1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رکوردشکنی تازه بزرگترین قایق خورشیدی جهان

شروع موضوع توسط para3to ‏2/9/13 در انجمن وسایل دریایی

  1. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/11
    ارسال ها:
    39,254
    تشکر شده:
    47,237
    امتیاز دستاورد:
    170
    بزرگترین قایق خورشیدی جهان با عبور از اقیانوس اطلس در مدت 22 روز، رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد.

    به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قایق خورشیدی MS Turanor PlanetSolar به طول 35 متر و عرض 23 متر دارای 809 پنل خورشیدی است که برای شارژ شش بلوک باتری لیتیوم یون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پنل‌های خورشیدی شامل 29 هزار و 124 سلول فتوولتائیک در مساحتی بالغ بر 512 متر مربع نصب شده‌اند؛ توان تولیدی پنل‌ها در یک روز کاملا آفتابی 480 کیلوات در ساعت است.

    بزرگترین قایق خورشیدی جهان دارای ساختار کربنی بسیار سبک و انعطاف پذیری است که امکان حرکت سریع و روان بر سطح آب را بدون ایجاد صدای اضافی فراهم می‌کند.

    این قایق دوستدار محیط زیست به سوخت اضافی نیاز نداشته و میزان انتشار کربن آن صفر است.

    بزرگترین قایق خورشیدی جهان در تازه‌ترین رکوردشکنی موفق به عبور از اقیانوس اطلس در مدت 22 روز و شکستن رکورد گینس (26 روز) شد.

    این سفر با هدف انجام مطالعات علمی و اکتشافی بر روی گلف استریم (Gulf Stream) انجام می شود؛ گلف استریم یک جریان اقیانوسی گرم و قوی در اقیانوس اطلس است که از خلیج مکزیک آغاز شده و سپس به دو بخش شمالی در شمال اروپا و بخش جنوبی در غرب آفریقا تقسیم می‌شود.

    گروهی از محققان به سرپرستی پروفسور «مارتین بنیستون» متخصص هواشناسی و مدیر موسسه علوم محیطی دانشگاه ژنو در این مرکز تحقیقات سیار، مجموعه ای از اندازه گیری های فیزیکی و بیولوژیکی را در آب و جو با استفاده از ابزار پیشرفته آنبورد انجام می‌شود.

    این تحقیقات بر روی بررسی ذرات معلق در هوا و فیتوپلانکتون‌ها متمرکز است و نمونه‌های اولیه ابزار جوی ابداعی دانشگاه ژنو در این مطالعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در حال حاضر 9 نفر شامل خدمه و محققان دانشگاه ژنو بر روی قایق خورشیدی حضور دارند.

    مقصد نهایی این سفر بندر لندن است و پس از عبور از کانال مانش و با رسیدن به پاریس، سفر علمی- تحقیقاتی قایق خورشیدی MS Turanor PlanetSolar پایان می‌یابد.






    [​IMG]