1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نكونام: كره‌شمالي 10 گل هم بخورد باز هم دفاع مي‌كند

شروع موضوع توسط (̅(َ_̅_̅(َ)ڪے ‏14/1/11 در انجمن لیگ ایران

  1. Sert oğul

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/10
    ارسال ها:
    17,634
    تشکر شده:
    6,359
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    IOG
    خبرگزاري فارس: كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت: كره شمالي 10 گل هم بخورد باز هم كار دفاعي را رها نمي‌كند.
    [​IMG]

    به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از دوحه، جواد نكونام گفت: با برتري مقابل عراق شروع خوبي در جام ملت‌هاي داشتيم. مي‌دانيم كه بايد جامي را پشت سر بگذاريم كه هر بازي‌اش نسبت به مسابقه قبل سخت‌تر است و فقط بايد به پيروزي فكر كنيم.
    وي ادامه داد: بايد به فكر بازي با كره‌شمالي و موفقيت‌هاي آينده باشيم. با پيروزي در اين ديدار راه صعودمان خيلي هموار مي‌شود.
    نكونام در پاسخ به اين سوال كه چرا تيم ملي در 30 دقيقه اول بازي استرس داشت، عنوان كرد: از ابتدا استرس نداشتيم و پس از اينكه گل اول را دريافت كرديم اين استرس خود به خود به تيم وارد شد. مي‌خواستيم از ابتدا حريف را پرس كنيم، اما پس از گل بازي احساسي را به نمايش گذاشتيم كه البته اين نوع بازي به سود ما شد.

    وي با اعلام اينكه نبايد پس از اين پيروزي مغرور شويم، تاكيد كرد: غرور براي هر تيم و هر بازيكني سم است. غرور گريبان بسياري از تيم‌هاي بزرگ دنيا را هم گرفته است. تيم ما كاري نكرده و تنها يك بازي را برده‌ايم. عراق پيش از اين هم به ايران باخته بود و دليلي ندارد كه دچار غرور شويم.
    نكونام با اشاره ديدار فردا با كره شمالي گفت: مقابل اين تيم هميشه بازي سختي داشته‌‌ايم. آنها 10 گل هم بخورند باز هم كار دفاعي را رها نمي‌كنند و تيمي كه دفاعي بازي كند گل زدن به آن سخت است. البته آنها شرايط دشوارتري دارند و در صورت تساوي يا باخت احتمال حذف‌شان وجود دارد.
    وي در مورد مقايسه دوره گذشته با اين دوره اظهار داشت: هر دوره شرايط خاص خود را دارد. در آن دوره تاكتيك‌ها، بازيكنان و مربي تيم ملي با اين دوره فرق مي‌كرد. نتايج اين جام بازي به بازي مشخص مي‌شود و نمي‌توانيم بگوييم با پيروزي در يك يا 2 بازي در شرايط مناسبي قرار گرفته‌ايم. تيمي كه مي‌خواهد به قهرماني برسد بايد موفقيت‌‌ها و پيروزي‌هايش تداوم داشته باشد.

    هافبك تيم ملي گفت: تمامي بازيكنان با قلب و تمام وجودشان بازي مي‌كنند. بازي با عراق را هم با غيرت ايراني پيروز شديم. اين كار را بايد ادامه دهيم و افت و خيز نداشته باشيم.
    به گزارش فارس نكونام در مورد اينكه چرا پيش از آغاز جام ملت‌ها جو بي اعتمادي به تيم ملي زياد شده بود، گفت: نمي‌دانم اين موضوع بر چه اساس مطرح مي‌شود. شايد اين موضوع را كساني كه همراه تيم ملي نبودند و از دور نظاره‌گر كار اين تيم بودند مطرح مي‌كردند. اگر در 10 روزي كه ما در اردو بوديم حضور داشتند مي‌ديدند كه چطور بازيكنان با تمام وجود تمرين مي‌كنند.
    وي افزود: قبول دارم كه مقابل قطر در بازي دوستانه خوب نبوديم كه البته اين هم دليل دارد، چون ما در 3 روز 5 جلسه تمرين سنگين را داشتيم و توقعي نبايد داشت كه با اين شرايط يك بازيكن مقايل قطر 90 دقيقه خوب بازي كند.
    نكونام ادامه داد: شما ديديد كه در بازي با عراق بازيكنان ما شرايط بدني خيلي خوبي داشتند و عراقي‌ها كم آورده بودند كه اين موضوع به تمرينات خوب پيش از جام ملت‌ها باز مي‌گردد.
    نكونام گفت: بايد صبر و تحمل وجود داشته باشد تا تيم نتيجه بگيرد. بودن در كنار يكديگر خيلي به رشد فوتبال ما كمك مي‌كند.

    اين بازيكن در مورد تغيير تاكتيك تيم ملي گفت: قطعاً تاكتيك تيم ما بازي به بازي فرق مي‌كند و اگر عراقي‌ها مي‌گويند كه ايران تنها روي ضربات آزاد برنامه داشت، اشتباه مي‌كنند. اتفاقاً گل اول را در جريان بازي دريافت كردند و بر اثر ضربه آزاد نبود. وقتي ما كاشته زن خوب داريم بايد از آن استفاده كنيم و به نظر من اين يك امتياز مثبت نسبت به ساير تيم‌هاست.
    وي در مورد جلسه با مسئولان تيم ملي و فدراسيون خاطرنشان كرد: جلساتي را با علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال و افشين قطبي، سرمربي تيم‌ملي برگزار مي‌كنيم تا روند كاري تيم بهتر شود. پيش از جام ملت‌ها شرايط سختي داشتيم، اما در حال حاضر خوشبختانه همكاري‌ها 2 طرفه است و تمام شرايط و امكانات فراهم است.
    نكونام در پايان در مورد اينكه گفته مي‌شود به عنوان يار كمكي استقلال را در ليگ قهرمانان آسيا همراهي خواهد كرد، گفت: اين شايعات را از روزنامه‌ها خوانده‌ام. من با اوساسونا قرارداد دارم و اگر بخواهم به استقلال بيايم بايد قرارداد ببندم كه البته قوانين AFC اين اجازه را نمي‌دهد و نمي‌توانم آنها را در آسيا همراهي كنم.
    ديدار ايران و كره‌شمالي از گروه D روز شنبه 25 دي‌ماه از ساعت 16:45در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه انجام مي‌شود.