1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی DPIT Effex V2.0 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    یکی از شبیه سازهای قدیمی سیالات و سیستم های ذره ای در نرم افزار Cinema4D پلاگین DPIT Effex می باشد. این پلاگین بیش از 8 سال است که در کنار کاربران Cinema4D قرار گرفته و امکان شبیه سازی Fluid و Particles را در درون این برنامه فراهم آورده است.در حال حاضر پیش نمایشی از نسخه دوم این شبیه ساز در اختیار عموم قرار گرفته است.

    DPIT Effex امکان شبیه سازی های پیچیده آب، آتش، دود و تمامی سیستم های ذره ای را داشته و از قدرت قابل قبولی برخوردار می باشد.همانند دیگر شبیه سازها، پردازش و شبیه سازی سیالات درون یک محدوده (اصولا یک جعبه) انجام شده و این توانایی را دارد که شبیه سازیهای مختلف را در یک محدوده انجام دهد . برای مثال شبیه سازی دود و آب را که از نظر ساختاری و چگالی متفاوت هستند را در یک محدوده انجام می دهد. همچنین شما میتوانید شبیه سازی های پیچیده مانند شبیه سازی نفت و سوختن آن را که متشکل از شبیه سازی مایع، آتش و دود است را انجام دهید.
    [​IMG]
    DPIT Effex از توابع و توانایی های Cinema4D به صورت کامل پشتیبانی میکند و شما میتوانید از آنها در فرآیند شبیه سازی استفاده نمایید. انتشار دهنده ها یا منابع انتشار سیستم های ذره ای (emitters) در انواع مختلف وجود دارند. از انتشار دهنده های نقطه ای ، سطحی و خطی تا انتشار دهنده های مش (Mesh Emiiters) که انتشار ذرات را بر اساس ساختار مدل شما کنترل میکند در اختیار شما قرار دارد. انتشار ذرات میتواند تحت اثر نیروهای Cinema4D مانند باد (wind)، اغتشاش (turbulence) و دیگر نیروها قرار گیرد. ذرات منتشر شده قابلیت رندرینگ توسط Gas Render ( موتور رندرینگ Effex) را داشته که علاوه بر رندرینگ ذرات در حالت های سیلات مختلف مانند آب، اتش و دود ، مه و ... امکان رندرینگ توسط Xpresso را نیز فراهم می آورد.Expresso ابزاری در Cienam4d می باشد که امکان کنترل انیمیشن و خصوصیات شبیه سازی را توسط سیستم Node-Based کنترل میکند.
    [​IMG]
    قدرت DPIT Effex در شبیه سازی آتش و انفجار بسیار بالاست به گونه ای که بسیاری از کاربران Cinema4d از این پلاگین به عنوان انتخاب اول خود نام می برند. ایجاد دود و آتش در DPIT Effex در بهترین حالت ممکن انجام شده و بسیار رضایت بخش است. شما میتوانید پدیدهای انفجاری متفاوتی مانند انفجار بمب، انفجار هسته ای، انفجار پرتوهای نور و ... را شبیه سازی کنید. همچنین انفجارهای همراه با آتش مانند منفجر شدن یک بشکه نفت را نیز با بالاترین کیفیت میتوانید شبیه سازی کنید.دودهای منتشر شده را میتوانید با سیستم Gas Render این پلاگین به حالات مختلف رندر کنید تا شبیه سازی نوع دود باشد. برای مثال دود ناشی از سوختن نفت و سوختن چوب کاملا متفاوت است که سیستم Gas Render به شما کمک میکند که این پدیده های را تعیین کنید.
    [​IMG]
    شبیه سازی مایعات در DPIT Effex واقعا طبیعی و قدرتمند می باشد. شبیه سازی مایعات (liquids) در این پلاگین با شبیه سازی چسبندگی بین سطحی، چگالی و ... کنترل می شود که نتیجه کار یک تصویر Photo Realistic می باشد. الگوریتم های بسیار قدرتمند DPIT Effex باعث میشود که به راحتی قادر به شبیه سازی هر نوع مایعی در درون محیط Cinema4D باشید. شما حتی میتوانید همانند RealFlow ، با تعیین حرارت و دمای مایع شبیه سازی دقیقی از آن به عمل آورید.شما همچنین میتوانید با سیستم Meshing ، مدلهای خود را به مایعات تبدیل کرده و یا اینکه ذرات مایع را بروی مدل قرار دهید. مانند یک ظرف اب، دریاچه و ...
    [​IMG]
    نکته بسیار مهم در خصوص DPIT Effex این است که پیش نمایش کار در پنجره دید Cinema4D قابل رویت است. با توجه به سرعت قابل قبول شبیه سازی ( البته با سیستم R-203 تست شده است )، و نمایش آن در پنجره دید، سرعت کاربری این پلاگین بسیار بالا بوده و کار با ان برای کاربران بسیار دلپذیر می باشد. سیستم رندرینگ DPIT Effex را هم قبلا معرفی کرده ایم. Gas Render یک سیستم رندرینگ حجمی (volumetric Rendering) می باشد که به شما اجازه میدهد سیستم های ذره ای و نتایج شبیه سازی خود را بعد از مشاهد و تایید در پنجره دید رندر کنید.
    [​IMG]
    استفاده از منابع متفاوت نور در محیط شما را قادر می سازد که رنردین گهای بسیار ارزشمندی بدست آورید.در ضمن پشتیابنی از رندرینگ Vray ، رندرینگ توسط رندر فارم و رندرینگ تحت شبکه و از همه مهمتر رندرینگ MultiPass به جهت انجام فرایند Post-Production ( Composite) را نیز میتوانید به دیگر خصوصیات DPIT Effex اضافه نمایید.
    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.