1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی Blast Code 1.6.1 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏16/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    Blast Code 1.6.1 یکی از پلاگین های معروف و پرکاربرد خراب کننده و مهندم کننده اجسام در نرم افزار Autodesk Maya معرفی گردید.با این بروز رسانی بسیاری از باگ های نسخه های قبلی برطرف شده و کمی در سرعت محاسبات بهبود حاصل شده است. با استفاده از این پلاگین شما میتوانید با صرف زمان اندک، اجسام و موضوعات خود را با افکت واقع گرایانه ای منهدم کنید. Blast Code بجز انهدام و ویران کردن موضوعات، قادر است که در سطح اجسام ترک ایجاد نماید.

    شبیه سازی انهدام در این نرم افزار به حق از جمله برتریهای آن نسبت به دیگر افزونه ها می باشد. کاربری آسان، قابلیت استفاده در اکثر فرمت های مدل مانند NURBS، Mesh ...، تعیین نوع انهدام، تعیین اندازه و ساختار تکه های جسم و ... از مهمترین ویژگی های این افزونه می باشد.کارابران میتوانند در این پلاگین، سطوح پیچیده را نیز تخریب نمایند. منظور ما از سطوح پیچیده تعداد Polygon های سطح نیست بلکه سطوح پیچیده به موضوعاتی گفته می شود که دارای چندین ساختار گوناگون در لایه های آن می باشند. برای مثال سطحی که از چند لایه با متریال های متفاوت تشکیل شده است که میتوانید برای هر سطح ، وزن مخصوص، چگالی و ... منحصر به فردی داشته باشید. [​IMG] این نرم افزار در سه نسخه متفاوت عرضه میشود. نسخه Standard شامل انفجار مدلها ، تخریب تمام یا بخشی از مدل و ایجاد شکست و ترک در اجسام، ساخت خرابه و ایجاد اجسام ساده و پیچیده به مخروبه ها، ایجاد سیستم ذره ای به همراه توابع سایه زنی و رندرینگ (Shader and rendering) می باشد.نسخه Kiloton علاوه بر تمام امکانات نسخه استاندارد دارای قابلیت Slabs می باشد. این قابلیت امکان انهدام موضوعات NURBS را به همراه دارد که این عمل را با تبدیل این مدل اجسام به اجسام Mesh انجام داده و خواص UV و متریال را نیز به دقت حفظ می کند. نسخه Megaton نیز علاوه بر تمام امکانات دو نسخه قبل، پرامترهای sweep و Glue را به همراه دارد که باعث ایجاد اجسام سیمی و لوله ای شده که قابلیت انهدام و شکست آنها را نیز به برنامه اضافه میکند.
    [​IMG]
    این افزونه در پروژه های بسیار زیادی استفاده شده و با توجه به سرعت و دقت قابل قبول آن و شبیه سازی واقع گرایانه انهدام اجسام میتواند به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده شما تحت Maya قرار گیرد. این افزونه بقدری ساده و روان است که از کار با آن تعجب خواهید کرد.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.