1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انتخاب صحیح غذای گربه

شروع موضوع توسط ViRTUS ‏23/5/12 در انجمن حیوانات

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏8/12/11
    ارسال ها:
    12,530
    تشکر شده:
    3,789
    امتیاز دستاورد:
    0
    [h=2]انتخاب صحیح غذای گربه[/h]
    غذایی که شما به گربه‌تان می‌دهید تاثیر بسزایی بر زندگی، سلامتی و پیشرفت آن دارد. غذاهای متنوعی برای گربه‌ها وجود دارد ولی بهتر است قبل از انتخاب غذا موارد زیر را در نظر بگیرید

    ۱- پروتئین:
    بطور کلی گربه‌ها گوشتخوار هستند. بدن آنها به گونه‌ای آفریده شده است که به گوشت نیاز دارد. گربه‌ها حتی نیاز به خوردن سبزیجات ندارند. بهترین غذا برای گربه‌ها ماهیچه است زیرا بیشترین میزان پروتئین را دارد.

    ۲- آب:
    گربه‌ها بطور غریزی حس تشنگی ضعیفی دارند. البته این بدان معنی نیست که با خیال راحت گربه را در خانه تنها بگذارید و درب توالت فرنگی را باز بگذارید تا تشنگی خود را برطرف کند! بلکه همیشه مقدار کافی آب تازه باید در دسترس گربه خود قرار دهید.
    برای فرونشاندن حس تشنگی کمی که گربه دارد وعده غذایی مناسب شامل غذایی اسـت با کیفیـت بالا، همـراه با مایعـات (حدود ۷۸درصد)، یا راحتتـر اینسـت کـه مقداری آب به غذای گربه اضافه کنید تا مثل غذاهای خورشتی شود.

    ۳-تورین:
    تورین اسید آمینه‌ای است ضروری در رژیم غذایی گربه که اغلب در گوشت یافت می‌شود و کمبود آن باعث نابینایی و مرگ در گربه‌ها می‌شود، پس در تهیة غذای گربه باید از مقادیر زیاد تورین در آن مطمئن شوید. اگر به وجود این اسید آمینه در غذایی که می‌خرید یا تهیه می‌کنید اطمینان ندارید می‌توانید از مکملهـا برای جبران کمبود آن استفـاده کنیـد.
    فراموش نکنید که تورین عامل دید گربه در تاریکی شب است، پس این اسید آمینه مفید را از حیوان خود دریغ نکنید.

    ۴- غذای خشک در مقابل غذای مایع
    بعضی از مردم هنوز بر این باورند که غذای خشک بر غذای آبکی ارجحیت دارد ولی امروزه بیشتر دامپزشکان به استفاده از غذاهای آبکی برای گربه‌ها روی می‌آورند. غذاهای آبکی غنی از پروتئین گوشت هستند و مقدار کمی کربوهیدرات دارند در صورتیکه غذای خشک شامل مقادیر بالایی از کربوهیدراتهای غیرضروری است که می‌تواند باعث شدت یافتن انسداد ادراری و بیماریهای جدی دیگر در گربه‌تان شود.

    ۵- مواد افزودنی
    صحبت ما در مورد مواد افزودنی است که غذای گربه را حجیم‌تر به نظر می‌رساند وسود تولیدکنندگان مواد غذایی را انباشته‌تر می‌کند. بعضی از تولیدکنندگان بجای استفاده از موادی مانند غلات، از فراورده‌های فرعی غیر مغذی مانند پر، علف، کاه (بله حتی کاه!)، استفاده می‌کنند. پس سعی کنید در قبـال پولی که پرداخت می‌کنید غذایی بخرید که مواد افزودنی فرعی و کربوهیـدراتهای کمتری داشته باشد.
    دامپزشکان و فروشگاههای حیوانات اهلی شما را در یافتن بهترین غذا که با احتیاجات گربه شما مناسب باشد راهنمایی می‌کنند. حتی انواع غذاهای گوشتی منجمد هم برای گربه شما وجود دارد.
    پس دیگر جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست. گربه شما فقط غذایی سالم می‌خواهد.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏10/11/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    خرید غذای گربه
    اگر صاحب یک گربه هستید حتما یکی از دغدغه های شما خرید غذای گربه می باشد. در خرید غذای گربه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در صورتی خرید غذای گربه را به درستی انجام دهید می توانید انتظار داشتن یک گربه سالم و شاداب را داشته باشد.

    مواد مغذی موجود در غذای گربه:
    گربه ها بصورت طبیعی گوشتخوار هستند به این معنی که آنها گوشتخوار واقعی هستند و نیازهای غذایی آنها به مواد مغذی موجود در گوشت حیوانات بستگی دارد.

    گربه ها نمی توانند برخی از مواد مغذی ضروری برای زنده ماندن از جمله اسیدهای آمینه، تائورین و آرژنین را سنتز کنند، بنابراین این مواد مغذی باید از گوشت تازه در رژیم غذایی طبیعی تهیه شوند.

    در ادامه بر اساس استاندارد AAFCO مواد مورد نیاز گربه ها برای غذای گربه همراه با نقش ویتامین ها و مواد معدنی در تغذیه گربه آورده شده است.

    آرژنین

    زینک

    مس

    سلنیوم

    اسیدهای چرب ضروری

    ویتامینA

    ویتامین های B

    ویتامینC

    ویتامین D

    ویتامین E

    فیبر

    پریبیوتیک

    پروبیوتیک

    آنتی اکسیدان ها

    تائورین

    راهنمای خرید غذای گربه:
    خرید غذای گربه باید شامل تمام مواد لازم برای رشد و سلامت گربه در سنین مختلف باشد.علاوه بر مرغوب بودن مواد اولیه مورد استفاده، درصد پروتئین، چربی، فیبر در این مواد اهمیت بسیار بالایی دارد.

    بهترین راهنمای خرید غذای گربه لیبل بسته بندی غذای گربه می باشد که بوسیله بررسی صحیح آن می توانید از میزان کیفیت غذا مطمین شوید.

    با توجه به کیفیت غذای گربه تولید شده، کشور تولید کننده و برخی موارد دیگر قیمت غذای گربه دامنه بسیار وسیعی داشته و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین نمود.

    مزیت بسیار مهم در خرید غذای گربه قابلیت مقایسه قیمت و همچنین بررسی و مقایسه مواد تشکیل دهنده و کیفیت غذاهای مختلف با یکدیگر می باشد.

    در مایاپت می توانید رنج مختلفی از انواع غذای گربه را مشاهده و با هم مقایسه نموده و در کنار مشاوره رایگان بهترین انتخاب را برای گربه عزیز خود داشته باشید.

    انواع غذای گربه:
    غذای خشک گربه:
    غذای خشک (8-10٪ رطوبت) معمولاً با پخت اکستروژن تحت حرارت و فشار زیاد تهیه می شود. پس از آن ممکن است چربی بر روی غذا پاشیده شود تا خوش طعم سازی آن افزایش یابد و سایر مواد جزئی مانند ویتامین های حساس به گرما ، که در فرآیند اکستروژن از بین می روند ، اضافه شود. غذای خشک اغلب در کیسه های کاغذی چند جداره ، گاهی اوقات با یک لایه فیلم پلاستیکی بسته بندی می شود.

    غذای مرطوب گربه (کنسروی و پوچ):
    در بیشتر اروپا، انگلیس و ایالات متحده ، غذاهای کنسرو شده یا مرطوب (75-78٪ رطوبت) به طور کلی در قوطی های آلومینیوم یا فولاد در 3 اونس (85 گرم) ، 5.5 اونس (156 گرم) و 13 اونس (369 گرم) وجود دارد. ) همچنین پوچ ها در بسته بندی 85 و 100 گرمی وجود دارند.

    غذای درمانی RENAL:
    رژیم غذایی کلیوی برای گربه هایی که با بیماری مزمن کلیه یا CKD زندگی می کنند ، تنظیم شده است. این یک بیماری بسیار شایع در جمعیت گربه سانان است و در گربه های خانگی پیر و مسن بیشتر دیده می شود. نشان داده شده است که طول عمر گربه های مبتلا به CKD می تواند با دریافت رژیم های درمانی به جای رژیم های نگهدارنده منظم ، تا 2 سال افزایش یابد. این رژیم ها دارای پروتئین کم ، فسفر کم ، چگالی انرژی بالا ، محتوای چربی بالاتر و شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

    انواع غذای گربه شامل غذای خشک، غذای کنسروی، پوچ، تشویقی، مکمل بوده که البته هرکدام نیز تقسیم بندی های مختلفی دارند. این محصولات شامل غذای گربه مخصوص برای نژادهای مختلف، سنین مختلف،گربه های دارای حساسیت های خاص، گربه های دارای بیماری خاص و همچنین غذاهای برطرف کننده نیازهای خاص در گربه ها بوده که در وزن ها و بسته بندی های مختلف در بازار ارایه می شوند.

    بهترین غذای گربه یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت کلی گربه شجاع شما ارائه داده اما هر گربه ای نیازها و سلیقه های مختلفی دارد. غذای گربه دارای انواع بافت ها ، مواد اولیه و طعم دهنده های مختلف است. مارک های غذایی گربه های دارای بیماری های خاص نیز وجود دارند که دستور العمل هایی را ارائه می دهند که به رفع مشکلات بهداشتی مانند سلامت مجاری ادراری ، آلرژی ها ، سلامت دستگاه گوارش و موارد دیگر کمک می کنند.

    غذای گربه خانگی:
    بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی از غذای گربه صورت خانگی استفاده می کنند. این رژیم ها به طور کلی از نوعی گوشت پخته یا خام ، استخوان ، سبزیجات و مکمل ها مانند تورین و مولتی ویتامین تشکیل شده است. مطالعه ای انجام شد که 95 رژیم غذایی خانگی مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که 60٪ از این موارد در یک یا ترکیبی از کلسیم ، فسفر ، ویتامین D ، ید ، روی ، مس یا ویتامین A از نظر غذایی تعادل ندارند.

    نقش غذای گربه در سلامت:
    غذای گربه با کیفیت علاوه بر برطرف کردن نیازهای اولیه او برای فعالیت روزانه نقش های مهم تری را نیز در آینده سلامتی او ایفا می نماید.

    یک غذای گربه با کیفیت علاوه بر تامین تمام نیازهای انرژی برای فعالیت روزانه باید برای سلامت دیگر اندام گربه نیز فایده داشته باشد.

    به عنوان مثال غذای گربه کیتن سلامت رشد جسمی و ذهنی بچه گربه در آینده را باید تامین نماید. رشد ذهن و قدرت کارکرد مغز او به میزان زیادی به تغذیه او طی 6 ماه اول زندگی او بستگی داشته که بتواند ساختار مغز او را در بهترین شکل رشد داده و گربه ای سالم را به سن بلوغ برساند.

    از میان برندهای موجود در بازار برندهای برگزیده کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه بدلیل تولید تخصصی غذای گربه توانسته اند بیشترین رضایت در سلامت گربه را داشته باشند. برندهای رویال کنین، هیلز، پروپلن،فریسیکز، کت چو، هپی کت،لئوناردو، جیم کت و زیرشاخه های این برندها در کنار برخی برندهای مطرح که در ایران حضور ندارند سلامت گربه را در سنین مختلف تضمین می نمایند.

    بهترین غذای گربه چیست؟
    بهترین غذای گربه از گربه به گربه متفاوت است و بسته به عواملی مانند سن و نیازهای غذایی و بهداشتی فرد متفاوت خواهد بود. مایاپت بر اسس فاکتورهای بالا و همچنین میزان هزینه ای که شما عزیزان برای گربه عزیزتان می کنید بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می نماید.

    مایاپت برای همه نیازهای شما پیشنهاد داشته و برای سلامت گربه شما و نیازهای او سعی در تامین بهترین برندهای غذایی دارد. همچنین شما می توانید نیازهای درمانی گربه خود را نیز در مایاپت تامین نمایید.دقت نمایید که تجویز غذای درمانی با اجازه دامپزشک صورت بپذیرد.

    چه مقدار غذا به گربه ها تغذیه می کنید؟
    گربه ها را فقط به اندازه لازم برای حفظ وزن سالم و سطح فعالیت خوب برای اندازه ، سن و سبک زندگی آنها تغذیه کنید. مقدار آن برای هر گربه بسیار متفاوت خواهد بود ، اما نمودارهای غذایی مربوط به غذایی که خریداری میکنید باید به شما کمک کند مقدار مناسب را تعیین کنید.در صورت تردید ، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید تا مقدار و انواع مواد غذایی را برای تغذیه مشخص کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/11/21
    N@vid از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,328
    تشکر شده:
    74,284
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    دو تاپیک همنام ادغام شدند
     
    N@vid از این پست تشکر کرده است.