1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش بهینه سازی وب سایت - URL بهبود ساختار لینک ها - بخش سوم

شروع موضوع توسط hector2141 ‏15/10/12 در انجمن طراحی سایت

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    [​IMG]
    [h=2]بهبود ساختار لینک ها url[/h] آدرسهای ساده و قابل فهم ، نوع مطلب و اطلاعات مربوط به آن را به سادگی بیان می کنند
    ایجاد دسته بندی ها و نام گذاری مناسب فایل ها و سندهای مختلف یک وب سایت به تنهایی برای داشتن یک وب سایت طبقه بندی شده و مناسب کمک نمی کند اما می تواند منجر به بهتر بررسی شدن اسناد بوسیله موتور های جستجو شود. همچنین می تواند به ایجاد url های کاربردی و مناسب تر برای کاربرانی که می خواهند به محتوای صفحات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند ، کمک کند.بازدید کنندگان با دیدن یک url طولانی و عجیب که فقط چند کلمه ی آن قابل تشخیص است ،گیج می شوند.


    url ها مانند مثال( ۱ ) می توانند گیج کننده و یا غیر کاربردی ( نا آشنا) باشند. کاربران ممکن است زمان زیادی را صرف خواندن و یا به یاد سپردن url ها و یا لینک کردن مطلبی به آن صفحات ، بکنند.همچنین ممکن است آنها اعتقاد به این موضوع داشته باشند که url ها با اهمیت نیستند مخصوصاً وقتی که url ها پارامترهای غیر قابل تشخیصی را نمایش می دهند. حتی انها ممکن است که قسمتی از لینک غیر قابل تشخیص را از لینک اصلی جدا کنند.
    بعضی از کاربران برای ایجاد لینک به وب سایت شما از url صفحه به عنوان متن لینک ( text anchor ) استفاده می کنند. اگردر url ها از لغات مرتبط با صفحه مورد نظر استفاده شود ، بسیار بهتر از ID و یا پارامتر های عجیب به موتورهای جستو و کاربران در مورد معرفی آن صفحه مورد نظر کمک می کند(۲)
    url ها در نتیجه جستجو نمایش داده می شوند
    به خاطر داشته باشید که url ها ی یک صفحه وب زیر عنوان و گزیده سایت در صفحه نتیجه جستجو نمایش داده میشوند. لغات در url ها مانند گزیده و عنوان وب سایت درصورت جستجو شدن توسط کاربران به صورت پر رنگ یا bold نمایش داده می شوند.(۳)
    در زیر مثال دیگری از وب سایت آزمایشی ما که لغت جستجو شده آن به صورت bold در url آن مشخص است و مقاله ای را در کارتهای بیسبال به ما نمایش می دهد، ذکر شده است. استفاده از لغات در url ها باعث جستجوی بیشتر آن در مقایسه با استفاده یک id یا شناسه برای محتوای وب سایت می باشد مانند
    www.brandonsbaseballcards.com/article/102125

    گوگل در جستجو و بررسی انواع ساختار url ها حتی اگر آنها بسیار پیچیده و عجیب باشند تبحر دارد اما سعی کنید با صرف وقت برای ساختن یک url ساده به گوگل و کاربران کمک کنید . بعضی از وب مستر ها و طراحان وب برای بهینه سازی سایت ، url هایی که به صورت پویا (داینامیک) نوشته شده است را به url های ثابت ( استاتیک ) و قابل درک تبدیل می کنند. تا ز مانی که گوگل با این کار مشکلی ندارد می توان از این روش استفاده کرد .این یک روش پیشرفته است و وقتی به صورت نادرست اجرا شود ممکن است مشکلاتی در زمینه جستجوی سایت به وجود بیاورد . برای یادگیری بیشتر در مورد ساختار مناسب url ها ، توصیه می کنیم صفحه راهنمای وب مستر ها را در رابطه با url های مناسب و کاربردی مطالعه کنید.
    [​IMG]
    (۱) url یک صفحه در سایت baseball card که کاربر ممکن است با آن مشکل داشته باشد.
    [​IMG]
    (۲) لغت های انتخاب شده به موتورهای جستجو و کاربران ، درباره محتوای صفحه جستجو شده قبل از کلیک بر روی لینک اطلاع رسانی می کند.
    [​IMG]
    (۳) کاربر basball cards را جستجو می کند . در صفحه اول نتایج، لغت با url زیر عناوین و گزیده لیست می شود.
    تمرین
    [h=3]از کلمات کلیدی در آدرس صفحات url استفاده کنید[/h] استفاده از لغاتی مرتبط با محتوا و ساختار سایت، در url ها برای بازدید کنندگان کاربردی تر می باشد. بازدید کنندگان به راحتی آنها را به خاطر می سپارند و با رضایت بیشتری به آنها می پیوندند.
    [HR][/HR]
    از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

    • استفاده از url های طولاتی با پارامتر ها و شناسه های اضافی
    • استفاده از صفحات با اسامی دیفالت و طبیعی مانند “page1.html”
    • استفاده از یک لغت بیش از اندازه مانند “baseball-cards- baseball-cards- baseballcards.htm”
    [h=3]ایجاد یک ساختار دایرکتوری ساده[/h] استفاده از ساختار دایرکتوری محتوای شما را سازمان یافته تر می کند و بازدید کنندگان به راحتی متوجه می شوند که در کدام صفحه از سایت شما هستند . برای نمایش نوع محتوای استفاده شده در url ها سعی کنید از ساختار دایرکتوری استفاده نمائید.
    [HR][/HR]
    از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

    • استفاده از دایرکتوری های تو در تو مانند “…/dir1/dir2/dir3/dir4/dir6/page.html”
    • انتخاب اسامی نامناسب برای دایرکتوریها که هیچ ارتباطی به محتوای آنها ندارد
    [h=3]یک روش آدرس دهی یکسان را در url ها برای دسترسی به اسناد آماده کنید[/h] برای اجتناب از استفاده بعضی کاربران از یک ساختار url و استفاده بعضی دیگر از ساختار متفاوت ( این کار تقسیم اعتبار محتوا ها بین url ها می باشد ) تمرکز بر استفاده از یک ورژن منسجم روی یک ساختار و پیوند های داخلی صفحات توصیه می شود. اگر شما کاربرانی را پیدا کردید که با url های متفاوت به یک محتوا دسترسی داشتند ، بهترین راه حل جلوگیری و ایجاد انسجام در آدرس ها ، استفاده از لینک تغییر مسیر ۳۰۱ (redirecting 301) برای اصلاح آدرس های صفحات می باشد . اگر نتواید از تغییر مسیردادن برای اصلاح url ها استفاده کنید، می توانید از url های متعارف یا از عنصر rel=”canocical” استفاده کنید. این اتفاق اکثرا در مواردی رخ میدهد که آدرس صفحاتی از وب سایت شما تغییر میکند ، و یا نام سند ، یا دایرکتوری را تغییر میدهید . به این معنی که صفحات قبلی شما توسط موتورهای جستجو شناخته شده اند و آدرس آنها تغییر کرده است . این اتفاق در زمانی که از چند دامین برای یک وب سایت استفاده میکنید نیز رخ خواهد داد.
    [HR][/HR]
    از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

    • صفحاتی با محتوای یکسان با دسترسی از یک subdomain و دایرکتوری ریشه : “domain.com/page.htm” و “subDomain.com/page.htm”
    • استفاده از حروف بزرگ و عجیب و غریب برای url ها :
      بیشتر کاربرن انتظار دارند حروف کوچک را در url ها ببیند که به به خاطر ماندن url ها در حافظه کمک می کند.
    اصطلاحات
    [HR][/HR]
    Crawl ( خزیدن و عمل جستجو) : اکتشاف وب سایت ها، بوسیله نرم افزار موتور های جستجو (ربات ها = bots ) به علت index ( فهرست )کردن محتوای آنها.
    پارامتر parameter : اطلاعات اماده در url ها برای مشخص کردن رفتار یک سایت
    ID (وارد کردن شناسه) : اطلاعات آماده برای مدیریت هویت و رفتار یک کاربر کسی که به روابط شبکه و سیستم دسترسی دارد.
    تغییر مسیر ۳۰۱ : کد وضعیت HTTP می باشد . بازدید کنندگان را به صورت اتوماتیک به آن صفحه با url مشخص هدایت می کند.
    زیر دامنه یا دامنه های فرعی (sub domain) : یکی از انواع دامنه ها هستند و برای معرفی یک گروه از دامنه هایی که از دامنه های معمولی کوچکتر ند استفاده می شود
    دایرکتوری ریشه (root directory) : یک دایرکتوری است که در بالای درخت ساختار یک وب سایت قرار دارد و بیشتر اوقات آن را root یا ریشه می نامند.

    به نقل از webtarget
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/10/13
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : آموزش بهینه سازی وب سایت - url بهبود ساختار لینک ها - بخش سوم

    استفاده کردم از مطالب آموزنده تان خسته نباشید
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/3/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام دوست من مرسی از توضیحات خوبی که دادی، راستش تو سایت زیر از تحقیق کلمه کلیدی تا تولید محتوا و انواع محتوا رو به طور رایگان و کامل گفته حتی به شکل عملی هم نشون داده، فکر میکنم براتون مفید باشه
    آموزش جامع سئو
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏30/4/22