1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفي افزونه هاي مفيد در ويژوال استوديو

شروع موضوع توسط hector2141 ‏10/9/12 در انجمن VB

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    [​IMG]
    در این مقاله به معرفي افزونه‌هاي مفيد در ويژوال استوديو می پردازیم.


    مايكروسافت ويژوال‌استوديو، بدون شك بزرگ‌ترين، ساده‌ترين و در عين حال، مفيدترين محيط توليد كد ويژوال است. يكي از ويژگي‌هاي هوشمندانه اين ويرايشگر كد، وجود سيستم افزونه‌ها (همانند فايرفاكس) براي برنامه‌نويسان است. برنامه‌نويسان مي‌توانند با نصب افزونه‌هاي مفيد، قدرت كدنويسي خود را بالا ببرند و از اشتباهات خود بكاهند، در اين‌جا، تعدادي افزونه كه وجودشان كمابيش ضروري به‌نظر مي‌رسد را معرفي خواهيم كرد: (لينك‌هاي دريافت در پي‌نوشت درج شده است.)

    1. AnkhSVN، كساني كه با SVN كار مي‌كنند، حتما از اين افزونه استفاده كنند. اتصال به SVN و عمليات مرتبط با آن، با عنخ‌ از اين ساده‌تر نمي‌شود.
    2. C# SortCode Macro، اين ماكروي كوچك و جمع و جور، اعضاي كلاس‌ها و متدها را بر اساس حروف الفبا مرتب و گروه‌بندي مي‌كند. اين ماكرو در ويژوال استوديو 2005 اجرا مي‌شود و گفته مي‌شود حتي نسخه‌هاي 2003 هم مي‌توانند آن را اجرا كنند. كافي است وقتي اين ماكرو را لود مي‌كنيد، انجام عمليات را تاييد كنيد.
    3. CodeKeep Add-in، اين افزونه براي سايت CodeKeep.net است كه به‌شما اجازه مي‌دهد كدهاي كوچكي كه نوشته‌ايد را به وب‌سايت Codekeep بفرستيد و با ديگران به اشتراك بگذاريد. بعد از نصب حتما فايل Readme.txt را مطالعه كنيد، چرا كه سه فايل بايد به‌صورت دستي در سيستم كپي شوند.
    4. Code Style Enforcer، آيا شما كدهاي بدون غلط مي‌نويسيد؟ مسلما پاسخ به اين سوال منفي است، اما با كمك اين افزونه، مي‌توانيد به‌صورت در جا كدهاي خود را بر اساس كدهاي استاندارد تصحيح كنيد. اين افزونه اين عمليات را بر اساس يك سري قواعد از پيش تعيين شده انجام مي‌دهد و خود شما حتي مي‌توانيد قواعد جديدي براي كدنويسي خود به اين افزونه تحميل كنيد. قبل از نصب اين افزونه بايد DXCore را از سايت زير دريافت كنيد:
    5. CopySourceAsHtml، اگر بلاگر هستيد، يا اصلا مي‌خواهيد كدهاي خود را در يك وب‌سايت به‌نمايش بگذاريد، با كمك اين افزونه مي‌توانيد خروجي HTML كدهاي خود را دريافت كنيد و با همان شكل و رنگ‌بندي، به وب‌سايت خود اضافه كنيد.
    6. ماكروEncapsulateAllNonPriveFelds، اين ماكرو كه هنر Reflection IT‌ است، فيلدهاي خصوصي و ويژگي‌هاي عمومي را براي شما توليد مي‌كند. تنها كافي است كه يك متغير را به‌صورت عمومي تعريف كنيد و آن‌را انتخاب كنيد و ماكرو را اجرا كنيد. بدين ترتيب، به‌ازاي هر فيلد عمومي‌اي كه ايجاد كرده‌ايد، يك فيلد خصوصي و يك ويژگي عمومي خواهيد داشت، يادتان باشد كه اگر SortCode هم نصب است، اول آن را ببنديد، بعد اين ماكرو را اجرا كنيد كه با همديگر تداخل نداشته باشند.
    7. Modeling Power Toys، اگر شما در شركت محل كارتان، نقش طراح كلاس‌ها را داريد، در اين صورت پيشنهاد اكيد اين است كه اين افزونه را نصب كنيد، در زير بخشي از امكانات اين افزونه را به‌اختصار بيان مي‌كنيم:
    جستجوي دياگرام‌ها، جدول شناور، پنجره با قابليت زوم، ايجاد كامنت براي كلاس‌ها، خروجي براي وب، مرور سريع، دستورات كوچك براي ايجاد و يا مديريت كلاس‌ها و ...
    8. Pinvoke.Net، اين افزونه را ساايت Pinvoke.net توليد كرده است. اين افزونه شبيه به CodeKeep‌ است با اين تفاوت كه به توسعه‌دهندگان اين امکان را مي‌دهد انواع داده‌هاي تعريف شده و اطلاعاتي ديگر در مورد فراخواني‌هاي Win32 را پيدا کرده، ويرايش کنند و به کدهاي خود اضافه کنند.
    9. Regions، اين افزونه امکان ساختن و مديريت مناطق کد را به سادگي براي شما فراهم مي‌کند.اگر تابه‌حال هرگز از مناطق‌ كد استفاده نكرده‌ايد، حتما اين پست را مطالعه كنيد:
    10. SonicFileFinder، وقتي تعداد فايل‌هاي Solution بالا مي‌رود، پيدا كردن آن كاملا زمان‌بر خواهد شد. به‌كمك اين راه حل، مي‌توانيد كلاس‌هاي خود را بيابيد. جستجوي ان ساده است، مثلا اگر شما كلاسي با عنوان MyClass.cs داريد، با جستجوي *Class، و يا حتي MC مي‌توانيد آن را پيدا كنيد.
    11. Regionerate، اين افزونه يک برنامه رايگان است و به‌سرعت قواعد آرايشي کدهاي شما را رعايت مي‌كند. با دو کليک ساده کدهاي شما مرتب شده و فيلدها و سازنده‌ها و ويژگي‌ها را در مناطق کد مربوط به خود قرار مي‌دهد. مي‌توانيد اين افزونه را هم مطابق ميل خود، سفارشي كنيد. همچنين، امکان مرتب‌سازي متدها را بر اساس حروف الفبا، و اعضاي عمومي و خصوصي را در Region‌هاي مخصوص به‌خود از ديگر ويژگي‌هاي اين افزونه بسيار مفيد است.
    12. DPack، يک مجموعه رايگان از ابزارهاي ويژوال استودي 2003 و 2005 است که بهره‌وري‌هاي توسعه دهندگان را افزايش مي‌دهد. اين بسته شامل مرورگر كد، مرورگر فايل، مرورگر Solution، مرورگر Framework، بوك‌مارك‌هاي شمارشي، جستجوي كد، آمارگيري از Solution و پشتيبان‌گيري از آن است.
    13. BlogMyCode، برنامه‌نويسان بلاگ‌نويس به‌هوش، اين افزونه اين امکان را مي‌دهد که کدهاي خود را از داخل ويژوال استوديو در وبلاگ قرار دهيم، اين کار با يک کليک ساده انجام مي‌پذيرد، کافيست کد موردنظر را انتخاب کرده، سپس با کليک راست گزينه Blog This را انتخاب نماييد.
    14. Clipboard Manager، افزونه‌اي ساده در عين حال مفيد براي مديريت کليپ‌بورد، اين افزونه 10 تا از آخرين ورودي‌هاي کليپ‌بورد را به شما نشان مي‌دهد. يک نکته که در استفاده از اين افزونه بايد به آن توجه داشت، اين است که مقدار پيش‌فرض کليد ميانبر CTRL+ALT+V را بايد براي استفاده از اين افزونه تغيير داد. براي اين کار از منو Tools->Options را انتخاب كرده و در پنجره باز شده گزينه Enviroment را انتخاب كرده (اگر اين گزينه وجود ندارد، در گوشه سمت چپ پايين گزينه Show all settings را انتخاب کنيد)، سپس گزينه Keyboard و در نهايت در سمت راست مقدار Show commands containing را برابر DisplayClipboardPopupList قرار دهيد.
    15. Resource Refactoring Tool، اين افزونه راه ساده‌اي براي استخراج کردن عبارات رشته‌اي و قراردادن آنها در فايل منبع را پيش پاي مي‌گذارد.
    16. Code Project Browser، از روي اسم اين افزونه هم مي‌‌توان حدس زد که چه کاري انجام مي‌دهد، با استفاده از اين افزونه مي‌توان به سادگي به مقالات و مطالب مفيد در سايت Codeproject مراجعه كرد. بعد از نصب اين افزونه در منوي Tools گزينه‌اي با عنوانThe Codeproject درست مي‌شود که شامل دو زيرمنو است: اولي براي جستجو در مقالات که با زدن کلمه کليدي به سادگي انجام مي‌شود، و ديگري تنظيمات مربوط به اين افزونه. اين افزونه امکان جستجو در MSDN و Live را نيز در خود دارد.
    17. Oracle Developer Tools for VS، ابزاري براي توسعه دهندگان اوراکل در محيط ويژوال استوديو است.
    18. TestDriven.Net، اين افزونه اجراي ساده آزمون‌هاي واحد را با يک کليک در هر جايي از Solutionهاي ويژوال استوديو را امكان‌پذير كرده است. در يك كلام، مي‌توانيد با كمك اين افزونه، برنامه‌هاي خود را تست كنيد.
    19. VS 2005 Cache Visualizer، حافظه‌هاي نهان پروژه‌هاي ASP.NET خود را به‌سادگي و به‌طور مصور ببينيد.
    پيوندها براي دريافت:
    1. ankhsvn: Subversion Support for Visual Studio
    2. Home - Reflection IT
    3. CodeKeep : Add-ins
    4. Blog by Joel Fjord?n a.k.a. Will o Wisp
    5. http://www.jtleigh.com/people/colin/software/CopySourceAsHtml/
    6. Home - Reflection IT
    7. PowerToys for the Class Designer and Distributed System Designer
    8. pinvoke.net: the interop wiki!
    9. janyou的博客
    11. Regions Add-In for VS.NET 2003 - CodeProject
    12. DPack

    13. http://tinyurl.com/mbzkc3
    14. http://tinyurl.com/ndnerz
    15. Resource Refactoring Tool
    16. The Code Project Browser Add-in for Visual Studio 2005 and 2008 - CodeProject
    18. TestDriven.Net > Home
    19. http://blog.bretts.net/?p=11