1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش ایندیزاین - به صفحه آرایی تان در ایندیزاین سرعت ببخشید

شروع موضوع توسط Amon Amarth ‏7/5/13 در انجمن A.Indesign

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/6/12
    ارسال ها:
    12,082
    تشکر شده:
    28,151
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    [h=2]آموزش ایندیزاین - به صفحه آرایی تان در ایندیزاین سرعت ببخشید
    [/h]


    [​IMG]

    به صفحه آرایی تان در ایندیزاین سرعت ببخشید




    من با افکت های Live Corner و ابزار Gap که به سادگی در ایندیزاین قابل استفاده است، عناصر را انتخاب کرده و فریم ها را ویرایش می کنم.

    با نسخه های جدید CS5 و 5.5 شما حالا توانایی آن را دارید که عناصر صفحه آرایی را توزیع کرده و اندازه فاصله ها را تغییر داده و گوشه های فریم ها را سریعتر آماده کنید و این کار را می توانید با استفاده از ابزار Gap و Live Corner Effects انجام دهید. این ویژگی های حسی توانایی دستکاری عناصر بدون اجبار در ترک گسترش و تغییر مداوم ابزار را به شما می دهد - زمان با ارزش شما را برای انجام کار های تکراری طلف نمی کند.


    [​IMG]


    مرحله 1
    برای شروع، ابتدا فضای کاری صفحه را به Typography تغییر دهید که در زیر Workspace یا از طریق منوی کشویی تنظیم می شود. زمانی که شما می خواهید برای صفحه آرایی مجله کار کنید Typography یک گزینه خوب است زیرا به شما تمام ابزارهایی را که نیاز دارید را می دهد، و به شما این توانایی را می دهد که به طور موثرتری کار کنید.

    [​IMG]


    مرحله 2
    یک شبکه برای فریم ها در داخل صفحه ایجاد کنید. قبل از قرار دادن تصاویرتان در هر کدام از آن ها، تمام فریم ها را انتخاب کرده و Object>Fitting>Frame Fitting Options را بزنید. Fitting را به Fill Frame Proportionately تنظیم کرده و با کلیک بر روی مرکز مربع Align From را در مرکز تنظیم کنید. در پایان، Auto-Fit را انتخاب کرده که به تصاویرتان این توانایی را می دهد که به طور خودکار به فریم هماهنگ شوند. در زمانی که شما بخواهید اندازه فریم ها را تغییر دهید، این کار خیلی قابل استفاده است. حالا OK را کلیک کرده و به صفحه آرایی باز گردید.

    [​IMG]


    مرحله 3
    زمان آن رسیده که تصویرتان را در شبکه فریم ها که ساخته اید لود کنید. بر روی File کلیک کرده و Place را انتخاب کنید. تمام تصاویری را که می خواهید در صفحه آرایی بیاورید را انتخاب کرده و Open را بزنید. با این کار تصاویرتان در یک براش لود شده و شما می توانید به سادگی با کلیک بر روی هر فریم آن ها را لود کنید.

    [​IMG]


    مرحله 4
    زمانی که بر روی تصویر حرکت می کنید متوجه خواهید شد که شاخص محتوا - یک دایره شفاف در مرکز تصویر است. اگر موس را در مرکز دایره قرار دهید، مکان نما به شکل یک دست تغییر می کند و به شما این توانایی را می دهد که به سادگی با کلیک کردن و کشیدن آن ها را در هر کجا که دوست دارید قرار دهید.

    [​IMG]


    مرحله 5
    می توانید با استفاده از ابزار Gap فضای بین دو یا چند عنصر را تنظیم کنید بدون اینکه اندازه هر کدام از عناصر را به طور جداگانه در صفحه تغییر دهید. ابزار Gap را انتخاب کنید. آن را در بین فریم هایی که می خواهید تنظیم کنید قرار دهید و یک های لایت با یک فلش دو سویه ظاهر می شود. با کشیدن فضای های لایت شده به چپ، راست، بالا و پایین شما می توانید به طور همزمان فضای بین عناصر را تغییر دهید.

    [​IMG]


    مرحله 6
    توجه داشته باشید که به طور پیش فرض حدفاصل مرز مشترک تاثیر دیده و بنابراین تمام تصاویر داخل یک ردیف و یا ستون با هم تغییر می کنند. اگر می خواهید که فقط دو عنصر را برای تغییر اندازه انتخاب کنید، کلید Shift را نگه داشته و در بین دو تصویر بکشید.

    [​IMG]


    مرحله 7
    اگر می خواهید اندازه فاصله بین دو عنصر را تغییر دهید، Ctrl/Cmd را زده و بکشید تا فاصله کوچک تر و بزرگ تر شود.

    [​IMG]


    مرحله 8
    همچنین ابزار Gap می تواند به سادگی برای برای اندازه گیری فاصله بین دو عنصر استفاده شود. ابزار Gap را بین دو عنصر قرار داده و سپس کلیک کرده و نگه دارید. ویژگی Smart Dimensions ظاهر شده و عرض و ارتفاع فاصله را نشان می دهد.

    [​IMG]


    مرحله 9
    حالا شما یک شبکه از تصاویر که در جایی که می خواستید قرار گرفته اند را دارید، بیایید تا صفحه آرایی مان را پویا تر کرده و شیپ فریم ها را تغییر دهیم. ابزار Selection را انتخاب کرده و بر روی یکی از تصاویر کلیک کنید. می بینید که مربع زردی در لبه سمت راست فریم ظاهر می شود. بر روی مربع کلیک کرده و حالا تمام چهار گوشه الماس زرد دارند.

    [​IMG]


    مرحله 10
    Shift را زده و شروع به کشیدن یکی از الماس های زرد در گوشه کنید تا شعاع به صورت پویا به 15pt تغییر کند. برای تنظیم هر چهار گوشه در یک زمان، به سادگی بر روی یکی از الماس های زرد کلیک کرده و بکشید تا زمانی که به شعاع دلخواهتان در هر چهار گوشه دست یابید.







    منبع: persiangfx

     
    یک شخص از این تشکر کرد.