1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی Fury 2.1 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    Fury یکی از موتورهای رندرینگ Particle در نرم افزارهای Softimage XSI و Maya می باشد که محصول شرکت Exocortex Alembic می باشد. بزرگترین تغییرات در این محصول استفاده از قدرت کارت گرافیک به منظور پردازش اطلاعات و رندرینگ بدون افت کیفیت و یا از دست دادن خصوصیات ذرات می باشد.

    Fury Exocortex دارای قابلیت های بسیار زیاد و ارزشمندی می باشد که مهمترین دلیل استفاده از آن سادگی تنظیمات آن است. استفاده از این محصول نیاز به پیچیدگی خاصی نیست و استفاده از آن به به سادگی انجام می پذیرد. یکی از نقاط قوت های Fury Exocortex توابع Motion Blur و سرعت محاسبه آن می باشد. زمانی که در حال رندرینگ این افکت هستید، Fury با چنان سرعت و کیفیتی این کار را انجام می دهد که مشابه آن را تجربه نخواهید کرد. نکته جالب اینجاست که در پردازش و محاسبه رندرینگ، قدرت کارت گرافیک خود را به وضوح مشاهده خواهید کرد.
    [​IMG]
    مبنای کار Fury بر اساس OpenGL 3.2 به بالا می باشد. پس اگر کارت گرافیک شما توانایی پردازش توابع OpenGL 3.5 و Open GL 4.x را دارا باشد، بدون نگرانی میتوانید از آن استفاده کنید. یکی از بهترین کارتهایی که بروی این نرم افزار تست کردم، کارت گرافیک FirePro V7900 و firePro V5900 بود. بطرز عجیبی این کارت در سرعت رندرینگ Fury موثر بود. در کنار آن کارت گرافیک Quadro 5000 نیز تست شد که 5 تا 10 درصد کندتر از FirePro کار میکرد و البته با افزایش تعداد ذرات و حجیم شدن صحنه، کارت FirePro قدرت خود را نمایان کرد و در برخی موارد تا 2 برابر از کارت Quadro 5000 سریعتر عمل نمود. با توجه به اینکه ساختار Fury بر اساس Opengl می باشد، شما میتوانید از هر نوع کارت گرافیک از Nvidia GTX سری 200 تا 600 و AMD/ATI Radeon سری 4000 تا 7000 را برای پردازش انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید حتما آخرین نسخه درایور کارت های گرافیک را نصب کنید.
    [​IMG]
    از دیگر توانایی های Fury میتوان به سایه های ذرات بروی یکدیگر و دریافت سایه دیگر اجسام و همچنین تولید سایه توسط کل مجموعه ذرات اشاره کرد. در زمانی که میخواهید سایه دیگر ذرات را بروی ذرات محاسبه کنید، Fury بشدت کند میشود و زمان رندرینگ به طرز عجیبی بالا می رود. البته در صورتی که تعداد ذرات شما کمتر از 100 هزار ذره باشد، تفاوت اندکی را در زمان رندر مشاهده خواهید کرد. استفاده از افکت ماتی حرکت یا Motion Blur و سایه های تداخلی نیز بر زمان رندرینگ می افزاید که البته ارزش انتظار را خواهد داشت.
    [​IMG]
    برای ذرات در Fury میتوانید عمق میدان را نیز محاسبه کنید. این عمل میدان در محاسبه ماتی ذرات توسط Depth of Field بدرستی عمل میکند و میتوانید یک افکت زیبا بروی فاصله دلخواه ذرات از لنز دوربین اعمال کنید. ذرات هم میتوانند توسط منابع نوری روشن شوند و هم اینکه قابلیت روشن نمودن محیط اطراف خود را دارا خواهند بود. نکته جالب اینجاست که میتوانید لایه های مختلف محاسباتی مانند Depth , Speed , Spin , Diffuse , Mb و ... را برای فعالیت های بعدی و composite در زمان رندرینگ خروجی بگیرید و آن را در یک فایل Open EXR ذخیره کنید. البته Fury 2.0 هنوز از open EXR 2.0 پشتیبانی نمیکند ولی تمامی نیازهای کاربران را با فرمت فعلی مرتفع خواهد ساخت.
    [​IMG]
    Fury یک ویژگی خاص به نام Replication یا تکرار دارد که میتوانید تعداد ذرات را در زمان رندرینگ افزایش دهید. البته این عمل فقط در زمان رندر اتفاق خواهد افتاد که باعث افزایش چگالی و حجم توده ذرات می شود. البته در افزایش آن دقت کنید زیرا زمان رندرینگ به صورت تصاعدی و همگام با افزایش توده بالا خواهد رفت. کاربران همچنین میتوانند بدون هیچ تغییری از ذرات تولید شده توسط دیگر سیستمها مانندrealflow نیز استفاده کنند.

    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.