1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونگی سر ضرب بودن و سینک تصویر و صدا در کلیپ سازی

شروع موضوع توسط minaaa ‏30/8/13 در انجمن بخش قرنطینه

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    رای ساخت کلیپ های اسپورت عروس و داماد قبلا فقط پر کردن تصاویر زیبا و البته با کیفیت و گذاشتن اونا با چاشنی چند تا افکت ملاک بود و کمتر توجهی به صدا یا موزیک میشد,اما اگه بخوایم با دنیا پیش بریم دیگه گذاشتن افکت در کلیپ کاملا منسوخ شده و به قول معروف:هرچی ساده تر باکلاس تر! و بیشتر به موزیک توجه میشه.
    در مسئله ضرب گرفتن,اولین چیزی که باید یاد بگیریم اینه که هرجایی که خواستیم نمیتونیم از یک تصویر به یک تصویر دیگه بریم.
    برای این کار باید اول ضربهای اصلی آهنگ مورد نظرتون رو بگیرید که اول موزیک رو به محیط ادیوس میارید و همون کاری رو میکنید که وقتی در حال گوش دادن به یه موزیک در شرایط عادی انجام میدین.(با این تفاوت که اونجا با انگشتتون خیلی آروم به زمین میکوبید ولی اینجا کلید v از کیبورد رو سر هر ضرب بفشارید.
    بعد از این کار,فیلم رو به موزیک اضافه میکنید و تصاویر رو پشت سر هم میذارید و دقیقا سر همون ضرب هایی که گرفتین از تصویر به تصویر بعدی میرید.اگه جایی مجبور شدین که بین دو تا ضرب تصویر رو عوض کنید بهتره از افکت alpha استفاده کنید که بیشتر از افکت شبیه یه ترفند در ادیوس به ما کمک میکنه.
    مسئله بعدی در سینک یا همزمانی صدا و تصویر هستش که این یکی دیگه به قول معروف 6 دانگ حواسمون کاملا باید به صدا باشه و مثلا یه تصویر پر هیجان رو جوری توی کلیپ جا ندیم که با یه آهنگ ملایم خرابش کرده باشیم.یا بالعکس.
    مورد بعدی که این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده استفاره از کلید alt+e یا همون اسپید هستش که اونم دقیقا با توجه به صدا استفاده میشه و کند کردن (slow mosion)کردن تصویر یا بالا بردن سرعت تصویر,جوری که با صدا همخوانی داشته باشه ظرافت خاصی به کارتون میبخشه.