1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ایجاد یک جدول و تعیین فیلد های لازم در پایگاه داده MySQL

شروع موضوع توسط hector2141 ‏26/7/13 در انجمن SQL

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    ایجاد یک جدول جدید در پایگاه داده MySQL :

    پس از اینکه یک پایگاه داده را همانطور که در درس قبل نشان دادیم ، ایجاد نمودید ، باید جدول یا جدول های مورد نظر خود را در آن ایجاد نمایید تا بتوانید اطلاعات خود را در آن ذخیره نمایید .
    در نظر داشته باشید که محدودیت خاصی برای تعداد جدول هایی که می خواهید در یک پایگاه دداده ایجاد نمایید ، وجود ندارد .
    برای ایجاد یک جدول جدید در پایگاه داده MySQL ، بر روی نام پایگاه داده مورد نظر در لیست پایگاه داده های موجود در کامپیوتر خود کلیک نمایید . با این کلیک وارد یک صفحه جدید به نام Structure می شوید که کادری مانند کادر زیر را به شما نمایش می دهد :
    [​IMG]
    ایجاد یک جدول جدید در پایگاه داده MySQL در wampserver ​
    نام مورد نظر خود برای جدول را که بایستی منحصر به فرد و غیر تکراری باشد ، باید در کادر متن وارد نمایید . سپس تعداد فیلدها ( Fileds ) که نیاز دارید جدول داشته باشد را در کادر Number of Columns وارد می نمایید . برای مثال اگر می خواهید جدول شما سه ستون یا فیلد داشته باشد ، عدد 3 را وارد نمایید . پس از وارد نمودن نام و تعداد ستون ، بر روی گزینه Go کلیک کنید . با انجام این کار برنامه یک پنجره جدید برای ویرایش و تعیین نوع داده ای فیلدهای جدول ، همانند تصویر زیر به شما نمایش می دهد :
    نکته : در تصویر زیر نام جدول را Student و تعداد فیلد های آن را 3 عدد تعیین نموده ایم .
    [​IMG]
    تعیین فیلدها برای جدول MySQL در wampserver ​
    توضیح هر یک از موارد جدول Structure :
    1 . قسمت Column : در قسمت اول از طراحی یک جدول در MySQL در برنامه wampserver ، توسط خاصیت Column نام مورد نظر خود برای فیلد را تعیین می کنیم . در تصویر بالا گفتیم که جدول ما 3 فیلد یا ستون خواهد داشت . بنابراین 3 کادر متن وجود دارد که به ترتیب به وسیله آنها نام فیلد های جدول را تعیین می کنیم .
    2 . قسمت Type : در قسمت Type نوع داده ای فیلد مورد نظر را تعیین می کنیم . برای مثال نوع داده ای برای فیلد نام TEXT و یا نوع داده ای برای تاریخ DATE خواهد بود .
    برای دریافت اطلاعات درباره انواع داده ها در MySQL ، به بخش انواع نوع های داده ای در MySQL بروید .
    3 . قسمت Lenght/Values : در قسمت Lenght/Values ، می توانید حداکثر سایز و یا تعداد کاراکترهای یک فیلد متنی را تعیین نمایید . برای مثال فرض کنید که نوع داده ای یک فیلد را از نوع VARCHAR یا کاراکتر تعیین می کنیم . در این صورت چنانچه در این کادر ، عدد 30 را وارد نماییم ، برنامه حداکثر 30 کاراکتر را برای ذخیره در این فیلد قبول می کند . به عبارت دیگر به وسیله این خاصیت می توانیم ، حداکثر سایز یک متغیر را تعیین نماییم .
    4 . قسمت Default : در قسمت Default ، می توانید یک مقدار متناسب با نوع داده ای فیلد را به عنوان مقدار پیش فرض برای آن تعیین نمایید . برای مثال فرض کنید برای فیلد جنسیت ، مقدار پیش فرض Male را تعیین می کنیم . در برنامه هر بار کاربر ، بر روی این فیلد کلیک نماید و یا یک رکورد جدید را ایجاد نماید ، در این فیلد مقدار پیش فرض Male قرار می گیرد . شما می توانید در صورت نیاز ، این مقدار پیش فرض را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید .
    5 . قسمت Null : در قسمت Null ، شما یک گزینه دارید . چنانچه این گزینه را تیک بزنید ، کاربر می تواند این فیلد را بدون وارد نمودن مقدار و به صورت خالی رها نماید . در حالت پیش فرض این امکان وجود ندارد و کاربر حتما بایستی مقداری را در فیلد وارد نماید . معمولا این گزینه برای فیلدهای غیر ضروری فعال می شود .
    6 . قسمت AUTO_INCRESMENT : در قسمت AUTO_INCRESMENT ، نیز یک گزینه دارید ، که برای د اده های عددی استفاده می شود . چنانچه این گزینه را علامت بزنید ، مقدار فیلد به ازای ایجاد هر رکورد جدید ، به صورت اتوماتیک یک واحد افزایش می یابد . این گزینه در حالت پیش فرض ، غیر فعال است .
    7 . قسمت COMMENT : به وسیله قسمت COMMENT می توانید یک توضیح درباره فیلد و اطلاعاتی که می خواهید در آن ذخیره نمایید ، بنویسید . این قسمت هیچ کاربرد عملی ندارد و فقط برای استفاده طراحان ایجاد شده است .
    ایجاد جدول نهایی :
    پس ار اینکه فیلد های مورد نظر خود را در جدول ایجاد نموده و خصوصیات لازم آنها را تعیین نمودید ، برای ایجاد جدول ، دکمه Enter را بزنید .
    در این حالت برنامه جدول را ایجاد نموده و شما را به صفحه ویرایش جدول هدایت می کند .