1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

به روز رسانی بلکبری 10.2 چه ویژگی های جدیدی خواهد داشت؟

شروع موضوع توسط Mohammad ‏6/8/13 در انجمن سیستم عامل

  1. Founder

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    13,007
    تشکر شده:
    13,556
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    چند وقتی بود که خبری از شرکت کانادایی دنیای فناوری نبود و این طور بی خبری ها خوراک خبرچینان است. خبر تازه درباره به روز رسانی سیستم عامل بلکبری است که ظاهراً قرار است با شماره 10.2 شناخته شود.

    احتمالاً مطلع هستید که بلکبری دست طمع به سوی اپ دانی اندروید دراز کرده و با این به روز رسانی امکان پشتیبانی از برخی از اپ های اندروید را فراهم خواهد کرد. البته قضیه فقط به این مورد محدود نمی شود و قرار است علاوه بر رفع عیوب نسخه حاضر و بالطبع بهبود عملکرد آن، بر پشتیبانی از اپلیکیشن های مختلف هم بیفزاید.


    این به روز رسانی به کاربر امکان می دهد تا با وضع قوانینی بر نحوه برخورد با پیام ها و اولویت دادن به برخی از آنها تسلط کامل داشته باشد. همچنین کاربر می تواند پیامی را از قبل آماده کند تا در صورت رد کردن تماس، آن پیام برای تماس گیرنده ارسال شود. با اینکه پیش پا افتاده به نظر می رسد اما این امکان ها تا کنون در بلکبری وجود نداشته و احتمالاً باعث رضایت هواداران آن از جمله اریک اشمیت خواهد شد.



    یک آگاهسازی به بالای صفحه اضافه شده و برای هر دسته BBM، آگاهسازی مجزایی در نظر گرفته شده است. تصویر پس زمینه جدید برای صفحه اصلی، آیکون اختصاصی برای هاب بلکبری و صفحه اصلی از دیگر امکانات اضافه شده هستند.


    برنامه مدیریت وظیفه (تسک منیجر) جدیدی هم در این نسخه تعبیه شده تا بر مصرف باتری اپلیکیشن ها نظارت کند و مراقب بار اضافی بر سیستم داخلی تلفن باشد. Evernote هم نسخه بومی خود را به بلکبری 10.2 آورده و یک اپ آب و هوای جدید هم در کنار آن قرار گرفته. یک ویژگی خارق العاده (!) دیگر هم این است که کاربر خواهد توانست صدای «کلیک کردن» روی صفحه کلید را عوض کند.


    در این به روز رسانی امکان ویرایش تصاویر قبل از اشتراک گذاری یا استفاده به عنوان تصویر پس زمینه فراهم شده است. مرورگر بلکبری هم از این تغییرات انقلابی بی نصیب نمانده و می توانید پس زمینه سیاه با نوشته های سپید را هم برای خواندن صفحات وب انتخاب کنید. پشتیبانی از Wi-Fi Direct و NFC نیز به بلکبری 10.2 اضافه شده.


    کاربران بلکبری حتماً از این تغییرات خوشحال خواهند شد. هرچند آنچه بر شمرده شد مدت ها است در دیگر اکوسیستم ها وجود اما باید بنای هر تغییری از جایی گذاشته شود و این به روز رسانی می تواند راه تغییرهای آتی را هموارتر کند. در ادامه مطلب می توانید چند نما از این نسخه جدید بلکبری را مشاهده کنید.




    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Phonearena
     
    یک شخص از این تشکر کرد.