1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی 2013 FluX و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏28/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    زمانی که شبیه سازهای سیالات در حال کلنجار رفتن با سخت افزارهای جدید هستند، و زمانی که RealFlow و Naiad و FumeFX در پردازش سیالات و گازها ساعت های متوالی وقت ما را برای محاسبه شبیه سازی تلف میکنند، و زمانی که برای آنها تفاوتی ندارد که با سیستم 6،8،12،24 و یا 64 هسته پردازش میکنند و در همه حال سرعت شبیه سازی روند ثابتی را می رود، Flux 2013 برای پایان دادن به این داستان وارد عرصه شده است.​

    شبیه سازی که خیلی از کاربران جلوه های ویژه آن را نمی شناسند و از قدرت آن بی اطلاع هستند. FluX 2013 یک شبیه ساز برای سیالات می باشد که قابلیت استفاده از داده های آن به صورت مستقیم در نرم افزارهای Maya , 3ds Max , SoftImage XSI , RenderMan , Arnold Render , Vray , Krakatoa ,RealFlow و Houdini امکان پذیر می باشد. ساختار Node-Based در طراحی و پیاده سازی شبیه سازی از اتفاقات مهمی است که در FluX 2013 افتاده است.
    [​IMG]
    اما شاید مهمترین و جذابترین قسمت کار در FluX 2013 سرعت شبیه سازی بالای آن است. در این حالت FluX 2013 میتوانید با استفاده از سخت افزارهای موجود در شبکه و یا سیستم های پرسرعت با تعداد هسته پردازشی بالا ( از 4 تا 128 هسته )، سرعت شبیه سازی را افزایش دهد. توانایی استفاده از 100% توان پردازنده در زمان شبیه سازی ( بر خلاف اکثر شبیه سازهای سیالات ) این امکان را به کاربران میدهد که از تمام قدرت سیستم خود استفاده کرده و زمان بیشتری را صرف تصحیح و ارتقا شبیه سازی صرف کنند تا بخواهند منتظر پایان شبیه سازی باشند. استفاده بهینه از حافظه در FluX 2013 بسیار توسعه یافته است.با توجه به اینکه FluX 2013 از ساختار Node ها استفاده میکنند، توسعه شبیه سازی و ایجاد حالات جدید به راحتی امکان پذیر است. شما میتوانید از ترکیب Node ها به راحتی حالات بسیار پیچیده را شبیه سازی کنید. همچنین امکان تعریف Node های جدید با توجه به نیاز پروژه شما میسر است. با توجه به امکان رندرینگ و پخش شبیه سازی بروی چند سیستم، میتوان گفت تعداد ذرات در فرآیند شبیه سازی در FluX 2013 نا محدود می باشد و شما میتوانید به راحتی تا میلیون ها ذره را با سرعت بسیار بالا پردازش کنید.
    [​IMG]
    شرکت Qualoth توسعه دهنده پلاگین های شبیه سازی ، با معرفی نسخه جدید FluX پلاگین شبیه سازی سیالات را بهبود بخشیده است. FluX یکی از بی سرو صداترین افزونه های سیالات می باشد که مدتهاست فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده و در بین طرفداران اندکش از محبوبیت خاصی برخوردار است. رابط کاربری سریع و آسان، امکانات ساخت Node based در محیط Node-Graph editor قدرت بسیار بالایی به این پلاگین بخشیده است. شما میتوانید ساخت شبیه سازی سبالات را یکبار انجام داده و بارهای در پروژه های مختلف از تنظیمات آن استفاده کرده و با دیگر خصوصیات سیالات ترکیب نمایید. سرعت کار در این محیط در ابتدای کار که هنوز به آن مسلط نشده اید کمی نا امید کننده است اما پس از گذشت مدتی، متوجه خواهید شد که شبیه سازی سنگین ترین پروژه ها فقط به یک زمان اندک نیاز دارد.
    [​IMG]
    شما با FluX قادر خواهید بود که جلوه هایی چون حرکت و شبیه سازی سیالات، انفجار، دود، شعله های آتش، حرکت و شبیه سازی آب و شبیه سازی های مشابه را به سهولت انجام دهید. یکی از مزایای استفاده از FluX در این است که این پلاگین بسیار سریع عمل میکند. البته شاید در برخی از موارد زضایت شما را جلب نکند ولی نیازتان را بر طرف می سازد. نیروهایی که در این پلاگین تعبیه شده است شاملGravity, Turbulence Field , Vortex و یک بخش ویژه که نیروی تعریف شده توسط کاربر را شبیه سازی میکند.
    [​IMG]
    شما میتوانید شبیه سازیهای کاملی از حرکت سیالات داشته باشید برای مثال حرکت آب در ظروف مختلف، طغیان رودخانه، حرکت آب در سالن و ... همچنین میتوانید حرکت اجسام درون آب را نیز شبیه سازی کنید. برای مثال حرکت کشتی درون آب، حرکت وسایل نقلیه از روی سطوح پر آب و ... افتادن اجسام درون آب، ریختن آب بروی اجسام و ... همگی از توانایی های FluX می باشند. پیش نمایش شبیه سازی در پنجره دید Maya وپشتیبانی از Live Viewport در مایا را نیز به لیست توانایی های این سیستم اضافه نمایید. در این صورت با توجه به سرعت مناسب شبیه سازی، کیفیت مطلوب و .. نیازکاریتان به راحتی رفع می گردد.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.