1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

متحرک سازی با تاخیر زمانی در Houdini

شروع موضوع توسط minaaa ‏15/2/14 در انجمن گرافیک

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [TABLE]
    [TR]
    [TD] [​IMG]
    [/TD]
    [TD] در این آموزش سعی شده است که روش پیاده سازی و متحرک سازی اشیاء با تاخیر زمانی معرفی و به صورت یک نمونه آموزشی مطرح گردد.
    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
    در این آموزش قصد داریم تا ساخت افکت ویدئوی زیر را به شما نشان دهیم:
    [​IMG]
    شما میتوانید برای مشاهده فیلم بروی این لینک کلیک نمایید.
    در نگاه اول به این افکت متوجه میشوید که حروف با یک انیمیشن قرینه ساخته میشوند و همچنین هر کلمه دارای انیمیشن یکسان است که به شکل لایه لایه کپی‌ شده است. بنابر این در این آموزش ابتدا سعی‌ می‌کنیم که یک لایه را ایجاد کنیم و لایه‌های بعدی با کپی‌ کردن میتواند ایجاد شود. برای راحتی‌ کار در این قسمت سعی‌ می‌کنیم تا با ایجاد یک حرف ساده مانند l کار خود را آغاز کنیم. برای ایجاد افکت این حرف بجای استفاده از گره Font، حرف مورد نظر را خود ما ایجاد می‌کنیم. برای ایجاد این حرف از یک سطح مقطع استفاده می‌کنیم و سپس با ایجاد عمق در طول یک خط کلمه مورد نظر را میسازیم. همان گونه که گفته شد انیمیشن حروف، دارای انیمیشن متقارن هستند پس ابتدا نیمی از حرف l را میسازیم. با استفاده از گره curve شکل زیر را بعنوان سطح مقطع ایجاد کنید (به تعداد نقاط توجه کنید):
    [​IMG]

    با استفاده از گره Curve مسیر عمق دهی‌ را که یک خط صاف است را ایجاد کنید. با استفاده از گره Resample تعداد تقسیم‌های این خط را روی ۱۰ تنظیم کنید:
    [​IMG]


    اکنون قبل از عمق دهی‌ راحت تر این است که انیمیشن مورد نظر را برای سطح مقطع ایجاد کنیم و سپس با انجام عمق دهی‌ انیمیشن را به حالت سه‌ بعدی تبدیل کنیم. بنابر این با استفاده از گره Twist انیمیشن زیر را ایجاد کنید:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    همان طور که در فیلم اول پست مشخص می‌باشد، انیمیشن جمع شدن سطح مقاطع از یک حالت ظاهر شدن نیز پیروی می‌کند. بنابر این با استفاده از گره Carve انیمیشن زیر را اضافه کنید:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    حال با استفاده از گره sweep و سطح مقطع و همچنین مسیر عمق دهی‌ ایجاد شده نیمی از شکل حرف l را مطابق شکل زیر بسازید و انیمیشن را مشاهده کنید:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    در ادامه گره Partition اضافه کنید و عبارت زیر را بعنوان Rule وارد کنید:
    (group`floor($PR/(npoints("../carve1")-1))
    حال یک گره foreach ایجاد کنید و گزینه group each را بعنوان گزینه for انتخاب کنید. وارد گره foreach شوید و در آن جا یک گره timeshift ایجاد کنید و عبارت زیر را به عنوان پارامتر frame وارد کنید:

    ($F-5*stamp("../../foreach1","FORIDXVALUE",0)
    حال میتوانید مشاهده کنید که نیمی از افکت را با موفقیت ساخته ایم. با استفاده از گره Transform نیمه دیگر حرف را ایجاد کنید: [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [TABLE]
    [TR]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD] این آموزش توسط جناب آقای مهدی صالحی مدرس نرم افزار Houdini شرکت مازستا تهیه شده است . دوره های آموزشی نرم افزار Houdini در مقاطع مدلسازی، انیمیشن ، داینامیک و رندرینگ در سه مقطه مقدماتی، تکمیلی و رفع اشکال برگزار می گردد.

    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/5/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد