1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی RealFlow 2013 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    زمانی که سخن از شبیه سازی سیالات (fluid Simulation) به میان می آید، نمی توان از RealFlow به سادگی گذشت. نرم افزار بسیار قدرتمندی که در طی بروز رسانی های متعدد، اینک به یکی از بهترین، قویترین و پرکاربردترین نرم افزارهای شبیه ساز تبدیل شده است. توانایی های RealFlow آنقدر بالاست که از آن در شبیه سازی های علمی و پژوهشی نیز استفاده میکنند که نشان از دقت و کارایی این نرم افزار بی نظیر دارد.شبیه سازی تمام حالات سیالات باعث شده است که پروژه های بسیار زیادی توسط این نرم افزار به انجام برسد.RealFlow آنقدر معروف می باشد که نیازی به تشریح آن نیست. در اینجا قصد داریم تا 3 خصوصیت جدید RealFlow 2013 را با هم مرور کنیم.

    آخرین بروز رسانی RealFlow 2013 شامل پارامترهای بسیار زیاد و قدرتمندی می باشد. اضافه کردن رابط کاربری Node-Based که امروزه تمام نرم افزارهای گرافیکی و شبیه ساز از آن استفاده میکنند، معرفی Hybrido 2 Fluid Solver و RealFlow Graph از مهمترین این تغییرات می باشد. با استفاده از گراف شبیه سازی شما میتوانید در هر نقطه ای از شبیه سازی سیالات ویرایش ذرات را در اختیار بگیرید. این بدان معناست که در هر زمان از مراحل شبیه سازی شما میتوانید گراف های شبیه سازی را ایجاد، ویرایش و یا انتقال دهید. گراف ها همان Node هایی هستند که میتوانید از آنها در تلفیق، ساخت و ترکیب شبیه سازها، ذرات و ... از آنها بهره ببرید.
    [​IMG]
    Hybrido 2 نیز یک بخش محاسبه شبیه سازی می باشد که اجازه می دهد شبیه سازی های بسیار سنگین و عظیم را به راحتی انجام داده و محاسبات حجیم با سرعتی بسیار بالا پردازش گردند. Hybrido 2 با تفکیک صحنه های بزرگ به ساختار های کوچک، از توان پردازنده های جدید بهرهمند شده تا بتوانید صحنه های بسیار بسیار سنگین را به راحتی شبیه سازی نماید.Render Kit 3.0 با پشتیبانی از Hybrido 2 امکان پردازش و محاسبات بسیار پیچیده را با تکیه بر الگوریتم Hybrido 2 امکان پذیر ساخته است. همچنین پارامترهای زیادی به این سیستم اضافه شده است که زمان بیشتری برای بررسی آنها نیاز بوده تا مطرح گردد. مدیریت کاربری و رابط کاری RealFlow نیز کمی تغییر داشته است که نمی توان به عنوان یک تغییر از آن نام برد. پیش نمایش رندرینگ سیالات در این برنامه به صورت بسیار سریع انجام شده که در این کار از توابع رندرینگ Maxwell Render استفاده کرده است. همچنین کاربران میتوانند از متریال Maxwell Render نیز برای ایجاد رندرینگ های واقع گرایانه تر استفاده نمایند.
    [​IMG]
    در حال حاضر شما میتوانید به منظور استفاده از قدرت RealFlow در برنامه های سه بعدی از پلاگین این برنامه در نرم افزارهای3ds max , Maya , Lightwave 3d , cinema4D , Houdini و Softimage XSI استفاده نمایید. محیط RealFlow بر پایه قدرت زبان Phyton ایجاد شده و شما میتوانید به دلخواه خود برای این نرم افزار افزونه طراحی نمایید. بهره گیری از توان پردازنده های جدید، استفاده از سیستم رندرینگ لحظه ای جهت نمایش پیش نمایش سیالات، استفاده از توابع جدید برخورد و موانع، استفاده از سیستم های انتشار ذرات جدید (Particle Emitters) از دیگر خصوصیات RealFlow 2013 می باشد.
    [​IMG]
    خوب تا اینجای کار مطالبی بود که در بخش تازه های RealFlow 2013 به آن اشاره شده بود. ما چند تست کوچک بروی نسخه دموی این برنامه انجام دادیم تا مقایسه ای بین توانایی های هر دو نسخه داشته باشیم. برای اینکار از دو سیستم R-203 و R-109 استفاده کردیم. در هر دو سیستم RealFlow 2012 و RealFlow 2013 نصب شد تا بتوانیم مقایسه درستی از عملکرد آنها داشته باشیم. مهمترین تغییری که باعث شگفتی ما شد شبیه سازی توسط Hybrido 2 بود. ما در هر دو نسخه 2013 و 2012 یک صحنه یکسان را طراحی کردیم و اقدام به شبییه سازی نمودیم در نسخه 2013 تقریبا 30-47% شبیه سازی سریعتر انجام می شد در حالی که با اضافه نمودن تعداد ذرات به مرز 100 میلیون ذره، سرعت شبیه سازی در RelFlow 2013 به مرز 5 برابر سریعتر از realflow 2012 رسید که تمام این سرعت را مدیون Hybrido 2 می باشیم. هر چه تعداد ذرات بیشتر می شد سرعت شبیه سازی در دو نسخه از هم فاصله بیشتری میگرفت. ما شبیه سازی را تا مرز 280 میلیون ذره بالا بردیم که در این حالت در سیستم R-203 realflow 2012 به شدت از نسخه جدیدتر خود عقب افتاد. سرعت پیش نمایش رندرینگ نیز به مدد سرعت و قدرت سیستم R-203 بسیار مناسب بود. در کل RealFlow 2013 بسیار سریعتر و از همه مهمتر بسیار پایدار بود.

    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.