1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ادیوس بهتره یا پریمایر یا...؟!

شروع موضوع توسط minaaa ‏30/8/13 در انجمن بخش قرنطینه

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    ز چند سال قبل که کار میکس زنده(با دستگاههای خاصی که تغریبا به کلی منسوخ شده) انجام میشد تا الان که با انواع نرم افزارها از قبیل ادیوس,پریمایر,یولید ویدئو استودیو,افتر افکت و... کار میکس و مونتاژ فیلمها انجام میشه هر کاربر بنا به وبژگیهایی که از نرم افزارش میخواد یکی از اونا رو انتخاب میکنه.اما چند مدت قبل که من میخواستم کار میکس و مونتاژ رو یاد بگیرم(خیلی جاها رفتم) با افردا مختلفی مشورت کردم و چند تا آموزشگاه سر زدم و دیدم بهترین نرم افزار و کاربردی ترین اونها در حال حاظر ادیوس هست.
    البته بازم میگم بستگی به کارایی که از نرم افزاز انتظار دارید برمیگرده!
    ادیوس برای مونتاژ بهترینه و در این هیچ شکی نیست.چون به صورت خطی هست و اصول مونتاژ هم خطی بودن اونه و سرعت بالای مونتاژ که کار رو برای ما آسونتر میکنه.
    اما مسئله میکس که از همه شاخصه ها واجب تره:
    در ادیوس میشه با ترکیب چند افکت مختلف یه افکت یا حرکت جدید ساخت.الان که نسخه های جدید ادیوس دارای یه لایه جدا از بقیه لایه ها داره که بازم به کیفیت اون می افزاید.و باعث میشه بتونیم از چند حرکت سه بعدی همزمان استفاده کنیم.
    ادیوس نیاز به یه سیستم خیلی قدرتمند نداره.قابلیت سینک هم که یکی از ویژگیهای بارز ادیوس هست.
    کاربر پسند بودن محیط ادیوس و قابل تغییر بودن اون هم از شاخصه های مثبت اونه.
    تیره بودن رنگ ادیوس(در نسخه های جدید) باعث شده چشم سریع خسته نشه.
    اما اگه بخوایم اونو با افتر افکت مقایسه کنیم,ادیوس خیلی درجه پایینتر داره و به کلی قابل مقایسه با افتر نیست.اما چرا بیشتر از ادیوس استفاده میشه تا افتر؟: اینکه سرعت بالاتری داره,کاراییش کفایت میکنه,آسونتره,به صرفه تر از افتر هست.ولی در کارهای سینمایی بیشتر از افتر استفاده میشه(مثلا فیلم اسپایدرمن با افتر افکت ساخته شده)
    پریمایر ، ویدئو استدیو ، افتر افکت ، با افزودن افکت با حجم بالایی از فیلم ، سرعت کارشان کم می شود و یا کیفیتشان کم می شود . و برای کیفیت بخشی به تصویر و یا صدا امکانات با کیفیتی ندارند.

    ادیوس نرم افزار خوبیست. اکتیو و پرسرعت است.
    پریمایر به تنهایی جنبه تدوین داره
    شرکت adobe اومد پریمایر رو برای تدوین و افتر افکت رو برای افکت گذاری ساخت که این دوتا با هم یه مجموعه قوی رو تشکیل میدن و از ادیوس بهترن.ولی پریمایر به تنهایی قدرت ادیوس رو نداره
    البته اینا نظر من هست و دلایل خودم رو دارم.
    به طور کلی شرکت adobe خیلی از لحاظ گرافیکی پیشرفت کرده و تغریبا برنامه ای رو دست مثلا فتوشاپ نیومده.
     
    M!TRA از این پست تشکر کرده است.