1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

جزئیات جالب در مورد ابزار جیلبریک Pangu از زبان هکر معروف MuscleNerd

شروع موضوع توسط karbalaee mohammad ‏26/6/14 در انجمن سایر برنامه ها

  1. کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏21/7/12
    ارسال ها:
    8,511
    تشکر شده:
    4,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    دانشجو نرم افزار
    [​IMG]




    شاید دورانی را که MuscleNerd سردستهی گروه iPhone Dev Team بود را بخاطر بیاورید. گروهی که در سالهای اخیر بخاطر تمرکز روی گروه Chronic Dev Team و بالاخص در این اواخر روی گروه evad3rs تقریباً به حاشیه رفته است. این برنامهنویس برتر و هکر موفق در زمینهی آیاواس تیم Pangu را بخاطر ابزار جدید جیلبریکشان مورد تحسین قرار داده است و نظرات و توضیحات جالبی در مورد نحوهی کار آن منتشر کرده است.

    بر اساس آنچه در توییتهایش نوشته است، MuscleNerd میگوید که یکتاترین ویژگی این جیلبریک در این است که از یک گواهینامه enterprise تاریخ مصرف گذشته برای تزریق استفاده میکند. او میگوید گواهینامههای enterprise مسئلهای بود که بخاطر مشکلات قانونی خارج از دسترس گروه iPhone Dev Team قرار داشت، اما او خوشحال است که این روش بالاخره توسط تیم Pangu مورد استفاده قرار گرفته است.
    MuscleNerd اظهار کرده بود بابت این که جیلبریک Pangu در هر بار بوتشدن دستگاه اسکریپتهایی را در شاخهی /etc/rc.d/ اجرا میکند نگران است. او معتقد بود که این عملکرد باید از این ابزار حذف شود. اما پس از مطرحشدن این مسئله سازندهی سیدیا Jay Freeman اظهار نظر کرد که جیلبریک evasi0n7 نیز در شاخهی /etc/rc.d اسکریپتهایی را به منظور جایگزینکردن فایل /etc/launchd.conf اجرا میکند. بنابراین مسئلهی عجیب و نکرانکنندهای در این مورد نیز نیست.
    این جزئیات فنیای که در مورد جیلبریک آیاواس ۷.۱.۱ منتشر میشود نکات جالبی را در مورد نحوهی انجامشدن یک جیلبریک برای ما آشکار میسازد. اپل هنوز حفرهی مربوط به گواهینامههای enterprise را برطرف نکرده است و شما میتوانید تاریخ را بر روی دستگاهتان به عقب ببرید (قدمی که در جیلبریک به روش Pangu لازم است). این مسئله شانس و امید برای عرضهی جیلبریک آیاواس ۸ را نیز به شدت بالا برده است.