1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آخرین اخبارموسیقی

شروع موضوع توسط mj12 ‏14/3/21 در انجمن اخبار موسیقی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    طرح جدید انجمن‌های موسیقی کشور

    [​IMG]

    ایسنا/کرمان “سورج یاسایی” اخیرا از ریاست انجمن موسیقی کرمان استعفا داده است؛ آن هم در شرایطی که کرمان امسال نیز میزبان جشنواره موسیقی نواحی است. هرچند یاسایی در نامه‌ای دلیل استعفایش را اصرار به تغیر ساختار انجمن‌ها نوشته بود، اما کنجکاو بودم تا از زبان خودش بشنوم برای همین به سراغش رفتم.

    وی درباره‌ی دلیل استعفایش به ایسنا گفت: مدیریت انجمن ایران در یک سال گذشته تغییر کرد دلیل تغییر هم طرحی بود که از دفتر موسیقی و معاونت هنری ارشاد آمد، طرحی که در آن انجمن‌های استان‌ها باید به عنوان موسسه فرهنگی هنری ثبت شوند؛ البته دلیل این‌که این طرح را پیگیری کردند خیلی مفصل است اما سه سال پیش طرحی با عنوان ادغام انجمن‌های هنری مطرح شدکه در آن انجمن هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی ادغام و زیر مجموعه بنیاد رودکی شوند ولی جامعه هنری به شدت واکنش نشان داد و آن طرح کلا لغو شد تا این‌که یک سال پیش که بحث موسسه شدن انجمن‌ها شد که برای انجمن هنرهای نمایشی و تجسمی هم به یک شکلی وجود دارد.

    رییس سابق انجمن موسیقی کرمان با اشاره به سابقه‌ ۳۰ ساله‌اش در موسیقی افزود: به زعم من این طرح اشتباه است؛ از این جهت که این موسسه مثل موسسات دیگر ثبت می شود و انجمن‌ها وقتی موسسه شوند حتی اگر اساسنامه شان هم متفاوت باشد در واقع رقیب موسسات دیگر در حوزه موسیقی می‌شوند.

    وی ادامه داد: در حالی که مثلا ما در جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی از همه‌ی موسسات موسیقی کرمان که فعال بودند و تمایل داشتند با ما کار کنند استفاده کردیم و آن‌ها در کنار ما کار کردند و هر موسسه کاری را انجام داد برای این‌که انجمن را انجمن می‌دیدند و به عنوان اعضای انجمن دور آن بودند و انجمن حامی آن‌ها بود.

    یاسایی افزود: در این طرح مقرر است بعد از این‌که موسسات ثبت شدند در شهرستان‌های هر استان انتخابات انجام شود، نماینده‌های شهرستان در این موسسه فرهنگی هنری انتخاب شوند و به مرکز استان بیایند و یک مجمع عمومی تعریف شود و این مجمع دوباره انتخابات انجام دهد و هیات مدیره انتخاب کند و آن‌ها مدیر را انتخاب کنند این به ظاهر خیلی شیک و یک ساختار دموکراتیک است. اما ما همیشه عادت کردیم که برای طرح هایمان فقط یک ظاهر زیبا درست کنیم.

    وی در پاسخ به اینکه چرا همین انجمن‌های که وجود دارند، این کار را انجام نمی هند؟ گفت: ما هم همین را می گوییم اما آنها می‌گویند که در انجمن خلا قانونی وجود دارد و یک جاهایی با قانون نمی‌خواند.

    یاسایی ادامه داد: در حالی که این‌گونه نیست و خلا قانونی وجود ندارد ما تا سال ۹۶ به عنوان شعبه‌ی انجمن ایران بودیم مثلا حساب‌های بانکی‌مان به اسم انجمن ایران صادر می‌شد؛ ولی به دلیل مشکلاتی که پیش آمد از سال ۹۶ قرار شد هر انجمن جداگانه خودش را به لحاظ حقوقی ثبت کند و انجمن کرمان هم این کار را کرد و اکنون شناسه ملی جداگانه دارد و در واقع کد اقتصادی جداگانه دارد، اساسا ما الان یک شخصیت حقوقی مستقل هستیم ولی به لحاظ اساسنامه و تشکیلات زیر مجموعه انجمن ایران هستیم.

    رییس سابق انجمن موسیقی کرمان با اشاره به سامانه “بامک” گفت: این سامانه به عنوان بانک اطلاعات موسیقی کشور طراحی شده بود که از همه استان‌ها شهرستان‌ها و روستاها افرادی که فعال حوزه موسیقی هستند در هر زمینه‌ای بیایند ثبت نام کنند،رزومه بگذارند و… که این‌ها همه راستی آزمایی می‌شدو این بانک اطلاعاتی با اعضای فعال حوزه موسیقی شکل می‌گرفت، قرار بود وقتی به یک عدد قابل قبولی برای هر استان رسید در همین بستر بامک برای انجمن انتخابات برگزار شود، اساسنامه‌ای را تعریف کرده بودند که آیین نامه‌های اجرایی مشخص داشت؛ مثلا مشخص بود اگر شخصی بخواهد برای هیات مدیره کاندید شود باید چه مشخصاتی داشته باشد؛ به لحاظ سنی، تحصیلات و رزومه مشخص بود.

    وی ادامه داد: منتها چیزی که الان آقایان می‌گویند این است که به سرعت ثبت شود، مجمع برگزار کند و جالب‌تر این‌که در این موسسه همه‌ افرادی که پنج سال سابقه‌ی فعالیت موسیقیایی دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

    یاسایی بیان کرد: بنده یک لیست ۱۰۰۰ نفره می‌گذارم جلوی شما و می‌گویم من حداقل ۱۵ سال سابقه‌ی تدریس دارم و این ۱۰۰۰ نفر هر کدامشان بالای پنج سال موسیقی با من کار کردند و می‌کنند؛ اینکه متر درستی نیست، باید متر و معیار درستی باشد، ما سر آیین نامه‌های اجرایی این طرح هم بحث داریم، ما مردمان تعمیر و نگهداری نیستیم ما فقط بلدیم دایما ساختار جدید درست کنیم.

    وی با اشاره به اینکه لزوم خانه هنرمندان را حس می‌کنم، افزود: برای این‌که خانه هنرمندانی که شکل گرفت برای هر هنر یک خانه تخصصی تعریف کرد خانه موسیقی، خانه هنرهای نمایشی و خانه تجسمی و … ؛ این خانه‌ها و خود تشکل خانه هنرمندان هیچ ارتباط ارگانی با دولت ندارد، ممکن است پروژه‌ای را برای دولت مدیریت و اجرا کند برای این‌که اموراتش را بگذراند ولی این‌طور نیست که الان فلان مشاور دفتر موسیقی این طرح را داده و تمام استان‌ها موظند این را انجام دهند، این خیلی عجیب است.

    این نوازنده سه تار افزود: در واقع الان فضا دارد به شکلی پیش می‌رود که دفتر معاونت هنری وزارت خانه یک مشاوری دارد و طرح‌هایشان اجرا می‌شود؛ دفتر موسیقی هم به همین ترتیب یک مشاور داردکه اتفاقا از بدنه‌ی موسیقی هم هست و طرح‌هایشان هم این‌جا اجرا می‌شود؛ بدون این‌که بیایند با کارشناسانی که این همه سال فعالیت می‌کنند مشورت کنند.

    رییس سابق انجمن موسیقی کرمان معتقد است این طرح در صورتی موفق می‌شود که گفت و گو اتفاق بیفتد و ادامه داد: به عنوان مثال بنده در انجمن اگر ۵۰۰ عضو دارم باید اعضا را قانع کنم که قرار است چنین اتفاقی بیفتد و کلی گفت‌وگو کنیم برای این‌که جامعه هنری به شدت نسبت به مدیریت‌های دولتی و تصمیمات دولت بدبین است.

    وی افزود: همه مشکل ما این است که گفت‌وگو را یاد نگرفتیم؛ جوری رفتار می‌کنند انگار حکم حکومتی است؛ دایم می‌گویند انجمن‌ها باید موسسه شوند در غیر این صورت نمی‌تواند از آنها حمایت شود، این حرف دردش بیشتر است، برای این‌که در سه سالی که ما در انجمن بودیم کلا ۱۰ میلیون تومان به عنوان توانمندسازی تشکل‌های فرهنگی هنری به ما پرداخت شد در حالی که حقوق منشی انجمن در یک سال بیشتر از این است که تازه ایشان که از بچه های موسیقی است لطف داشتند و فقط ماهی یک میلیون گرفتند که اگر حقوق واقعی و اداره کار می‌خواستم بدهم خیلی بیشتر بود و دیگر این‌که سالی دو سه میلیون پول تلفن انجمن است. یاسایی انتقادش از عدم حمایت را این‌گونه بیان کرد: وقتی کسی از بیرون بشنود می‌گوید چقدر حمایت کردند که الان می‌خواهند آن را قطع کنند؛ بعضی از افراد فکر می‌کنند ما از انجمن حقوق می‌گیریم و به خود من هم گفتند؛ من این‌جا اعلام می‌کنم در سه سال گذشته و حتی در دوره‌های قبل هیئت مدیره انجمن موسیقی یک ریال بابت حق جلسه و دستمزد دریافت نکردند؛ الان حساب انجمن ما منفی هفتاد میلیون است و پرداخت هایی که ما به کسانی که برایمان کار کردند مثل صدابردار و این‌ها دادیم در واقع از جیب خودمان دادیم.

    وی افزود: ما شعبه انجمن ایران هستیم و موظف هستم سیاست‌های انجمن ایران را پیگیری کنیم ولی وقتی ایمان دارم کاری اشتباه است نمی‌توانم آن را انجام دهم و بنابراین می‌آیم بیرون؛ حالا دوست دیگری بیاید و انجام دهد.

    رییس سابق انجمن موسیقی کرمان ادامه داد: یکی از مسایلی که برای من خیلی مهم است این است که این آقایانی که دارند این‌گونه تصمیم می‌گیرند باید عواقب این تصمیمشان را گردن بگیرند این طور نیست که دولت تغیر کند و آقایان هم بروند و جوابگو نباشند. من یک نوازنده سه‌تار درجه چند هستم که چند هنرجور دارم و اینجا مضراب می‌زنم و این‌قدر هم قدرت ندارم جلوی این طرح را بگیرم ولی اعتراضم را این‌جوری نشان دادم و با بزرگ‌ترهای موسیقی کشور صحبت کردم و آنها هم نظر من را تایید کردند؛ برای همین دلگرم‌تر شدم بنابراین من کار اشتباه را انجام نمی‌دهم، در تاریخ باید ثبت شود و با این کار همین کورسویی که از انجمن‌ها برای حمایت از هنرمندان واقعی وجود داشت هم از بین خواهند برد.

    وی گفت : من دیگر به هیچ وجه با مدیرانی که تصمیمات اساسی را مشاورین‌شان می‌گیرند کار نخواهم کرد چرا با ساختاری که این‌قدر بی منطق، مخصوصا در حوزه‌ی فرهنگ و هنر عمل می‌کند کار کنم؟ من اگر قرار به حضور در تشکلی باشد سمت خانه هنرمندان می‌روم.

    یاسایی ادامه داد: آقایان در تهران ارتباط هنرمندان مثلا نواحی را با انجمن در شهرهای کوچک نمی‌بینند؛ بعضی‌ها معتقدند این طرح انجمن را از حیّز انتفاع ساقط می‌کند و تنها تشکلی که باقی می‌ماند خانه موسیقی است که در سال‌های اخیر یکه تازی می‌کرده حالا دیگر کاملا یکه تازی می‌کند.

    وی معتقد است اجرای این طرح باعث چند دستگی در موسیقی می‌شود «اساس این طرح همین است که جامعه چند پاره موسیقی و هنری مملکت چند ده پاره شود. این‌که بدون گفت و گو و به سرعت قرار است تشکلی درست شود قطعا یکسری ارتباطات و لشکرکشی‌ها می‌آید وسط و اختلاف‌ها بیشتر خواهد شد».

    یاسایی با اشاره به شرایط سخت هنرمندان موسیقی در دوران کرونا افزود: نزدیک به دوسال است که هنرمندان بخش نواحی و ردیف دستگاهی و کلاسیک درآمدشان تقریبا صفر است؛ به جای این‌که فکرهایمان را روی هم بریزیم و مثلا برویم از صنایع و … بخواهیم تعهد اجتماعی‌شان را انجام دهند و به فرهنگ و هنر کمک کنند و به داد بعضی هنرمندان برسیم کارهای دیگر می‌کنیم. یا مدیران اطلاع ندارند، یا یک غرضی پشت این قضیه است.

    وی بیان کرد: انجمن موسیقی در حال حاضر امید خیلی از هنرمندان و هنرمندان نواحی در کرمان است که خیلی وضعیت بدی دارند و انجمن در این مدت که کرونا بوده تلاش کرده به هر کس می‌تواند کمک کند.

    یاسایی صحبت‌اش را این‌گونه پایان داد: امیدوارم هر اتفاقی قرار است بیفتد به موسیقی ما بیشتر از این لطمه نزند؛ هنرمندان‌مان واقعا در حال مجاهدت هستند. با سختی پیش می‌روند ولی خودشان را حفظ می‌کنند و کمترین خواسته از مدیران این است که آن‌ها هم در این شرایط اراده‌ای داشته باشند و تصمیماتی بگیرند که کمک کند نه تصمیماتی که ساختارهایی که می‌توانند کمک کنند را خراب کند.
    منبع:ایسنا
     
    traffic، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    محمد عمر پونه، هنرمند دوتارنواز خوافی درگذشت
    [​IMG]

    ایسنا/خراسان رضوی محمد عمر پونه، از هنرمندان دوتار نوازی و برادر استاد عثمان محمد پرست، هنرمند چیره دست موسیقی مقامی درگذشت.

    شمس الله پونه فرزند ارشد مرحوم محمدعمر پونه در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر اظهار کرد: پدرم سال‌ها در حوزه فولکلور خراسان به ویژه دوتار نوازی فعالیت داشت.

    محمد عمر پونه برادر عثمان محمدپرست امروز بر اثر بیماری درگذشت.

    عثمان محمد پرست پیشتر فرزند ارشدش احمد محمدپرست را در خرداد ماه سال جاری از دست داد و امروز نیز برادر وی مرحوم محمد عمر پونه در ۹۰ سالگی درگذشت.

    آیین تشییع و تدفین این هنرمند خوافی عصر سه شنبه 12 مرداد1400 در آرمستان خواجه یار برگزار شد.
     
    traffic، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    تمدید فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

    با توجه به درخواست‌های شرکت‌کنندگان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، زمان ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا ۳۱ مردادماه تمدید شد.

    [​IMG]
    جشنواره پانزدهم ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گستردۀ استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، « موسیقی کلاسیک »، « موسیقی نواحی ایران » و «آهنگسازی» برگزار می‌شود. بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار ۱۵ مردادماه تعیین شده بود که با توجه به درخواست‌های شرکت‌کنندگان تا ۳۱ مردادماه تمدید شد.

    پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در قالب سه گروه سنی «الف»، ۱۵ تا ۱۸ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، گروه سنی «ب»، ۱۹ تا ۲۳ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱) و گروه سنی «ج»، ۲۴ تا ۲۹ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶) برگزار می‌شود که در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان ساز‌های تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان ساز‌های اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان ساز‌های زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

    امسال، بخش آهنگسازی با امکان استفاده از ساز‌های دستگاهی، نواحی و کلاسیک در قالب‌های دوئت، تریو و کوارتت به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده است به طوری که متقاضیان با در نظر گرفتن سقف سنی ۲۹ سال می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

    متقاضیانی که سن آن‌ها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه سنی «الف»، با اجرای موارد مندرج ذیل گروه سنی «الف» در فراخوان ارسال کنند.

    شرکت‌کنندگان می‌بایست رپرتوارِ مشخص‌شده را به صورت ویدئویی ضبط و تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، همراه با فُرم ثبت‌نام و مدارکِ مندرج در فراخوان، از طریق سامانه بامک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط هیئت‌های داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

    پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.
     
    traffic، M @ H @ K و m naizar از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    ریحانا، میلیاردر شد


    ریحانا خواننده سرشناس موسیقی پاپ رسما به یک میلیاردر تبدیل شده است و به نوشته مجله فوربز، او اکنون ثروتمندترین خواننده زن در جهان است.
    ثروت این ستاره موسیقی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

    [​IMG]
    بخش عمده این ثروت نجومی از طریق شرکت محصولات آرایشی او با نام «فنتی‌ بیوتی» حاصل شده، و باقی درآمد او از شرکت لباس‌های زیر زنانه و البته دستمزدی که بابت موسیقی و بازیگری‌اش دریافت کرده به دست آمده است.
    در میان زنان ثروتمند جهان در صنعت سرگرمی، تنها اوپرا وینفری است که از او ثروتمند بیشتری دارد
     
    traffic، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    خواننده مالزیایی چهارمین بار مادر شد و با کرونا از دنیا رفت
    سارا رئیس‌الدین، خواننده ۳۶ ساله و مسلمان کشور مالزی چند روز پس از به دنیا آوردن چهارمین فرزند خود قربانی ویروس کرونا شد و درگذشت.
    [​IMG]

    شعیب سپهتو بازیگر و کمدین مالزیایی و همسر سیتی سارا خبر مرگ این خواننده جوان را تایید و اعلام کرد او چند روز پیش چهارمین فرزندشان را به دنیا آورده بود که یک پسر است. سارا رئیس‌الدین در رسانه‌های مالزی و دنیای موسیقی با نام هنری خود سیتی سارا شناخته می‌شود.

    آقای سپهتو با اشاره به آخرین تماس تصویری خود و فرزندانش با خانم سارا گفت: «وقتی داشتیم حرف می‌زدیم، اشک از گونه‌هایش جاری بود. انگار می‌دانست چه اتفاقی قرار است رخ دهد. آن شب پس از خوابیدن بچه‌ها به بیمارستان رفتم و برای همسرم سوریه یاسین و دعا خواندم. هر چند به من اجازه ندادند برای بار آخر چهره سارا را ببینم.»

    از این خواننده جوان و فقید مالزیایی چهار فرزند یادگار مانده است؛ اویس قرنی ۱۰ ساله، زهرا هشت ساله و متین شش ساله. او می‌خواست آخرین فرزندش را هم به یاد یکی از مبارزان فلسطینی در غزه نامگذاری کند که فرشته مرگ مهلت نداد و سیتی سارا را با خود برد.

    هر پنج عضو خانواده آقای سپهتو اواخر ماه گذشته میلادی به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، اما حال سارا به دلیل اینکه در ماه هشتم بارداری بود کمی از دیگران بدتر و ناچار به استفاده از اکسیژن شد. پادشاه و ملکه مالزی هم مرگ این خواننده جوان مسلمان را تسلیت گفته‌اند.
     
    traffic، M @ H @ K و m naizar از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    علیرضا افتخاری مدرک درجه یک هنری گرفت
    [​IMG]
    علیرضا افتخاری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی پس از چند دهه فعالیت هنری، مدرک درجه یک هنری گرفت.

    علیرضا افتخاری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: من تا کنون هیچ اقدامی برای گرفتن درجه هنری نکرده بودم. توجهی به این مسئله نداشتم و نیازی هم به این مدرک نداشتم. آنچه لازم بود را در این سال‌ها از مردم گرفتم.
     
    traffic، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    هرمز فرهت موسیقیدان و آهنگساز ایرانی در ۹۳ سالگی درگذشت.

    فرهت تا مقطع دکتری در رشته موسیقی شناسی در آمریکا و انگلستان تحصیل کرد. ‌

    او در سال ۱۳۳۶ در راستای پژوهش‌های مقطع دکتری خود به ایران آمد و سنتور را از حسین صبا و سه‌تار را از نصرالله زرین‌پنجه فرا گرفت و با موسیقی سنتی ایرانی آشنا شد.

    [​IMG]

    او سپس پایان‌نامه دکتری خود را با عنوان ‘مفهوم دستگاه در موسیقی ایران’ نوشت که سال‌ها بعد در بریتانیا منتشر شد و با ترجمه مهدی پورمحمد در تهران هم به چاپ رسید. ‌

    هرمز فرهت از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۵ رئیس دپارتمان موسیقی دانشگاه ترینیتی دوبلین بوده است. ‌

    او موسیقی فیلم‌های ماندگاری را در سینمای ایران ساخته است از جمله فیلم‌های جنوب شهر، گاو، پستچی، دایره مینا و آرامش در حضور دیگران.

    خانه هنرمندان ایران در اردیبهشت ۱۳۹۷ مراسم بزرگداشتی برای هرمز فرهت برگزار کرد.

    روحش شاد
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.
  8. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    باب دیلند متهم تجاوز به دختر 12 ساله شد

    [​IMG]
    «باب دیلن» خواننده، ترانه سرا و برنده جایزه نوبل ادبیات به تجاو به دختری ۱۲ ساله متهم شده است.

    یک زن با نام کوتاه شده «J. C» در دادگاه عالی نیویورک شکایتی را علیه «باب دیلن» موسیقیدان، خواننده و ترانه سرای معروف آمریکایی مطرح کرده و اعلام کرده که در سال ۱۹۶۵ و زمانی که تنها ۱۲ سال داشته مورد تجاوز قرار گرفته است.

    این زن در شکایت خود اعلام کرده که طی یک دوره شش هفته‌ای در آوریل و می‌سال ۱۹۶۵، «باب دیلن» با استفاده از الکل و مواد از او سو استفاده و او را تهدید به خشونت فیزیکی کرده و با شرایط نامساعد روحی و جسمی رهایش کرده است

     
    traffic، M @ H @ K و m naizar از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    چارلی واتس، نوازنده مشهور «رولینگ‌استونز»‌ درگذشت

    [​IMG]

    «چارلی واتس» درامر انگلیسی گروه «رولینگ استونز» که چندین دهه‌ در این گروه مشغول فعالیت بود، در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

    بر اساس بیانیه منتشرشده، «واتس» در بیمارستانی در لندن درگذشته است.
     
    m naizar و traffic از این پست تشکر کرده اند.
  10. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,732
    تشکر شده:
    6,061
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    سورپرایز پل مک‌کارتنی برای طرفداران «بیتلز»

    [​IMG]

    «پل مک‌کارتنی» اعلام کرد در کتاب جدیدش که با عنوان «شعرها» منتشر خواهد شد شعر یکی از قطعات ضبط‌نشده گروه موسیقی «بیتلز» را منتشر خواهد کرد.

    این کتاب در دست چاپ، که شامل ۱۵۴ ترانه خواهد بود توسط «مک‌کارتنی» ۷۹ ساله به عنوان «خودنگاره‌ای در ۱۵۴ ترانه» توصیف کرده است. هر کدام از این ترانه‌ها نظرات «مک‌کارتنی» را نیز به همراه خواهد داشت.

    ناشر این کتاب در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرده است که در این کتاب شعر ترانه ضبط‌نشده‌ای به نام «بگو آن مرد کیست» نیز منتشر خواهد شد. این شعر دست‌نوشته در یکی از دفترچه یادداشت‌های «مک‌کارتنی» پیدا شده است و به نظر می‌رسد به دهه ۶۰ میلادی تعلق داشته باشد. کتاب در دوم نوامبر منتشر خواهد شد.
     
    traffic و m naizar از این پست تشکر کرده اند.