1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش MySql - نصب و راه اندازی بر روی ویندوز

شروع موضوع توسط hector2141 ‏26/7/13 در انجمن SQL

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    MySQL را از کجا تهیه کنیم و به چه نرم افزاری نیاز د اریم ؟

    همانطور که می دانید PHP و MySQL ، نرم افزارهای اپن سورس هستند و به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارند . بنابراین برای تهیه آنها نگران نباشید . چندین منبع مناسب وجود دارند که شما به راحتی می توانید نرم افزار MySQL را از آنجا دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید .

    1. سایت رسمی MySQL : از طریق سایت رسمی MySQL به آدرس MySQL :: MySQL Downloads همواره می توانید آخرین ورژن این نرم افزار را دانلود و نصب نمایید . اما ما در بخش آموزش MySQL می خواهیم یک برنامه اپن سورس دیگه را به شما معرفی نماییم که به عنوان یک سرور قدرتمند برای PHP و MySQL بر روی ویندوز است .
    2. دانلود نرم افزار wampserver : نرم افزار wampserver یک سرور قدرتمند برای اجرای PHP و MySQL تحت ویندوز است . شما به وسیله این نرم افزار به راحتی می توانید فایل های PHP را بر روی ویندوز خود به صورت localhost یا آفلاین اجرا نمایید . نرم افزار wampserver را می توانید از سایت رسمی این برنامه به صورت رایگان دانلود نمایید . همچنین این نرم افزار بر روی سرور های دانلود فارسی نیز برای دانلود قرار دارد . پس از دانلود این نرم افزار که حجمی حدود 25 مگابایت دارد ، می توانید آن را به راحتی و در عرض چند دقیقه بر روی ویندوز خود نصب نمایید .
    پس از نصب نرم افزار wampserver بر روی ویندوز و اجرای آن ، این برنامه یک منوی ساده را همانند شکل زیر در اختیار شما قرار می دهد :
    نکته : اگر منوی زیر را در نوار taskbar ویندوز داشته باشید و برنامه wampserver را بر روی مرورگر باز کند ، آنگاه این برنامه به صورت کامل و درست بر روی ویندوز شما نصب شده است .
    [​IMG]
    نرم افزار wampserver برای کار با PHP و MySQL است . از قسمت phpMyAdmin می توانید برای تنظیم برنامه و ایجاد پایگاه داده های MySQL استفاده نمایید . در صورت کلیک بر روی قسمت phpMyAdmin ، برنامه در مرورگر پیش فرض ویندوز باز می شود و نمای کلی زیر را دارد :
    [​IMG]
    از قسمت Database می توانید برای ایجاد ، مشاهده و تغییر پایگاه های داده MySQL موجود بر روی کامپیوتر خود استفاده نمایید .