفق باشد. او با اندروید بزرگ‌ترین اتفاق را در سراسر جهان رقم زد و باعث شد امروز میلیاردها کاربر خوشحال در سراسر جهان داشته باشیم.»


    [​IMG]

    روبین در سال ۲۰۰۵ که گوگل شرکت نوپا و تازه‌کار Android را خریده بود وارد این شرکت اینترنتی بزرگ شد و از آن زمان اقدامات گسترده‌ای برای رقابت با iOS اپل انجام داد و در نهایت موفق شد در بازار جهانی سیستم‌‌های عامل موبایلی اپل را شکست دهد.

    در سال ۲۰۱۳ میلادی مدیریت مرکز اندروید در شرکت گوگل به "ساندار پیچای"(Sundar Pichai) واگذار شد که پیچای نیز تا پیش از این مدیریت مرکز توسعه مرورگر اینترنتی و سیستم‌عامل Chrome را برعهده داشت.

    اما هفته پیش اعلام شد که "لری پیج" تقریبا مدیریت همه بخش‌های اصلی شرکت گوگل را به پیچای واگذار کرده است و هم‌اکنون گفته می‌شود که روبین در حال ترک کردن این شرکت است.